7 van de 32
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Cabrio maken; Verkocht en weg…
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 23 mei 2013 09:17 PM
  [ # 91 ]

Nu ik dit lees, denk ik dat ik ook maar eens naar het LHM-filtertje ga kijken. In België is het echt str*ntweer. Regen, regen en nog eens regen. Heb het ondertussen wel gehad met die regen

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 mei 2013 09:18 PM
  [ # 92 ]

Dankje!

Hoe en waar kan ik dit bijregelen?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 mei 2013 09:32 PM
  [ # 93 ]

Nietjes van de kap uitboren. het spoeltje waarvan het contact steeds open en dicht gaat kun je regelen met een schroefje. Met de voltmeter er aan kun je hem dan regelen. Liefst als iemand anders de motor op 2000 rpm of zo houdt. Daarna kap weer vastzetten met een paar kleine boutjes en moertjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 23 mei 2013 09:36 PM
  [ # 94 ]

Dankjewel!

Klinkt als een mooie weekendklus. Zaterdag komt een vriend met de enige andere DS in een omtrek van 200 km op bezoek voor kleppenstellen en oliefilter vervangen (en ook meteen maar eens lhm filter vervangen) Hij wil graag DS les, dus kan ik mooi mijn regelaar afstellen terwijl hij onder zin ds hete olie loopt af te tappen.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 mei 2013 09:38 PM
  [ # 95 ]

Het kan zijn dat er geen stelschroefje is, maar dan kun je de veerspanning regelen door de lip aan het uiteinde te verbuigen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 23 mei 2013 10:27 PM
  [ # 96 ]

Ook nog even controleren of de minus van de regelaar wel goed contact maakt met de minus (massa) van de accu, en idem of de plus wel een echt goede plus krijgt vanaf het contactslot.
Als in één van deze circuits een te hoge overgangsweerstand zit, verlies je daar een deel van de spanning en zal de regelaar een lagere spanning meten dan in werkelijkheid op de accu aanwezig is, en daarom te hoog gaan regelen.

Handige meetmethode: spanningsvalmeting ofwel delta-V meting.
Hierbij zet je de plus van de meter op de accu-plus, de min op de plus aan de regelaar.
Idem met plus van de meter op de min aan de regelaar, de min van de meter op de min van de accu.
Herhaal de meting steeds met en zonder grote stroomgebruikers (dus licht aan / licht uit)
In theorie zou er in alle gevallen geen spanningsverschil mogen zijn, en moet je dus 0 Volt meten. Als het meer is dan een paar tienden heb je een probleem. Door met de meetpennen het betreffende circuit langs te gaan en de meetplekken steeds dichter naar elkaar toe te kiezen kun je de locatie(s) van de slechte verbinding vaak snel vinden.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 mei 2013 10:40 AM
  [ # 97 ]

Afhankelijk van het merk regelaar moet je of rivets uitboren of kleine boutjes losdraaien. De Paris-rhone heeft verreweg de mooiste afstelmogelijkheid. De Ducellier heeft bovenop een excentriek dat de veer strakker of losser zet. Kijk bij de Duc. heel erg uit voor kortsluiting want dan fikt de gewonden weerstndsdraad meteen uit en ben je de pisang.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 mei 2013 07:48 PM
  [ # 98 ]

Gelukt!

Het is een Ducelier, Stekkertjes leken omgewisseld, stekkertjes goed gedaan (groen op groen, wit op wit) zekering geploft, Toch maar weer stekkertjes teruggezet (wit op groen en groen op wit) beseft dat de zekeringen nog in de break zitten die nu op een boot staat en inmiddels dicht bij engeland moet zijn, even naar de winkel, zekeringetjes gekocht en gerepareerd. Toen kapje van spanningsrekelaar eraf, boutje van excentriek los, excentriek verdraaien tot hij 14.4 volt levert, boutje vastdraaien, controleren, 14,8 volt, boutje weer los, excentriek weer verdraaien, boutje vast, meten weer 14,8 volt, boutje weeeer los, excentriek weeeer verdraaien, nu motor afgezet, polen van accu af, excentriek vastgehouden terwijl ik boutje aandraai, weer controleren, 14,4 volt….Biertje verdient

