Een tijdje geleden floot mijn dynamo heel erg. Dit was ook duidelijk te horen als ik 120km/h reed. Tot dat kort daarna de dynamo was doorgebrand. Deze had ook in zeer korte tijd (minder dan een paar minuten) mijn hele accu leeg getrokken en die was ook behoorlijk warm. Zelfs de ANWB had deze niet vaak zo’n warme accu gevoeld.
Er is toen een nieuwe ingezet. Maar de dynamo fluit nog steeds een beetje. Niet zo erg meer als voorheen, maar nog wel vooral bij de lagere toeren.
Bij de garage zeiden ze dat elke nieuwe dynamo dat kan doen. Maar ik hoor ook andere geluiden van andere garages.
Nu is het ook zo dat als ik de spanning van mijn dynamo af haal, de fluit helemaal verdwenen is.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
heel leuk nieuwe dynamo en accu, maar hoe nieuw of oud is de rest van de auto, en meld ook even het type. vanwege de fluit denk ik an een slechte stroom doorvoer, wand dat merk je zelf al als je de spaning weg haalt, en zo doende de dynamo onbelast draait.
Het is een Saxo 1.4 VTS uit 2001.
De accu is niet overigens niet vernieuwd.
Ik heb nog eens extra gekeken en gemeten.
Vanuit de dynamo komt 14,5 volt, oplopend tot 14,56V bij meer toeren.
Deze spanning staat ook over de accu. Hoort dit?
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Ja je dynamo hoort om en nabij 14 volt op te wekken bij een draaiende motor, en die hoort dus ook meteen de accu bij laden.
Als je de fluit nog steeds te hard hoort, zou ik eens voor een so naar een andere desler gan