













Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Heeft iemand een tekening van tool 1955? Dat is de tool om de kanteling van het stuurhuis juist af te stellen. Hij staat vast al ergens op het forum, maar ik kan hem zo snel niet vinden.
Groeten,
Stef
zie deze link, http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206510/
Citaat > Vrouw vanavond met vriendinnen uit eten: papa in garage!
hehe dat werkt helaas bij mij niet meer !
Heel veel succes en leuk om die Franse Zuid Afrikanen daar zo te zien !
C’est une voiture du ministre !




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
ziet er mooi uit hoor, respect voor je laswerk!














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Het absolute mijlpaalpunt van mijn cabrioproject was gisteren; Het dakframe erafgejast;
We hadden een vrije dag; Heritage day, ook wel nationale braai (barbeque) dag genoemd. Hd mooi 2 uur de tijd om met beleid het dak eraf te halen.
Om de doorbuiging te meten had ik vooraf de afstand van midden rand boven voorruit tot haakje aan de hoedenplank waar de rugleuning van de bank achterhangt gemeten; 1775 mm.
Na weghalen van het dak was dit 1776 mm (vreemd, ik had hem juist kleiner verwacht, ik denk dat dit puur in de a stijlen zit)
Het verschil met mijzelf (92 kg) erin of niet is niet meetbaar (minder dan een halve mm); dat vind ik een erg prettig voorlopig resultaat.
Begin de kleur ook steeds mooier te vinden voor een cabrio.
De B pilaren waar de achterste deuren aan hangen zijn te los naar mijn idee nu het dak eraf is, vooral naar links en rechts (in rijrichting gezien), baar voren en naar achteren zijn ze wel stijf genoeg. Deze moet ik nog even verstevigen met een klein kokerbalkje naar de binnenkant van de longeron toe.
Nu kan het terugbouwen beginnen.
Groeten uit afrika
Stef




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geweldig
Mooi dat het tot nu stevig genoeg is.
En inderdaad een de kleur is niet onaardig.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ben gisterenavond begonnen met terugbouwen van het spul en meteen een raar probleem tegengekomen met het terugplaatsen van de tank; Ben het draadje van de vlotter kwijt! Ik denk dat het draadje uit het gat van














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hee das gek,
De helft van het bericht weg!
Hierbij de rest;
Draadje naar vlotter dus kwijt, Heb wel in de linker longeron een dingetje gevonden na wat vissen met een haakje.
Maar dat lijkt meer op een LHM lekretourleiding, maar het kan ook een verouderde isolatie zijn.
Ik wil er niet te hard aan trekken voordat ik het zeker weet dat het de vlotterdraad is. Dit deel van de longeron is namelijk geheel gesloten.
Kan iemand mij helpen?
Door de longeron loopt geen retour leiding. De nylon retourleiding ( van beide veercylinders) loopt RE samen met de benzine leiding. Het gaatje waar je in zit te zoeken, daar moet je wel de draad vinden. Dus gewoon trekken maar.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Door die balk loopt wel de benzine leiding. ook plastic…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ik weet vrij zeker (maar niet helemaal) dat het draadje aan de linkerzijde van de auto naar achteren loopt. Nou zit bij jouw auto wel meer aan de andere kant dus wellicht is dit toch de goede zijde.
Gr, M
Edit: sorry, foto nogmaals bekeken en het lijkt alsof je al aan de linkerzijde aan het zoeken bent. Daarmee is het bovenstaande niet meer zo relevant…
Joris, de benzine leiding loopt Re incl de lekleiding.
Li loopt de kabelbundel en de bundel van 4 drukleidingen.
Dit loopt allemaal overigens niet door de longeron, maar in de dorpel ruimte.
De benzine leiding steekt Re wel over door de longeron heen.
De bendoelde draad steekt Li over door de longeron heen
Edit: tenzij bij een Re gestuurde auto alles gespiegeld is
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Om Stef en anderen niet op het verkeerde spoor te zetten:
Links in dorpelruimte:
- Leidingbundel, bestaande uit 4 leidingen
- lekleiding naar hoogteregelaar achter
- kabelbundel, met aftakking naar benzinetank, zoals op de foto van stef (geel manchet, en voorzien van
beschermhuls)
Rechts in dorpelruimte:
- benzineleiding
- dikke kunststof retour, afkomstig van achterste retourhoezen veercylinders














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dank allen, Ik het was inderdaad het vlotterdraadje, SPAM’s site heeft me geholpen.
Vanmiddag 30 minuten over gehad, Tank aangesloten, tankdeksel erop, voorwielen eronder, achterbank erin, achterklep erop en de alu staanders van achterklepschanier ingekort. Nou alleen nog voorstoelen en gordels erin, stoppers achter swingarms erin lassen, afgezaagde a, b en c stijlen afwerken, B stijl verstevigen, pedalenhandel terugzetten, rechtermotorkapopener teruglassen, kinnebak terugzetten, accu erin en rijden maar!
Misschien maar dagje vrij nemen ergens komende week, dat moet genoeg zijn om te kunnen rijden.
Groeten en dank allen.
Stef
Ik lees nu pas je verslag van 25 Sept:
Groots moment, gefeliciteerd met deze mijlpaal!!!!
En een slimme meting om doorbuiging te contoleren, dat belooft inderdaad veel goeds.
Fijn ook dat je dochter zo leuk mee helpt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper