stuurpomp werkt niet / geen spanning
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 06 maart 2013 01:03 AM

hallo,

ik heb het probleem dat mijn stuurpomp niet werkt. nu wou ik kijken of mijn stuurpomp spanning krijgt heb de stekker los gehaald en gemeten of er stroom op 1 van de 2 pinnetjes kwam
dit was echter niet het geval, niet op contact en niet met een draaiende motor,
neem aan dat hier met een draaiende motor gewoon spanning op moet zitten?
en waar moet ik het probleem zoeken?
alvast bedankt

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 06 maart 2013 12:11 PM
  [ # 1 ]

Vaak is het contactslot dan stuk, als dat zo is werken de kachelvent. en achterruitverwarming ook niet.
Als dat wel werkt kan het relais bij de pomp defect zijn, kijk of die zn stuurspanning en hoofdspanning krijgt.
Als dat zo is zal het aan de pomp liggen, nieuwe monteren, je kan nog proberen bij de oude de koolborstelgangen schoon te blazen, opgehoopte slijtstof laat deze zwaar gaan. Indien nodig nieuwe borstels monteren. Steeds ervan uit gegaan zijnde dat je bedrading, zekeringen en technische know-how in orde zijn. Anders gewoon naar de dealer, die is daar zo mee klaar.

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 06 maart 2013 08:46 PM
  [ # 2 ]

ik wil niet zeggen dat ik alles weet maar kan zelf wel het een en ander(monteur in opleiding)

maar als ik de stekker van de stuurpomp los maak en aan de aansluiting meet komt er geen spanning op(de kachelvent werkt nog wel gewoon de agter ruit verwarming weet ik zo niet).

maar dan zou het aan dat relais kunnen liggen, dus als het goed is moet op 2 van de 4 aansluit punten stroom zitten?
en er zit geen zeekering voor de stuurpomp? of voor het contactslot?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 08 maart 2013 12:28 AM
  [ # 3 ]

en hoe kan ik meeten of het contactslot werkt?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 11 maart 2013 01:44 PM
  [ # 4 ]

Het schijnt dat ingeval de dynamo geen spanning geeft dezelfde verschijnselen optreden die Wim V8 beschrijft. Dat was bij mij tenminste het geval. Deze delen blijken spanning direct van de dynamo te krijgen. 
Heb je nog een goede laadstroom? Mijn laatste dynamo is overleden zonder dat het lampje op het dashbord ging branden.

succes!

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 11 maart 2013 08:32 PM
  [ # 5 ]

het licht niet aan de dynamo laadstroom is gewoon goed maar iemand antwoord op de vorige vraag?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 18 maart 2013 11:48 PM
  [ # 6 ]

ik zag dat zeekering f2 en f9 door gelust zitten, deze is volgesmij van de aanjaager ofniet?
dus groote kans dat mijn contact slot wel kapot is?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 19 maart 2013 10:34 AM
  [ # 7 ]

Waarschijnlijk wel,(wat f2 en f9 zijn weet ik niet)maar had mn moeders saxo ook, goedkoop trucje van de autohandel.
Nieuw slot en je bent klaar.
Gewoon naar de dealer gaan ivm vinnr. en dezelfde sleutel, bevestiging van probleem, enz.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 19 maart 2013 01:21 PM
  [ # 8 ]

Het electrische gedeelte van het contactslot voor een Saxo is bij de dealer [tot voor kort] los te koop voor een paar tientjes.

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 19 maart 2013 11:07 PM
  [ # 9 ]

dan ga ik binnenkort maar ff informeren wat dat ding los pressies moet kosten, maar gewoon dat ding vervangen en dan werkt het weer?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 03 april 2013 12:40 AM
  [ # 10 ]

dus als het goed is als ik aleen dat zwarte ding om het contactslot vervang moet alles werken?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 03 april 2013 10:01 PM
  [ # 11 ]

Dat zwarte rond je contactslot is van de startonderbreker. Daarmee wordt de chip in de sleutel uitgelezen.

Hetgeen hierboven bedoeld wordt met het “elektrische gedeelte van het contactslot” is wat er aan de achterkant van het contactslot zit, daar steken draden met stekkers uit. Het contactslot verbindt deze draden en schakelt zo een aantal zaken in/uit.

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 04 april 2013 07:42 PM
  [ # 12 ]

oke dus het gedeelte achter het contactslot is dus niet meer goed, weet iemand of je die ook bij een auto materialenzaak kunt krijgen of moet ik persee na de dealer?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 09 april 2013 09:30 PM
  [ # 13 ]

ik zag dat er iemand heeft liggen prutsen bij het contactslot en de kabel van de stuurpomp heeft doorgelust aan een kabel van het contact slot waar altijd spanning opstaat bij contact uit.

denk dat het rele mogelijk kapot kan zijn wie weet hoe ik dit moet meten?
kijk tekening:

1 staat de plus bij lopende mooter.

2 weet ik niet.

3 is de + die altijd aan staat, weet niet of dit de bedoeling is?

5 weet ik ook niet.

iemand die mij kan helpen?

dus mijn vragen zijn:

hoe meet ik een rele door?
en is het erg dat op pinnetje 3 constand spanning staat?

hoop dat het een beetje duidelijk is.
alvast bedankt.

Afbeelding Bijlagen
Naamloos.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
emiel_h
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-2013

Gepost: 11 april 2013 11:27 AM
  [ # 14 ]

Ben er al uit die was idd stuk, nou vraag ik me aleen nog af of het erg is dat hier altijd stroom opstaat?

don’t drive fast, fly low lovecitro

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook