Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eigenlijk ben ik het helemaal met RonK eens. En toch vond ik het stiekem wel aardig om te zien dat een enkele Fregate, 16, 404 en DS ook was komen kijken. Mooi dat het uitzonderingen waren, zodat toch vooral de franse limousines die de DS moesten proberen op te volgen het beeld bepaalden. Daar was het om begonnen. Als een volgende keer de DS club dreigt te komen, tja, dan moet het anders. Maar één of twee ...
En dat men bereid is met een Facel Vega of Renault Premier op te komen dragen zorgt voor een paar leuke exoten, toch?
Ik heb trouwens nog wel moeten lachen om de man op Solex die gelijk met een hele sleep C6’s de markt op kwam. Ook ontzettend veel plezier met z’n Franse vervoermiddel.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ik kon er niets aan doen, moest de aanwijzingen op volgen van die stevige meneer in dat nauw sluitende gele hesje. Was al lang blij dat ik niet in een Peug zat
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
RonK. schreef:Je eigen auto of gelijk doordrukken is weer wat anders, dat is niet nodig,
Ik was er zelf niet bij, maar kan uit betrouwbare bron melden dat het er bijna agressief aan toe ging, althans zo kwam het over op de vrijwilligers die zich strikt aan het ‘deurbeleid’ hielden en die er danig door uit het veld waren geslagen, met hun beste bedoelingen. Maar de DS-eigenaar was diep beledigd als ik het mocht geloven en wilde eigenlijk rechtsomkeert maken.
De organisatie heeft daarna gemeend dit ‘relletje’ te moeten sussen door toe te geven aan de beledigde partij. (geen idee wie dat was trouwens!!!)
Is dat goed? Was dat nodig? Geen idee, maar allemaal vrolijke gezichten is toch beter dan een boos gezicht en iemand die met een sik naar huis rijdt.
Wellicht moeten we volgende keer toch een mooi bord bij de ingang zetten met daarop een lijst van ‘toegestane’ auto’s, zodat er geen (of in elk geval minder snel) een discussie kan ontstaan.
En wellicht ook communiceren in de aankondigingen? En dan op een positieve manier, dus niet in de zin van ‘de volgende auto’s worden geweigerd’ maar meer van: “dit feest is exclusief voor de volgende modellen die wij nu graag eens in de spotlights willen zetten.”
P.s. Jaco, ik vind niet dat je zeurt, want kritiek mag altijd.
La Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
XMine schreef:Bij de entree van het plein werd er een foto van je auto gemaakt; komen deze binnenkort op de website of op fb?
Zojuist eventjes nagevraagd en waarschijnlijk komen ze zowel op de FdL website als op Facebook.
Ze moeten nog wel worden verwerkt, dus dank voor jullie geduld!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:P.s. Jaco, ik vind niet dat je zeurt, want kritiek mag altijd.
Daarom heb ik het woord ‘zeuren’ ook op geen enkel moment in mijn mond genomen.
Als je het mij vraagt, was het in de aankondigingen meer dan duidelijk om welke auto’s het ging. Kijk naar de site, kijk naar de poster, kijk naar de flyer en kijk naar de communicatie voorafgaand aan het evenement in dit topic en op de Facebook pagina.
Maar hé, dan even een ander ideetje voor een volgende editie. In alle afgelopen edities lag de nadruk grotendeels op de auto’s, maar is het niet leuk om dat aan te vullen met meer activiteiten die los staan van de auto’s zelf? Ik doel er dan op nog meer het gevoel van een Frans dorpsfeest te creëren door er echt een markt van te maken, met tal van ambachtelijke kraampjes (en uiteraard lekkernijen). Beter een kar met crêpes dan een hamburgerbakker bijvoorbeeld. Er was dit jaar al een goede voorzet gedaan, maar misschien is het leuk als dat bij een volgende editie nog verder wordt doorgezet.
break23m schreef:
En dat men bereid is met een .... Renault Premier op te komen dragen zorgt voor een paar leuke exoten, toch?
Hoort die dan niet in het rijtje thuis? dat lijkt me dan weer een uber limousine
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
La Léo schreef:RonK. schreef:Je eigen auto of gelijk doordrukken is weer wat anders, dat is niet nodig,
...
