Weet iemand hoe je een HD pomp kan testen op een wel/niet goede werking
Het blijft mij verbazen dat mijn pompbevestiging van het blok is gescheurd
[zie mijn topic byzonder….bevesting hydrauliekpomp van motorblok afgescheurd]
Een andere BX liefhebber had hier maar een keer eerder van gehoord en wel door een kapotte/ blokkerende HD pomp. Dit zonder overigens de indruk bij mij te willen wekken dat dit bij mijn BX het geval is.
Ik heb ook niet de indruk dat dit hier het geval is. De auto veert goed en het systeem/de vloeistof is in november nog schoongemaakt en ververst op de bollendag []
Nu de HD pomp los is van de snaar [door de werkzaamheden] kan ik deze met de hand soepel ronddraaien tot de pomp druk heeft opgebouwd [al naar een paar slagen is er druk en door de ontluchtingsnippel licht te openen gaat de druk er af en loopt de pomp weer soepel]
Maar hoe test je de pomp op een goede werking? Dit voordat ik de hele zaak weer ga monteren
BX 1.4 serie 2 RE 1986
kaas schreef:Nu de HD pomp los is van de snaar [door de werkzaamheden] kan ik deze met de hand soepel ronddraaien tot de pomp druk heeft opgebouwd [al naar een paar slagen is er druk en door de ontluchtingsnippel licht te openen gaat de druk er af en loopt de pomp weer soepel
Dat lijkt mij al een prima test!
Met slechte lagers blijft hij zwaar lopen en met lekke kleppen en/of plunjers zou hij geen druk opbouwen