Ik heb een berline uit 2006 met de standaard radio/cd speler. Ook heb ik een werkende cd-wisselaar. Nu heb ik op het forum gelezen dat je of kan kiezen voor deze cd-wisselaar of deze uitgang kan gebruiken voor een USB-box. Als ik echter via de radio de bronnenweergave van de uitgangen door scrol, kom ik ook langs een lege aux aansluiting. Is er dus nog een lege aux-aansluiting beschikbaar aan de achterkant van de radio? Op de analoge aux zou ik dus met een kabeltje ook rechtstreeks de Ipod kunnen aansluiten of zie ik dat verkeerd.
Ik ben hiervoor ooit naar de dealer geweest. Ze hebben de “vrije” aux ingang via de computer geactiveerd, maar het is mij nooit gelukt om er een mp3 speler oid op aan te sluiten, en geloof me, ik ben vrij handig met elektronica en audio…
Dus mocht iemand tips hebben, dan hoor ik het ook graag.
Vriendelijke groet, Michiel
en zou dit ook werken dan:
ik heb het bedrijf per email om nadere info gevraagd, o.a. of er nog door de dealer moet worden uitgelezen.
Een geweldige en goedkope oplossing:
Klikje 1
Klikje 2
Klikje 3
Klikje 3 (Belgische webshop)
Klikje 4
Hiermee kan je elk apparaat met een 3,5mm² jack-uitgang (smartphone, iPod, mp3-speler, ...) aansluiten op je originele Citroën radio.
Let wel: je moet de aux-ingang laten activeren bij de dealer!
Ikzelf gebruik de kabel van link 3 of 4. Werkt top!
:: C4 :: 2007 :: 5-DEURS SEDAN :: 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) ::
dus als ik optie 4 bestel gaat het na uitlezen bij de dealer zeker werken?
Jazeker. Gewoon aan de dealer vragen of ie de AUX wil activeren (sommigen doen het al dan niet gratis).
En dan kan je gewoon via de SOURCE-knop op je radio AUX selecteren en genieten van al jouw muziek via iPod ofzow!
Voor een idee over de aansluiting van die kabel, klik hier.
:: C4 :: 2007 :: 5-DEURS SEDAN :: 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) ::
super bedankt. Ik heb optie 4 inmiddels al besteld. Ik laat de kabel wel bij een dealer aansluiten en uitlezen. Dan weet ik zeker dat het goed komt. Kan ik weer lekker mijn Ipodje afspelen.
Totaal aantal Berichten: 174
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik heb een Dension Gateway ingebouwd en dat werkt prima. Er zit een usb stick in en die is dan bedienbaar met de standaard radio. Was de dealer niet voor nodig en werkte gelijk. Ik heb geen cd wisselaar.
Maar deze optie is wel een tikie duurder dan hierboven getoonde kabeltjes…
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
het aansluiten van het kabeltje is niet gelukt. De dealer kon de betreffende aux uitgang niet activeren. Dit had te maken met een storing in de uitgang. Deze storing is niet 1,2 3 op te lossen dus ik laat het er maar bij. Een mogelijkheid was wel om de kabel op de uitgang van de cd wisselaar te zetten, maar van deze wisselaar wil graag nog gebruik maken. Het kabeltje stuur is dus weer terug naar de leverancier.
Zoek op eBay op RD4 USB en je vind een Yatour media box, waar je sd, usb, externe schijf en iPhone/iPod of ieder ander apparaat met 35mm jack op aan kan sluiten.
Behalve via de 35mm jack aansluiting uiteraard, heb je stuurbediening.
en je hoeft niets te laten activeren bij de dealer als je cd wisselaar nu al werk. dit apparaat simuleert nl. een cd wisselaar te zijn. (je cd wisselaar vervalt dus wel) > plug and play dus.
ik heb 59 euro betaald incl verzenden en binnen n week thuis en werkt prima!
Citroën C4 Coupe 2.0 VTS 2005