15 van de 32
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Cabrio maken; Verkocht en weg…
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 september 2013 10:12 PM
  [ # 211 ]

Dankje Egbert.

Hoe heb jij het dilemma voor de scharnieren voor de achterklep opgelost? Wordt moeilijk om daar een mooie lijn in te krijgen. Ik ga even spitten op jouw site.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 september 2013 10:22 PM
  [ # 212 ]

Ah! heb het net bekeken, Erg slim gedaan; de scharnieren aan de binnenkant. met 2 slim gekozen strips. aan beide kanten; Chapeau!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 september 2013 05:35 PM
  [ # 213 ]

Achter mijn paddestoelrempedaal voel ik een flexibel slangetje. Ik neem aan dat dit door een gat in de vloer naar buiten moet komen om te voorkomen dat lekkende LHM zich ophoopt, maar ik voel nergens een gaatje waar het doorheen kan.
Klopt het dat er toch ergens een gaatje moet zitten?

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 29 september 2013 05:45 PM
  [ # 214 ]

Ja, dat klopt bij linksgerstuurde modellen, het slangetje steekt er ongeveer een centimeter uit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 september 2013 06:02 PM
  [ # 215 ]

wacht ff: een rechtsgestuurde DS is een geval apart: bijna alle Berline DS’en mét remknop én stuur rechts en handbak hebben namelijk wél een remknop maar daar achter zit een remcommando uit.. jawel.. de ID! Dus het ziet er uit als een ds-remsysteem maar is een ID remsysteem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2013 06:10 PM
  [ # 216 ]

Hoe onthoud je dat toch allemaal.
Blijf het knap vinden very good

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2013 06:50 PM
  [ # 217 ]

Soms zijn er toch wel rare keuzes gemaakt…

Als het voor een halfautomaat past dan past het toch ook voor een handbak?

Misschien ook nog iets om rekening mee te houden, een Engelse productie zou ook nog kunnen afwijken van een Afrikaanse?

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 03 oktober 2013 11:02 PM
  [ # 218 ]

Ik volg dit draadje een beetje in stilte, Maar ik heb nu toch nog een vraag. Ga je nog een vouwdak maken. net zo als egbert. of laat je het zo.
groet patri

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 04 oktober 2013 09:53 AM
  [ # 219 ]
Stef Sep schreef:

Dankje Egbert.

Hoe heb jij het dilemma voor de scharnieren voor de achterklep opgelost? Wordt moeilijk om daar een mooie lijn in te krijgen. Ik ga even spitten op jouw site.

Wat ik jammer vind bij de DS van Egbert, en bij de meeste 4-drs cabrio’s, is dat de achterklep rechte hoeken heeft. De punten die om het achterraam heen gaan en waar origineel het scharnier van de berline opgeschroefd zit verdwijnen omdat de klep anders niet kan scharnieren. Hieronder een foto van de DS van Egbert toen hij bezig was met de kapconstructie. (ik heb toendertijd 2 artikelen over zijn ombouw gescchreven voor La Bombe, hopelijk vind Egbert het geen probleem als ik deze foto’s ter illustratie gebruik)

Dit is echter alleen het geval als je een enkelvoudig scharnier gebruikt waarbij de achterklep over een enkele as scharniert. Als je een vierstangenmechanisme gebruikt dan heb je veel meer vrijheid en kan volgens mij de originele lijn veel meer intact blijven. Dit zorgt mijns insziens voor een mooiere overgang van achterklep naar achterspatborden. Ik heb een plaatje van de DS van Egbert aangepast om het verschil te laten zien, voor de DS van Egbert was het toen al te laat Wink


Het vierstangenmechanisme zou wellicht een identiek exemplaar van de motorkap kunnen zijn, maar het kan zijn dat je een eigen mechanisme moet ontwerpen om de juiste draai te kunnen maken.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 oktober 2013 10:08 AM
  [ # 220 ]
patri schreef:

Ik volg dit draadje een beetje in stilte, Maar ik heb nu toch nog een vraag. Ga je nog een vouwdak maken. net zo als egbert. of laat je het zo.
groet patri

Ja dat is wel de lange termijn planning. Eerst is dit nu het platform om de sterkte van mijn verstevigingen in de praktijk te toetsen, en er gewoon mee te gaan rijden. Het is hier vrijwel altijd mooi weer, maar het kan soms heel even heel hard regenen. Bovendien hebben we hele brutale apen die overal inklimmen, alles openmaken en vervolgens alles volschijten. Een dak is daarmee onontbeerlijk.
Voorlopig maar gewoon zo rondrijden. Ik zal een dak maken op een soort van tentframe, dus geen klapdak. Ik ken mezelf; ik zal er het geduld niet voor hebben om dat mooi te maken. Dus bij regen; stoppen, tentje opzetten (gebruik makend van bestaande b en c stijl posities) en het dak erover heen spannen.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 oktober 2013 10:20 AM
  [ # 221 ]

Kwa achterklepscharnier heb ik de bestaande pilaar afgesneden en afgerond, deze is nu even hoog als de rugleuning van de achterbank;

Ik denk dat ik van hout een mal ga maken om dit mooi te laten verlopen tussen rugleuning en scharnier en dan dit in aluminium laat gieten. Aan de andere kant; dit zal een bevestigingspunt moeten worden van het vouwdak.

Gisteren bijna rijklaar gemaakt, maar ben toch maar gestopt met werken om nachtwerk te voorkomen. Vanmiddag vroeg klaar met werken dus weer snel de garage in.

Alleen nog gordels monteren, remmen ontluchten, een versteviging erin lssen onder de stoel en aan B stijl, en dan de eerste testrit! Vandaag 34 graden en volop zon…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 oktober 2013 11:19 AM
  [ # 222 ]

Dus aan het weer zal het vandaag niet liggen.
Succes,met je eerste rondje zonder dak very good
Maar zoals ik telkens van jou begrijp,is het daar niet duur om dingen te laten maken.
Waarom dan geen dak laten maken?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 oktober 2013 11:32 AM
  [ # 223 ]

Het probleem daarmee is dat er erg veel kennis nodig is om een dak te maken. Het dakj zelf is geen probleem, dat ga ik net als Egbert doen met plastic en duct tape tot ik de juiste vorm heb en het dan door een van de vele stofferders bedrijfjes laten kopieren in canvas.

Het probleem is het opklapframe. Zelfs Egbert is hier een tijd mee bezig geweest. Ik ken niemand hier die ik dat werk zou willen toevertrouwen. Dingetjes laten maken in polyurethaan, gietaluminium bekleding etc is geen probleem, ook dingen namaken gaat prima, maar zodra er serieuze engineering nodig is is het een ander verhaal. Daarom ga ik zelf een demontabel frame maken.

Groeten,
Stef

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 04 oktober 2013 12:21 PM
  [ # 224 ]

Zo maar een idee…

Heb je wel eens aan de mogelijkheid gedacht om een hardtop te maken?
Lijkt me in jullie klimaat, omstandigheden, mogelijkheden en middelen, best een praktische optie…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 oktober 2013 12:36 PM
  [ # 225 ]

Maar dan zit hij met het probleem van de apen,die zijn er ook bij mooi weer Laughing

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
15 van de 32
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook