













Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Weer even in Nederland, Afgelopen 2 dagen het Gooi onveilig gemaakt met de 18 pk eend van mn ouders (staat een leuke donkerrode ds in Hilversum, blijft toch een van de mooiste kleuren; van iemand hier van het forum?)
Vanochtend een paar uur lang bij Citrotech rondgeneusd en veel onderdelen gekocht, maar nu ben ik nog steeds op zoek naar een slotje met sleuteltje voor het dashboardkastje. Heeft iemand zo’n ding voor mij? Zit nu en de komende dagen in Ulft, vrijdagavond in Bussum, zaterdag in Rijsbergen bij oma en zondag in Blaricum. Maandag vlieg ik weer terug en heel graag met dashboardkastje dat op slot kan.
Is er iemand in het land die zo’n slotje heeft liggen voor mij?
Groeten uit Nederland
Stef
Stef,
slotje zonder sleuteltje heb ik zo voor je liggen. Een Afrikaanse sleutelmaker weet daar toch wel raad mee?
Ik woon in Beekbergen en ben morgen thuis.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper









Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Citroclassique in Borculo even bellen? Is zo’n 40 km boven Ulft.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dank allen, Ik heb een slotje maar geen sleuteltje, helaas kon zelfs de afrikaanse sleuteltovenaar mij niet helpen… Ben echt op slot naar een slotje met sleuteltje of zelfs alleen een sleuteltje, dan kan de slotenmaker er ook wel wat mee. Iemand?














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dank voor alle PB’s de oplossing zat er tussen!
Gisteren weer aangekomen in Afrika. De hydraulische pomp in mijn handbagage liet wat wenkbrouwen fronsen op schiphol, gelukkig was er een douanesnor die de DS erg mooi vond. Ik verwachtte veel meer problemen in Dubai, maar daar wandelde ik zo langs de douane. Citrotech was weer geweldig Ronald staat voor zijn kwaliteit.
Gisteren avond weer even over de heupen van de topless dame gestreken. Morgen heb ik weer tijd voor haar.
Groeten!
Stef














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Weer verder met de versnellingsbakbediening (manual 5 bak) Lekkage door de selecteur stang dwars bovenop de versnellngsbak;
Die stang zit onder het dekseltje en wordt aan 2 kanten afgedicht door een O-ring; die was helemaal weggevreten.
Op die stang zitten een paar veren met grote ringen en het is een handontvellende nachtmerrie om dat weer terug in dat dekseltje te frummellen. Het lukte mij niet, dus ik heb hem naar het werk genomen en er 2 senior engineers om laten vechten. Binnen 5 minuten hadden zij hem er in.
Maar nu moet hij nog terug in de versnellingsbak, en als ik het zo zie gaat het hele zooitje weer losschieten. Dan moet ik weer de walk of shame naar mijn collegas doen.
Zijn er tips of trucs om dit slim te doen?
Alle tips zijn welkom.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik deed em dacht ik eerst in de bak en dan naar beneden gedrukt houden als hulpje het deksel erop legt…
Maar mischien lukt het om em erin te leggen en dan een paar bouten erin voor een deel vast en dan als laatste de tywraps doorknippen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je hebt de ty raps nu om het dikste deel zitten. Wellicht kun je tyraps links en rechts over de as spannen zodat de ringen die om de veren zitten in de bak al achter de juiste randen vallen. Dan inderdaad deels vast zetten en tyraps doorknippen. ...





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In de monteerstand, dus deksel naar boven. Duimen op de uiteinden van het deksel en vingers onder de delen van de as die uitsteken. Iemand de tyraps laten doorknippen, op de bak en voila!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De versnellingsbakonderdelen en de gereviseerde radiator zijn weer teruggeplaatst, De cabrio is nu klaar voor de keuring om er op papier ook een cabrio van te maken. Dat maakt het exporteren van deze auto wat makkelijker. Morgen krijg ik donor nummer 2; een linksgestuurde DS van een hele goede vriend. Helaas is zijn expat contract afgelopen en moet hij terug naar Frankrijk, maar omdat ik altijd het onderhoud heb gedaan voor deze auto krijg ik hem voor een absoluut vriendenprijsje.
Het is een 20/5 uit 1972, de afgelopen 3 jaar dagelijks gebruikt, 2 x 13 km per dag.
Er moet wel redelijk wat aan gebeuren; platwerk is inmiddels slecht geworden, omdat hij dagelijks gebruikt is zijn er heel veel kleine details niet mooi meer, maar het is een goede basis voor cabrio deel 2!
Ik ga er pas aan beginnen wanneer ik het papierwerk voor Cabrio 1 op orde heb, dan heb ik het hele traject doorlopen.
Groeten,
Stef














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Nou weet ik zeker dat ik ergens in de afgelopen weken een post heb gezien met een tekeningetje met aansluitingen van het contact slot, en nu kan ik hem niet meer vinden.
Iemand?
Edit; Laat maar; gevonden!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier staat hij op blz 2
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/163211/
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Vandaag weer een heerlijke ontmoeting gehad met een senior Citroën gek.
Voor een heeeel mooi vriendenprijsje een volledig interieur (stoelen, bank, deurbekleding, handgrepen) en alle (maar dan ook echt alle!) sierlijsten gekocht, + hydr pomp + 20 bollen + complete koplampensets + 2 startmotoren + dynamo + zijramen met raamgeleiders + ruitenwissermotor + wieldeksels + aandrijfassen met goede homokineten + een asbak (zocht ik al een jaar, net vorige maand eentje gekocht in Nederland…) en nog een hele hoop andere zut. Vanavond lekker sorteren. Het paste niet allemaal in een keer in mijn auto, komende zondag na de auto show in Pietermaritzburg langsrijden om de rest in te laden.
Groeten,
Stef














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gisteren de eerste echt lange rit gemaakt met de cabrio; naar een auto tentoonstelling in Pietermaritzburg; 260 km hiervandaan. ‘s-Ochtends heen, ‘s-middags terug dus total 520 km. Mijn jongste dochter (7) reed mee. Het viel toch behoorlijk tegen. Bij vertrek begon het te regenen, dat duurde totdat we na 20 km op de snelweg aankwamen. Daar was het vooral spetters van de nog natte weg, en toen viel er een ruitenwisser van zijn stokje. Het was erg onveilig om daar te stoppen dus we zijn maar voorzichtig doorgereden tot het eerste tolhek. Daar nog wat extra kleren aangetrokken. Ruitenwisser was netjes tussen voorruit en motorkap blijven liggen. Dochter extra goed ingepakt in deken, muts op, koptelefoon er overheen en toen begon de echte rit. Wat vermoeiend is dat; urenlang 120-130 rijden zonder dak! Hoop herrie! Gelukkig brak het zonnetje door dus het werd steeds warmer (18-20 graden)
Op de autoshow (cars in the park) hadden we heel veel bekijks. Het is echt een ontzettende aandachtstrekker. Na een paar uurtjes zijn we weer teruggereden op het warmste moment van de dag; 14:00 in T-shirt Maar zodra we weer op de snelweg waren werd het weer koud. Weer gestopt, alle kleren weer aangetrokken, deken om dochter gedraaid en verder gereden. Dochter viel onmiddelijk in diepe slap, ben met 100-110 doorgereden om haar niet wakker te bulderen. Ze heeft gelukkig 2 volle uren geslapen, toen waren we weer bijna thuis. Toch maar snel aan dat dak beginnen!
80 km/uur is heerlijk met de cabrio, stilstaan op een autoshow ook.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig weer stef!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>