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 mei 2013 08:10 PM
  [ # 99 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 juni 2013 09:24 AM
  [ # 100 ]

Gisteren EINDELIJK mijn mig lasapparaat opgehaald (7 keer teruggeweest voordat ik er eindelijk met 0.6 mm draad op kon lassen), nogal een grote (Miller migmatic 201), pastte niet in de kofferbak van de DS. Verkoper verdwaasd laten kijken toen ik in 8 seconden de hele achterbank eruit trok. Daarna lasapparaat op de tankplaat, bankzitting en leuning los er bovenop en rijden. Toen riep hij me na dat er olie op de straat lag; stuurbekrachtiging lek; die kleine O-ringetjes in dat tussenplaatje. Heb ze op mijn werk 200 meter verder) even in de paraffine gelegd; dan zetten ze wat uit en worden ze weer zacht, zodat ik naar huis kon rijden; werkte goed! Ik dacht dat ik thuis nog wel van die O-ringetjes zou hebben, maar helaas.

Nu ben ik op zoek naar de maat; Volgens het boek moet het OD 8 ID 4.2 dikte 1.9 mm zijn, nu heb ik hier in het archief een handvol OD 8 ID 4 dikte 2 mm gevonden. Zou moeten werken neem ik aan?

Heb gisteren 4 goede stuurstangen binnen gekregen, kan de 4 met speling nu vervangen door 4 goede, en dan kan hij eindelijk naar de keuring!

Daarna kan de slijptol er eindelijk in.

Nu nog even tijd vinden om de stuurstangen te vervangen. Dit weekend komt Guns ‘n Roses naar Kaapstad (de band minus zanger, dus met Slash, Matt, en Duff ze heten geen Guns meer, maar ze zijn het wel!) dus daar MOET ik heen. Even 20 jaar terug in de tijd. Zaterdagochtend vlieg ik.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 juni 2013 01:30 PM
  [ # 101 ]

Gisteren op tijd thuis na werk en voor het eten de rechter stuurstangen losgehaald. Ik had er een tool (trekker) voor gekocht, maar deze pastte niet lekker, aangepast met de haakse slijper, dat werkte wel op een kogel maar niet op de andere 2 kogels aan de rechter kant. Toch maar even de gasbrander erop en met een klein klopje van de hamer kwamen de conische delen makkelijk los; nog makkelijker dan met de, nu dus overbodige, trekker. De spatborden hoefden er niet eens af! Moest nog wel de ventillator behuizing los maken om de bout op het stuurhuis zelf eruit te kunnen treken. zal bij de linkerkant wat lastiger gaan want daar staat de accu in de weg. Ben benieuwd of mijn standaard (niet specifiek citroen) stofhoesjes wel gaan passen, de originele DS hoesjes zijn erg plat, en de mijne zijn erg stijf en hoog, maar voor 40 cent per stuk is het het proberen waard.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2013 01:49 PM
  [ # 102 ]

uit de tiplijst: de trekker voor stuurkogels:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 juni 2013 02:06 PM
  [ # 103 ]

Dankje, kon deze verzie niet vinden in Afrika, mijne is een simpeler uitvoering zonder kanteling waardoor je meer ruimte aan de moer kant nodig hebt. 20 seconden vlammetje op het huis zodat deze iets uitzet en een klein klopje op de losgedraaide moer werkt als een bom.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 07 juni 2013 03:36 PM
  [ # 104 ]

Leuke verhalen allemaal Stef maar wanneer gaat de slijptol er nu eindelijk in?!? Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2013 05:11 PM
  [ # 105 ]
Stef Sep schreef:

Dankje, kon deze verzie niet vinden in Afrika, mijne is een simpeler uitvoering zonder kanteling waardoor je meer ruimte aan de moer kant nodig hebt. 20 seconden vlammetje op het huis zodat deze iets uitzet en een klein klopje op de losgedraaide moer werkt als een bom.

Groeten,

Stef

Ja. Of het vet loopt uit je lager. Of was het de kogel op het hulpstuurhuis ?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
7 van de 32
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook