Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
van de voorpagina
De introductie van de DS3 Cabrio gaat gepaard met een oproep van Citroën Nederland om je creativiteit uit te leven op internet: hoe ontsnap jij aan het alledaagse? Daarin zijn enkele creatieven je voorgegaan, onder wie forummer jaco. Hij wijst ons de weg, of eigenlijk: hij vindt dat je geen wegwijzer moet volgen. Volg jaco dus liever niet, maar laat je wel door hem inspireren.
Citroën en eigenzinnigheid worden vaak in een adem genoemd. Decennialang baarde het merk opzien met bijzondere techniek en design die in grote mate afweken van de gangbare norm. Citroën werd daarom bij uitstek het merk voor eigenzinnige mensen. Wie zich wilde onderscheiden van de massa sloot zich aan bij de citrofielen. Deze ‘andersrijdenden’ worden op hun wenken bediend met de huidige DS-serie.
De jongste telg van deze familie is de DS3 Cabrio, welke onlangs werd aangekondigd. Citroën Nederland heeft hiervoor een online introductiecampagne gelanceerd onder de titel ‘Escape the Ordinary’ waarin de consument wordt geprikkeld om op zoek te gaan naar de ultieme ontsnapping aan het alledaagse. In die zoektocht kom je natuurlijk uit bij de DS3 Cabrio, of niet?
Vanaf deze week nodigt Citroën iedereen uit te laten zien wat zijn of haar ultieme manier is om te ontsnappen aan het alledaagse. Daarmee maak je kans op een jaar lang gratis rijden in een DS3 Cabrio. Wie laat zo’n kans nu aan zich voorbij gaan? Allemaal meedoen dus!
Voorafgaand aan de campagne is een aantal creatieven gevraagd hun visie op het thema in te zenden en deze inzendingen zijn reeds te bewonderen op de campagnesite. Hier zijn een heleboel creatieve uitingen te zien. Klik op een beeld en je ziet een toelichting van de maker op zijn of haar werk. Erg leuk en inspirerend bovendien, een geweldige oproep om je dagelijkse sleur nu eens een eigenwijze draai de andere kant op te geven. Haren los, dak open en gaan!
Forummer jaco was zoals gezegd een van de creatieven die werd uitgenodigd een ontwerp in te sturen. Op de campagnepagina vind je dus ook zijn inzending. Jaco: “Ik hoop natuurlijk zoveel mogelijk likes te verzamelen, want de professionals dingen ook mee naar de prijs. Mocht de cabrio deze zomer uiteindelijk bij mij voor de deur belanden, dan kan het forum alvast een hele zomer lang mooie reisverslagen verwachten. Ik ga vast dromen van een warme zomer.” Wil jij hardop meedromen, doe dat dan hier.
tekst en illustratie: jaco, redactie: RensKorevaar
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Haha, die is leuk!
Maar het zou nog leuker om hier heel eigen ideeën te zien. Iedereen zal toch een ander beeld hebben bij ontsnappen aan het alledaagse?
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou natuurlijk gewoon een foto van een Traction, HY of een leuke voor oorlogse Citroën kunnen plaatsen, maar ik vermoed dat ze daar niet helemaal naar op zoek zijn
Voor veel mensen zal een vooroorlogse Citroën zeker een hele goede manier zijn om te ontsnappen aan de sleur van alledag. Maar wat is nu datgene wat het voor jóu de ultieme manier maakt. Dat is de vraag. Hoe algemener je het antwoord invult, hoe minder het specifiek over jou gaat.
Overigens denk ik dat er ook best mensen zullen zijn die al ontsnappen aan de dagelijkse werkelijkheid puur en alleen door het kijken naar een foto van een vooroorlogse Citroën. Het kan allemaal.
En als dit voor jou opgaat, dan zou je een manier moeten vinden om dat gevoel over te brengen op anderen. Dat kan beeldend zijn, door middel van een veelzeggende foto, of een filmpje wellicht. Maar je kan het misschien ook beschrijven in een mooie verhaal. Of een nog grotere uitdaging: het samenvatten in één woord.
Dus Arjan, laat maar eens aan ons allemaal zien wat voor jou de ultieme manier is om te ontsnappen aan het alledaagse. En betrek daar gerust een Traction of HY in.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Ligt het aan mij of ben ik zo blind dat ik nergens een uploadknop kan vinden?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Op de site van Citroën bedoel je? Daar is nog geen uploadknop. Ik heb begrepen dat vanaf deze week mensen opgeroepen worden hun ideeën in te sturen, nog even geduld dus.
Maar voorafgaand daaraan is het misschien leuk om hier alvast los te gaan. Toch? Wat heb je gemaakt, GoodOldDiesel?
- Xantia Ambulance, GiFa
Oh niks bijzonders, denk juist dat dat de kracht is
Gewoon een foto van mij BX Carbagerun.
In het kader van doe eens maf, gooi een blik verf leeg over je auto, boor wat gaten erin voor een hoop extra lampjes etc. Dit allemaal nobudget uiteraard.
Tot nu toe, tot mijn verbazing, een hoop positieve reacties gekregen. De BX is ineens een gave stoere bak geworden.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Nou, hartstikke goed toch? Mooi voorbeeld van hoe je je eigen weg volgt, zowel door mee te doen aan de Garbage Run, als door de aankleding van je BX.
Heeft die wagen daarachter nou discolichten? Ook gaaf!
Kijk mensen, de ‘inschrijving’ is open!
De afgelopen weken hebben verschillende artiesten hun ultieme gevoel van vrijheid gedeeld. Maar nu is het jouw beurt. Ook jij hebt vast wel een manier om te ontsnappen aan het alledaagse. En de behoefte je te onderscheiden van de rest.
We dagen ook jou dus uit te laten zien wat voor jóu de ultieme vrijheid is. In woord of beeld. In een muziekclip of een filmpje. Maar wees creatief, want de maker van de meest bijzondere uiting van ultieme vrijheid wint een jaar lang rijden in een DS3 Cabrio!
Bij deze dus een oproep aan iedereen om z’n creativiteit te laten spreken. Ook leuk om de inzendingen hier te posten zodat er wellicht een leuke discussie ontstaat.
En hopelijk wint een forumlid de felbegeerde DS3 Cabrio, zodat we hier de rest van het jaar kunnen genieten van ervaringen (en foto’s).
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Het is zeker niet alledaags zoals die site opgezet is, maar ik weet zeker dat ik nooit en te nimmer alle inzendingen te zien krijg als ik dat zou willen. Als je alles 26 breed naar rechts neerplempt en 34 x naar links, om maar te zwijgen van boven en beneden kan je er donder op zeggen dat de inzendingen die tevoorschijn komen als je de site opent een héél grote kans op de overwinning hebben.
En daarmee onderscheidt Citroen zich al jaren als geen ander: slechte sites bouwen.
Ben ik met je eens!
Maar laten we hier niet de site afkraken maar elkaar inspireren met onze inzendingen.
Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Om echt kans te maken op de auto, moet je zolang de actie loopt de speciaal voor jouw gegenereerde ‘Express yourself’ coverphoto als omslagfoto gebruiken.
Begrijp ik nu goed dat je om mee te doen een FB account moet hebben?
JW
- Xantia Ambulance, GiFa
Alleen heb ik geen faceboek.