De organisatie heeft daarna gemeend dit ‘relletje’ te moeten sussen door toe te geven aan de beledigde partij. (geen idee wie dat was trouwens!!!)
...
La Léo
Als de startfoto’s op de site komen, zien we vanzelf wie het was
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Als organisator wil ik even een toelichting geven op het ‘deurbeleid’. We hebben als team van tevoren met elkaar afgesproken dat het evenement in eerste instantie draait om de grote Franse limousines vanaf midden jaren ‘70. Dat dragen we ook expliciet zo uit, maar we willen - alleen al gezien de naam van het evenement, maar ook vanwege de historische waarde - de voorlopers van deze limousines niet weren. De topmodellen uit andere periodes zijn dus eveneens welkom, alleen ventileren we dat niet breeduit, omdat we anders het risico lopen dat populaire modellen als de DS de overhand nemen en dan gaat de insteek van het evenement verloren: de ondergewaardeerde limousines vanaf midden jaren ‘70 in het zonnetje zetten. Kortom, DS’en, 404’s en R16’s zijn welkom, maar we promoten dat niet.
Dan zitten we natuurlijk nog met de randverschijnselen. Denk aan de Renault Avantime en de Facel Vega. Deze vallen natuurlijk niet onder de noemer ‘limousines’, maar spreken de bezoekers wel zeer aan. Zolang de aanwas zich tot enkele exemplaren beperkt, vinden wij dat prima. Loopt het uit de hand, dan gaan we er paal en perk aan stellen. We houden dit dus scherp in de gaten. Dat La Léo voor een tientje een Engelse coupé doorlaat, dat vormt natuurlijk onvervalste corruptie. Zware sancties zullen dus niet uitblijven…
Zonder gekheid: de tegengestelde meningen in dit topic geven al aan dat wij het als organisatie nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Dat onmogelijke doel streven we ook niet na. We proberen bij de kernwaarden van het evenement te blijven, met een stukje flexibiliteit én historisch besef (zonder de DS was er waarschijnlijk geen CX of XM geweest). Als wij 95% van de bezoekers een heerlijke dag hebben weten te bezorgen (en wij denken dat we die score overtreffen, gezien de reacties), dan durven wij ons evenement geslaagd te noemen en zijn wij dolgelukkig.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
jaco schreef:Ik doel er dan op nog meer het gevoel van een Frans dorpsfeest te creëren door er echt een markt van te maken, met tal van ambachtelijke kraampjes (en uiteraard lekkernijen). Beter een kar met crêpes dan een hamburgerbakker bijvoorbeeld. Er was dit jaar al een goede voorzet gedaan, maar misschien is het leuk als dat bij een volgende editie nog verder wordt doorgezet.
Was ook beslist onze bedoeling en we hebben het in het begin van de overleggen met de middenstand (vor zover die wilden meewerken) al voorgesteld, maar de locale middenstand heeft het in dit opzicht zelf laten afweten. Ze hadden er veel meer uit kunnen halen!
Wij zeiden direct: is er niemand met locale producten, of een imker etc. maar uiteindelijk deden alleen de mensen mee die jullie gezien hebben en nog waren er veel sceptici. In het begin wilde men niet eens de winkel openen!!!
Wij hebben nog gedacht aan de HY met de crepes, maar wilden de locale middenstand niet voor de voeten lopen (ligt toch altijd gevoelig ook met vergunningen enzo). Ook hadden we en mobiele espressobar in gedachten (zelfde als bij het Youngtimer Event), maar ja… zelfde verhaal.
Wij hadden tijdens de overleggen het gevoel dat de locale ondernemers dachten: jaja, jullie hebben het over 200 wagens maar wij denken eerder dat er 40 komen. Maar ik denk dat hun scepsis nu dus wel verdwenen is , dus hopelijk volgende editie wel allerlei streekproducten en meer ‘markt’.
Overigens was er niet over hamburgers gesproken. Ons voorstel was “verse broodjes op Franse wijze’ en vooral ook gezonde dingen…. het was wel frappant dat de burgers om 14:00 al op waren en men gaf zelf eerlijk toe de aanloop onderschat te hebben.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Afgaande op de foto’s zeker een geslaagd evenement en spijt dat ik er niet bij was (met of zonder auto), volgende keer probeer ik beter te doen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
La Léo schreef:Wij hadden tijdens de overleggen het gevoel dat de locale ondernemers dachten: jaja, jullie hebben het over 200 wagens maar wij denken eerder dat er 40 komen. Maar ik denk dat hun scepsis nu dus wel verdwenen is , dus hopelijk volgende editie wel allerlei streekproducten en meer ‘markt’.
Overigens was er niet over hamburgers gesproken. Ons voorstel was “verse broodjes op Franse wijze’ en vooral ook gezonde dingen…. het was wel frappant dat de burgers om 14:00 al op waren en men gaf zelf eerlijk toe de aanloop onderschat te hebben.
Haha, nou dan komt dat de volgende keer vanzelf goed.
En wat de hamburgers betreft: ja, als de geur van geschroeid vlees en blakerende uiten je tegemoet komt over het plein, dan zwicht je natuurlijk. Maar eerlijk gezegd vond ik die hamburgers vreselijk ranzig. Het ijs van de ijssalon was daarentegen heerlijk. EN de winkel in huishoudelijke artikelen heeft waarschijnlijk ook ‘prima zaken’ gedaan als veredelde flappentap.
Voor diegenen die de Jensen Interceptor hebben gemist:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
La Léo schreef:Ik was er zelf niet bij, maar kan uit betrouwbare bron melden dat het er bijna agressief aan toe ging, althans zo kwam het over op de vrijwilligers die zich strikt aan het ‘deurbeleid’ hielden en die er danig door uit het veld waren geslagen, met hun beste bedoelingen. Maar de DS-eigenaar was diep beledigd als ik het mocht geloven en wilde eigenlijk rechtsomkeert maken.
Ik ben zelf verkeersregelaar en ben bij diverse evenementen aanwezig van de Ronde van Nederland of de Marathon van Rotterdam of de City Pier City en natuurlijk gehandicaptenruns. Dus ik ben niet onbekend met het voeren van “welles en Nietes” discussies. Mensen zien altijd alles vanuit hun eigen standpunt.
Misschien een idee voor de organisatie!
Produceer een klein kaartje / A4 met daarop de regels van het evenement / info voor m.b.t. omrijden en verspreid ze onder de vrijwilligers. Indien iemand komt die je ergens anders heen moet verwijzen komt die persoon natuurlijk met “zijn” argumenten. Niets is zo makkelijk om dan het kaartje uit je hesje / broek / jaszak te trekken en te verwijzen naar wat op het kaartje staat! Komt die meneer weer met argumenten verwijs je weer naar het kaartje.
Moraal van het verhaal is dat door het kaartje het niet de beslissing is van de vrijwilliger, maar de organisatie…. en op grond van de info van het kaartje heb je ook minder lange discussies.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
cxfanatic schreef:Zonder gekheid: de tegengestelde meningen in dit topic geven al aan dat wij het als organisatie nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Dat onmogelijke doel streven we ook niet na. We proberen bij de kernwaarden van het evenement te blijven, met een stukje flexibiliteit én historisch besef (zonder de DS was er waarschijnlijk geen CX of XM geweest). Als wij 95% van de bezoekers een heerlijke dag hebben weten te bezorgen (en wij denken dat we die score overtreffen, gezien de reacties), dan durven wij ons evenement geslaagd te noemen en zijn wij dolgelukkig.
Voorop gesteld dat ik er niet was (helaas), maar volgens mij is er een groot verschil tussen een DS toelaten vanwege de historische (meer)waarde en een DS toelaten omdat de eigenaar ondanks de “regels” net zo lang doordramt totdat de poortwachter overstag gaat. In dit laatste geval heeft het met de DS niets meer te maken en gaat het puur om een bezoeker die zonodig zijn gelijk wil halen, ondanks het feit dat de “regels” vooraf overal zijn aangegeven. En in dat geval zou ik net als Arno stellen: de organisatie heeft bepaald dat…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat ik er zo van hoor en zie is dit een prachtig evenement geweest
Maar pas op met het deur beleid.
Soms ” moet “je mensen doorlaten ,maar als je dit te gemakkelijk doet.
Dan kun je de volgende keren meer problemen krijgen,in de zin van hij wel ik niet.
Dus probeer ten allertijde zo ‘n strak mogelijk deurbeleid te voeren.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.