Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Er is niet veel nodig om een 2 kolommer te plaatsen, deze heeft immers ook een voet. Ik weet zelfs voorbeelden die de brug niet eens vast aan de vloer hebben staan. Of dat nu juist is laat ik even in het midden.
De druk op de vloer wordt de voet daardoor ook knap verdeeld. 10cm beton op een aangestampte ondergrond is in theorie al voldoende voor een heftruck. Wil jij alleen beton storten voor je 2 kolommer? boor 4 grote gaten in de grond, mep een 4 tal PVC buizen 150mm bijvoorbeeld een 1,5 meter de grond in, stort ze vol met beton en draadeind op de kop en schroef daar je H voet van je 2 kollomer op…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 9350
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom de put volstorten?
Grootste onzin en alleen maar meer kosten.
Wij hebben een dergelijke roostervloer,maar dan voor varkens,voorzien van plastic daarna betonijzer,en dan 15 cm beton,Rijdt een shovel over van minimaal 3 ton en dan ligt er nog minimaal 8 ton stro op.
En zijn brug zet hij waarschijnlijk in het midden en daar zit een vaste vloer van 8 cm.
Succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 191
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Inderdaad, ik weet dat de grootste kosten van mijn garagevloer de kuubjes beton waren. Niet de pomp, het uitvlakken de isolatie en het aanleggen. Laat eens een betonboer komen om te laten adviseren wat hij verstandig vind en een ruwe kostenschatting.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Het vol storten gebeurt met zwart zand afkomstig uit tuin projecten. Dit kost niets (alleen het vervoer dan) en het geeft het voordeel dat de beton vloer gewoon op een ondergrond ligt. Vervolgens hoeft deze betonvloer niet meer zo zwaar uitgevoerd te zijn, dan wanneer er niets onder zit. Het enige nadeel is dat het wel wat meer werk is, maar ach…. Dat overleven we ook wel weer
Totaal aantal Berichten: 41
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Jay Jay ik ben erg benieuwd wat je met alle adviezen gaat doen. Ik zie er veel zinnigs tussen staan, maar zie je door de bomen het bos nog? Begrijp ik goed dat jij vooral aanhikt tegen de bouwkundige aanpassingen? Als dat zo is wil ik wel eens langs rijden. Ik zag wel dat mijn bouwkundediploma’s ouder zijn dan mijn auto’s.
Grijze GHYS
- Saxo 1.4i exclusive
Ik heb toch besloten door te gaan met dit plan. Sterker nog: De meeste sloopwerkzaamheden zijn achter de rug. Er komt een vloeistof dichte dubbelgewapende betonvloer over de roosters heen. Daarvoor heb ik alle cementdekvloeren er uit moeten breken zodat de vloer in totaal overal dubbel gewapend is. De scheidingswand wordt gemaakt van 6cm dikke sandwichpanelen. Al met al een fikse investering. En om mezelf in te dekken een contract van tenminste 5 jaar. Streefdatum voor in gebruikname is 1 juli. Ben benieuwd of ik dit ga halen
Ben benieuwd waar die garage van je ergens komt? Ben nog een beetje in de buurt aan het kijken naar een betrouwbare goedkope garage omgeving Lichtenvoorde
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
- Saxo 1.4i exclusive
Ik kom zelf uit Uden (Noord Brabant) dus in de buurt van Lichtenvoorde is het helaas niet
- Saxo 1.4i exclusive
Overigens wordt het geen garage of zo iets, maar meer voor eigen gebruik en voor familie. Wanneer ik iemand kan helpen prima, maar officieel gezien is het niet de bedoeling dat ik er volop ga beunen
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik sluit me desondanks aan bij Grijze GHYS en hoop dat je er niet na een reguliere controle door de gemeente weer uitgeknikkerd wordt. Is het een (voormalig) agrarisch bedrijf en hebben ze hun vergunningen nog? Ga uit van een mogelijk jaarlijkse controle of alles nog aan die vergunning voldoet… Ook bestemmingsplantechnisch zal de wijziging niet zonder meer mogen vermoed ik. Daar zal geen haan naar kraaien maar je neemt er wel een risico mee. Daar helpt een contractje met de eigenaar niks aan. Maar evengoed veel succes, het lijkt me geweldig om een grote schuur ter beschikking te hebben.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- Saxo 1.4i exclusive
Ja precies, wie niet waagd blijft maagd zeg ik altijd maar hahaha
het staat een ieder vrij om een goed uitgeruste werkplaats in te richten, volgens mij
voor eigen gebruik !
dat je dan je “buurman” daar es een keer gebruik van laat maken ,is toch ook geen probleem ?
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Voor jou en mij niet. Qua regelgeving vaak wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- Saxo 1.4i exclusive
Nee precies, vandaar dat ik er verder ook niemand hoeft te weten waar ik precies zit Als ik al iemand vooruit moet helpen, moeten ze de auto maar bij mij thuis komen brengen. Los van het feit wat er allemaal mag of niet mag heb ik er geen zin in dat mensen “spontaan” even langs komen of ik even naar dit of dat wil kijken. Nogmaals, het is vooral voor mezelf en ik ben niet van plan er een bedrijfje te beginnen. Dus als ik al iemand besluit vooruit te helpen, dan wel op mijn voorwaarden.
- Saxo 1.4i exclusive
Aangezien ik er nu door een operatie enkele weken uit lig, heb ik voor de operatie wat mensen geregeld die doorgaan met de klus. Met als resultaat dat de stalroosters afgedekt zijn met tapijt en landbouw plastic, en de bewapeningsmatten voor de beton er nu in liggen. Op de plaats van de brug dubbel bewapend. A.s. maandag wordt de vloeistofdichte beton gestort, en mag er 2 weken niemand op. Dat komt goed uit, aangezien ik nog wel een paar weekjes zoet ben met de gevolgen van de operatie
Voor de werkzaamheden
Na het breekwerk
klaar voor het storten van de beton.