een uitlaatvraag; past onderstaande ebay uitlaat op mijn c15 1.4E
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 25 februari 2013 12:00 AM

Via ebay.de vond ik onderstaande goedkoop geprijsde uitlaatlijn,...

weet iemand mij te vertellen of dit past op mijn 1.4E benzine c15 uit 1993??

http://www.ebay.de/itm/Auspuff-Citroen-C15-C15D-1-8-D-Diesel-84-99-Kasten-Auspuffanlage-356-/320987666584?pt=DE_Autoteile&fits=Model:C15&hash=item4abc5b1898

Dan heb ik namelijk in één keer alles in huis voor een fijn prijsje.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2013 12:15 AM
  [ # 1 ]

Nee past niet.
Vanachter is het een stoofbuis en vooraan loopt de uitlaat onder de motor door en dan omhoog.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 25 februari 2013 12:20 AM
  [ # 2 ]

jammer,.. komt de uitlaatlijn van een c15 benzine wel overeen met de uitlaatlijn van een andere citroën?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2013 12:44 AM
  [ # 3 ]

Het lijkt allemaal op elkaar maar de buizen zijn net wat langer of korter hebben iets andere bochten etc.
Eerste pijp die onder de motor doorloopt is zowat de duurste (of heb je een kat dan is die de duurste).
Maar dus die eerste pijp is ook heel dik van wand en kun je gerust lassen als die gescheurd blijkt te zijn (aan het spruitstuk of aan de ophanging tegen de versnellingsbak)

Eerst even kijken wat allemaal stuk is, mogelijk enkel de achterste en die is ook het goedkoopste.
En daar zit zeker een verschil met de potten van andere citroens, is eigenlijk een heel grote pot die het meeste werk doet (is ook de enige buiten de kat), bij de ZX of Berlingo doet die laatste pot veel minder.
Beste koppelingen zijn de originele (of namaak daarvan) met slechts 1 bout, ze zijn moeilijker te plaatsen maar zijn wel dicht wat met de 2 bouts versie niet geheel of zeker slechter lukt.

Kijk eens op http://www.hbase.nl, onder mijngrossier kun je wel wat vinden, ook dat Heuts bij jou in de buurt het verdeeld.

http://shop1.hbase.nl/Apps/Hb/StripImage.aspx?height=-1&width;=-1&stripid=482&partnr;=&supplierid=1021&shopappid=18&brandcode=CI&stripmode=1&typecode=604

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 25 februari 2013 01:35 AM
  [ # 4 ]

dank!

het is de lange pijp die onder de wagen doorloopt, heb inderdaad geen kath.
volgens mij was de einddemper niet lek,...

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2013 01:53 AM
  [ # 5 ]

Dan heb je het model tot 92 (zelfde als ik vroeger)
Bestel bij die lange pijp ook de dikke dichting (386011) tussen de voorpijp bij, die ziet namelijk wel wat af (vangt een groot deel van de motorbeweging op).
http://shop1.hbase.nl/Apps/Hb/StripImage.aspx?height=-1&width;=-1&stripid=434&partnr;=&supplierid=1021&shopappid=18&brandcode=CI&stripmode=1&typecode=611

Belangrijk als je die pijp vervangt is dat je ze op de juiste plaats moet draaien, anders klopt ze vooraan tegen de bodem wanneer je schakeld, achteraan draai je dan weer de achterpot op zijn plek of het laatste deel hangt anders te laag of te hoog (klopt ook weer tegen de bodem), je moet het even zoeken tot je ze hebt zitten met de minste spanning erop.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Gepost: 25 april 2013 02:26 AM
  [ # 6 ]

Klopt, dit is de juiste uitlaat voor dat ding…Maar…nu had ik van een diesel een achterdemper van Poolse makelij IZAWIT heet tie bestelnummer 28.076 en citroen deel 9600.1963.
Dan heb je echter een lange pijp voor de achterpot vastzitten en niet zoals hier afgebeeld een klem op de pijp die de achterpot in gaat ...Maar dat geeft niet je kunt alles gewoon ergens afzagen en de pijpen verbinden met een mof (geen Nazi Duitser) een soort van dubbele over elkaar geschoven pijpen van pakweg 15 cm die over de lengterichting is ingezaagd en voorzien is van 2 klemmen. Waarmee je de beide pijpen eenvoudig kunt verbinden en dus een immitatie passend kunt maken op orgineel. Ook achter zaten de aangelaste pinnen van deze uitlaat iets anders waardoor je een pin o.id. door de orginele rubbers moet steken om de uitlaat in te haken. Niemand kan het nog volgen natuurlijk besef ik nu…Ik maak morgen wat foto’s die spreken voor zich…

De sloper zei al:  Iz allez selfde, maak niet uit.  Maakte wel uit maar je kunt je ermee helpen met wat handigheid.

Wagen heeft geen kat en geen tussendemper, en roffelt lekker in de resonator of tussenpijp…echt indrukwekkend geluid…hahaha…is nu een stuk minder…helaas en gelukkig.

Een c15 met afgezaagde pijp hoort zich aan als een Tiger tank…lol.

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Gepost: 25 april 2013 03:00 AM
  [ # 7 ]
paso schreef:

Dan heb je het model tot 92

Dat is helemaal correct staat ook op de onderdelen 92 (bv de plastic tank heeft deze datum.) De toelating is 26-1-93 dus model 92 lijkt me dan ook logisch. Stond ook zo in het systeem bij Heutz, en als 49kw.1400cc dat is juist.Op diverse online onderdelen sites staat deze auto foutief…dan is het een 93 1400 injectie (ipv carburateur) met kat en 55kw. Dan krijg je dus de verkeerde uitlaat toegestuurd, verschil zit hem dan in de tussenpot/kat tussenpijp. Achterdemper is meetal gelijk.  Bij Izawit systeem verkopen ze maar 1 einddemper voor alle C15 types, het verschil zit hem dan zoals ik al schreef in de tussenpijp/voordemper/kat/resonator. De achterophanging week bij mij dus ook wat af maar dat is makkelijk op te lossen. IZAWIT kun je passend maken op alle systemen. Kan wel zijn dat je moet afzagen en een mof moet gebruiken om de pijpen daarna te verbinden.

http://izawit.home.pl/kat/katalog/citroen_c15.htm
http://izawit.pl/


http://uitlaatshop24.nl/uitlaat-citroen-c15d-1892.html
http://uitlaatshop24.nl/uitlaat-citroen-c15d-1891.html

Dit zat er onder:
http://uitlaatshop24.nl/uitlaat-citroen-c15e-11050.html
buitendiameter tussenpijp is 45 binnendiameter 42 (ca) uitlaten kan je verbinden met een mof
http://www.uitlaatstunter.nl/product_info.php/products_id/184
(ik betaalde 15 euro maar zou elders zelfs voor een tientje liggen/ APR)

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook