Hallo mede forum gebruikers,
Ff voorstellen. Ik ben Ron en sinds enkele dagen de eigenaar van een Xsara Picasso 1.8 uit 2003.
Hiervoor ca. 2 jaar in een C4 1.4 Linge Business gereden voor de firma waar ik werkte.
Helaas werd het arbeidscontract ontbonden en moest dus opzoek naar wat anders. Die C4 beviel erg goed dus op zoek gegaan naar een Citroen en deze gevonden.
Hij is dealer onderhouden en rijdt prima maar een aantal kleine dingetjes vragen aandacht.
- de armsteun van de bestuurdersstoel komt steeds los inclusief het plastic huis. Er is dus niets afgebroken en na aandrukken van de behuizing zit hij weer even maar niet voor lang. Kwestie van wat lijm of zijn er betere methoden?
- Ik heb ook het probleem van het knipperlicht wat stopt met werken bij ingeschakelde verlichting. Heb berichten gezien van het vervangen van de complete unit. Auto is bij aflevering APK gekeurd en vraag me af of dit iets is wat voor een APK in orde moet zijn. Ik kan me voorstellen dat de dealer het niet opgemerkt heeft omdat het in eerste instantie wel werkt en kort daarop niet meer.
Zou het eventueel nog in de aansluiting bij de trekhaak kunnen zitten door bijvoorbeeld corrosie? Zoals gezegd lijkt het probleem zich alleen voor te doen bij ingeschakelde verlichting.
- Even zitten spelen met de dimmer van de dash. Er zitten naast m’n koplamp afstel regelaar twee knoppen boven elkaar voor de dimmer. Ik stond vanavond voor een stoplicht en dacht probeer ze eens. Compleet dimmen van de dash verlichting ging goed met de bovenste knop tot maximaal waarbij je dus niets meer ziet van je instrumenten. Maar de onderste, die volgens mij weer de dash verlichting tot leven moet roepen werkt niet. Ik krijg met geen mogelijkheid m’n instrumenten meer te zien. Als ik de verlichting uitschakel werkt het trouwens wel, zie ik alles weer. Defecte schakelaar of iets anders aan de hand?
Tips aangaande bovenstaande zijn zeer welkom.
Alvast bedankt!
Grtz,
Ron
Citroen Xsara Picasso 1.8 Difference 2003