Jumpy doet raar (elektronica probleem?)
mehmet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 23 februari 2013 02:01 PM

Hallo,

Gisteren zag ik dat bij mijn geparkeerde Jumpy de lichten en de ruitenwissers vanzelf aan waren gegaan. Ik heb met de afstandsbediening de deurvergrendeling aan en uit gezet en het probleem leek voorbij. Na een 10-tal minuten begon het weer. Eenmaal thuis heb ik de batterij losgekoppeld, omdat het zich bleef herhalen. Omdat het schema van de zekeringen in de handleiding niet 100% overeenkwam met die in de auto, kon ik dus ook niet enkel die van de wissers en lichten uithalen. Deze morgen heb ik de batterij weer aangesloten, maar nu wilt de wagen niet starten. Hoor enkel wat klikjes, voor de rest niets.

Waar kan het aan liggen, zowel het eerste probleem als het niet starten? (Ben niet zo auto-technisch aangelegd) Kan het niet starten een gevolg van één of andere beveiliging zijn na loskoppelen accu?

Omdat ik in het weekend niet naar de garage kan, moet ik wachten tot maandag. Ik wil toch wel enig idee hebben van mogelijke oorzaken om te kunnen ‘dubbelchecken’ met wat ze mij in de garage zullen zeggen.

Ter info: Citroen Jumpy, 2010, 2.0 HDI

Alvast bedankt voor enige reacties,

Profiel  

Vadela
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 24 februari 2013 12:36 PM
  [ # 1 ]

tsja, meten is weten en gissen is missen, foutcodelezer gebruiken maar in eerste instantie zou ik zeggen te weinig accu spanning/defecte dynamo….... dus meten boring

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook