C3 facelift 2013
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 22 februari 2013 07:42 PM

Op de Salon International de l’Auto in Genève zal Citroën veel nieuws laten zien. Als belangrijkste technische vernieuwing wordt de ‘Hybrid Air’-technologie getoond in het jasje van een C3. Voor de gelegenheid is het jasje her en der opengewerkt, zodat de bijzondere ingewanden duidelijk zichtbaar worden. Door alle opwinding over de techniek zouden we bijna over het hoofd zien dat het jasje zelf ook vernieuwd wordt. De C3 heeft een facelift ondergaan! In het nieuwe front springen vooral de sympathieke, afgeronde chevrons in het oog. Ook de LED-dagrijverlichting valt direct op. Zelfs de achterlichten zijn nu weer helemaal bij de tijd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RG80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 31-03-2011

Gepost: 22 februari 2013 10:38 AM
  [ # 1 ]

Gefacelifte Citroën C3 op autoweek.

Ziet er goed uit

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 22 februari 2013 07:53 PM
  [ # 2 ]

Op Autoweek? Op Citroën-Forum.nl zul je bedoelen! Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 februari 2013 02:20 AM
  [ # 3 ]

http://www.auto55.be/nieuws/13614-nu-officieel-de-nieuwe-citro-n-c3
Hoe de nieuwe Citroën C3 er uit komt te zien, weten we intussen wel, maar het merk heeft pas nu de eerste officiële details vrijgegeven. De nieuwe telg debuteert in september op het Autosalon van Frankfurt en moet voor het einde van het jaar bij de dealer staan pronken.

De C3 nestelt zich netjes in het B-segment, hoewel hij natuurlijk niet aan de obligate groeischeut ontsnapt. In de breedte komt er 5cm bij en tikt de creatie af op 1,71m, terwijl de lengte 3,95m (+ 10cm) bedraagt en deze nieuwe creatie 1,51m hoog is. De lijnen van het model blijven herkenbaar, al ging het merk duidelijk de meer dynamische toer op, want dat is een trend die niet genegeerd kan worden. Net als de honger naar grotere glasoppervlakken blijkbaar, want de C3 wordt de eerste auto in z’n segment met een voorruit (Zenith gedoopt) die in het dak doorloopt. Die is bovenaan overigens behoorlijk getint, kwestie van de zon te filteren. Alle C3 vanaf het tweede uitrustingsniveau worden ermee uitgerust en Citroën heeft er dan ook alle hoop op dat uiteindelijk meer dan de helft van de geproduceerde exemplaren een gedeeltelijk glazen dak zullen hebben. Ook belangrijk: hoewel de afmetingen toenemen, is de nieuwe C3 niet zwaarder dan z’n voorganger. De veiligheid wordt naar een hoger niveau getild, maar omdat Citroën ESP niet standaard zal aanbieden in combinatie met de basismotoren (wel met de 1.6 benzine- en dieselversies), hoort een EuroNCAP vijf-sterren-notering niet tot de mogelijkheden.

Net als bij de huidige C3 hiest het merk voor een halfhoge stoelopstelling. Niet zo extreem als in een monovolume, maar hoog genoeg om een gemakkelijke in- en uitstap te verzekeren. En er is alles aan gedaan om het leven aan boord aangenamer te maken. De materiaalkeuze is herzien, de ergonomie verbeterd, de zetels bieden meer steun en vooral achteraan is het plaatsaanbod geoptimaliseerd. De knieruimte voor de achterste passagiers gaat flink in de plus. Achter de achterbank vinden we een kofferruimte met een volume van 300 liter.

De C3 is luchtweerstandsvriendelijk. Z’n Cx bedraagt niet meer dan 0,3 en dat helpt om de CO2-uitstoot en het verbruik te reduceren. De 1.6 dieselcentrale met 90pk zal niet meer dan 99gr/km uitstoten en over twee jaar volgt de introductie van versies met een start/stop-systeem van de tweede generatie met elektronisch gestuurde vijf- en zesversnellingsbakken. Citroën zegt nu al dat de CO2-emissies dan zullen dalen naar 95 en 90gr/km. Over de benzinemotoren nog geen details, maar het merk maakt gewag van een nieuwe generatie driecilinders met een CO2-uitstoot van minder dan 100gr/km.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 24 februari 2013 08:41 AM
  [ # 4 ]

huh Mag ik vragen wat de insteek is van dit oude ‘nieuws’-berichtje (29 juni 2009) in relatie tot de facelift?

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 februari 2013 01:50 PM
  [ # 5 ]

a dacht al ziet er bijna hetzelfde uit.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 19 april 2013 06:44 PM
  [ # 6 ]

Nieuwe Citroën C3 VTi68 met 14% bijtelling, vrij van BPM en wegenbelasting

Amsterdam, 19 april 2013 – Citroën is erin geslaagd de CO2-uitstoot van de C3 VTi 68 Puretech benzinemotor omlaag te brengen naar 95 gram/km, waardoor de C3 met deze motor volledig BPM- en wegenbelastingvrij is en in de 14%-bijtellingscategorie valt. Vanaf vandaag is deze C3 VTi 68 met een vanafprijs van €12.990 [incl. BTW] te bestellen bij de Nederlandse dealers. De levering zal plaatsvinden in juli.

De C3 VTi 68 met verlaagde CO2-uitstoot is in 3 versies beschikbaar: Attraction, Tendance en Collection, waarvan de laatste de rijkst uitgeruste variant is. De C3 VTi 68 Collection is standaard uitgerust met o.a. airconditioning, radio/CD-speler met MP3-afspeelmogelijkheid, cruise control, LED dagrijverlichting, mistlampen,  lederen stuurwiel, middenarmsteun, 16” wielen met aerodynamische wieldoppen en chromen exterieuraccenten. De C3 VTi68 Collection is verkrijgbaar vanaf €14.890 incl. BTW en €0 BPM.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook