5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Fokko’s BX automaten -  Gaat naar Amerika!
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 26 juli 2013 11:23 AM
  [ # 61 ]

Ik heb niet de laatste dus, de luchtslang zit in de hoek. Maar van zelfde laken een pak dus.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 juli 2013 01:38 PM
  [ # 62 ]

Inderdaad, gewoon op dezelfde manier weer vastzetten.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 26 juli 2013 06:58 PM
  [ # 63 ]

Het is helemaal gelukt! Alleen het dieselfilter wat ik had gekocht past niet.
Ondertussen ook een nieuw slotenset aan het monteren. Alleen de passagiersdeur moet nog, dan kan ik alles doen met 1 sleutel. Maar wat een gepriegel zeg.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 19 augustus 2013 05:48 PM
  [ # 64 ]

Zo de vakantie is voorbij. De TZD heeft het goed gehouden, op één slang van de verwarming na. Bij aanvang van de terugreis had ze bij de supermarkt ‘s ochtends alle koelvloeistof op de grond gegooid. Maar in Frankrijk is koelvloeistof uit de supermarkt goedkoop en is de shout garage nooit ver weg. 
Het was een dagje stress om het wachten op de garage, ze konden het niet vinden, maar uiteindelijk is het inkorten van een slang verder van weinig betekenis. Gelukkig spreekt mijn vriendin vloeiend Frans.  dance

P8090315

Het aantal BX wat ik heb gezien in Frankrijk was toch opvallend weinig, vooral ten opzichte van 3 jaar geleden. Ik heb er maar 4 gezien. Wel auto gezien waar het toch wat minder goed mee ging, zoals deze:
P8110353

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 19 augustus 2013 05:52 PM
  [ # 65 ]

De TRS staat nu bij de garage voor APK. Is verder helemaal goedgekeurd op de beide Ashoezen na. Ze moeten hem dan nog uitlijnen. Is dat zelf prima de te repareren of moet ik me de moeite besparen. Ik probeer een beetje geld te besparen, want ze is verder helemaal klaar voor de verkoop.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 augustus 2013 06:18 PM
  [ # 66 ]

Ashoezen vernieuwen is best zelf te doen.

Het is alleen een bijzonder vies klusje.

Heb net vandaag 1 vernieuwd, ben eigenlijk net gereed.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 19 augustus 2013 06:22 PM
  [ # 67 ]

Vies door al het vet wat die dingen binnenhouden? En moet nou de aandrijfas er echt uit en is het daarna noodzakelijk om weer uit te lijnen?

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 augustus 2013 06:51 PM
  [ # 68 ]

Aandrijfas hoeft er NIET uit. De centrale moer (dop 35) moet los en de fuseekogel moet los. Om ruimte te krijgen heb ik de remklauw verwijderd en aan een draad opgehangen. Wil je helemaal de ruimte, dan kun je ook de stuurkogel nog los maken.
De aandrijfas heeft een losse homokineet. Als alles los is en je kunt de as uit de naaf drukken, de as met een griptang vast zetten achter het stabilisatorstangetje, zodat de as niet uit de bak kan komen. De oude ashoes kapot snijden, het vet wat eruit druipt opvangen en de homokineet met een hamer van de as tikken.

Voor de GSA staat de werkwijze beschreven op de duitse liefhebberssite http://www.gs-gsa-ig.de. In het linker gedeelte van de pagina zoeken naar antriebswellenmanshette wechseln.
Het principe is hetzelfde, de fuseeconstuctie is alleen anders.

Nieuwe ashoezen worden geleverd met een tube vet en spanbandjes.

Na deze operatie hoeft de auto niet te worden uitgelijnd, alles komt nl weer in dezelfde positie.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 19 augustus 2013 07:28 PM
  [ # 69 ]

Even de foto’s van de oosterburen geleend.

Dus:
1 centrale bout los

2 fuseekogel los

3. Hoes verwijderen/stuksnijden

4. As met griptang vastzetten

5. homokineet eraf

Nieuwe hoes erop en klaar. Nou dat moet ik kunnen.
Dit ga ik dan wel zelf doen, aangezien de garage ook wil uitlijnen enz scheelt dit me wel zo’n €250,-. Of is mijn garage nou zo idioot duur?

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 augustus 2013 09:12 PM
  [ # 70 ]

De fusee constructie is bij de BX natuurlijk anders (1 kogel aan de onderzijde) en de remklauw zit in de weg. Maar in principe is dit zo ongeveer de werkwijze.

Ik heb niet zo’n mooie kunststof hamer, ik gebruik een mokertje. Wel zorgen dat de homokineet recht op de as zit goed recht slaan. Hoeft niet met grof geweld, een goed gerichte tik doet wonderen. Ik heb een krikje onder de remschijf geplaatst bij het loshalen van de fuseekogel.

Ik denk inderdaad dat je zo maar dit bedrag uit kunt sparen door het zelf te doen. Als je dan ook nog goede hoezen haalt bij de automaterialenzaak i.p.v. bij de dealer, kan je voordeel nog wel oplopen.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 19 augustus 2013 11:58 PM
  [ # 71 ]

Nee oke, dan klopt het wel. Bij CTA Service kosten ze maar €5,- de set, bij Citroen voor ±50,-. Maar welke moet ik hebben? Die met nummer 329391 of met nummer 329383 (met 2 groeven). Van de servicebox wordt ik sowieso niet veel wijzer op het gebied van ashoezen.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 augustus 2013 12:20 AM
  [ # 72 ]

Nee, dit is voor mij ook niet duidelijk.

Zal morgen kijken of ik iets kan vinden op de verpakking.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 augustus 2013 11:06 AM
  [ # 73 ]

Ik heb een hoes gebruikt van GKN Driveline nr 300380.

Goede kwaliteit en prima pasvorm

Heb hiervoor +/- 15.00 euro betaald

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 23 augustus 2013 12:07 PM
  [ # 74 ]

Nou dopje 35 is binnen. Die had ik vorige week gewoon in Frankrijk moeten kopen, maar toen wist ik nog niet dat ik die nodig zou hebben…


dopje 35

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 12 september 2013 10:58 PM
  [ # 75 ]

Is ‘t al gelukt????

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook