Hoi,
Aangezien er regelmatig topics verschijnen over winterbanden maar niet over zomerbanden had ik toch graag jullie ervaringen gekend met “alternatieve” banden.
Het enige grote nadeel aan mijn C5 vind ik toch wel de snelheid waarmee hij zijn banden opsoupeert.
De Michelins die er af fabriek onder zaten (primacy) gingen vooraan nog geen 30000 km mee en achteraan waren ze na 40000 doodop.
Dan overgestapt op uniroyal rainsport 2 vooraan en michelin primacy achter (zo moest ik maar 1 michelin kopen aangezien ik er nog een op het reserve wiel had), met deze combinatie heb ik ook maar 35000km kunnen bollen.
In vergelijking: mijn winterbanden (imperial snowdragon) gaan nu al 20000 km. Ok deze doen het perfect in de bochten en bij het remmen maar bij het optrekken in het nat heeft mijn ESP zijn bezigheid tot in 3de.
Omdat de aankoop van nieuw zomerrubber zich volgende maand aankondigt zou ik opteren voor een iets goedkopere maar wel degelijke band; op mijn keuzelijstje in de maat 215/55-16 (93 H of hoger) staan momenteel:
-Hankook Ventus prime 2 K115(moeilijk leverbaar)
-GT RADIAL Champiro 228
-GT RADIAL UHP1
-Nankang N607
Ook heb ik al ergens gelezen dat het interessant kan zijn om over te schakelen op 205/55-16 aangezien deze minder “schuren” in de bochten
Graag jullie ervaringen en tips ivm goede banden (mogen natuurlijk ook andere merken zijn)
Vooral de grip en eventueel slijtage is voor mij belangrijk (verbruik ook wel maar daar wil ik gerust wat toegeeflijker zijn)
Alvast bedankt
ZX 1.4
Xantia 2.0 HDI 110 phaseII
ZX 1.4 avantage
BX 1.6 TRS
Citroen C5 break 1.6HDI fap 04/2007
Totaal aantal Berichten: 1806
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Kijk eens, 80 pagina’s aan leesvoer ....
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=68
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera