2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
stuur trilt /blokkeert in snelle bocht / status update hydraulica en grote beurt
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2013 05:29 PM
  [ # 16 ]

Ik heb em verplaatst naar de Tiplijst! Thanx for the effort Geo!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 23 april 2013 06:16 PM
  [ # 17 ]

Mooie uitleg.
Maar die leidt wel tot de vraag waar die olie gebleven is.
De C6 heeft voor zover ik weet een paar plekken waar wel eens olie lekt;
Zo hoorde ik dat de veerpoten kunnen gaan lekken door verkeerde behandeling bij opkrikken etc. De dop van de LDS tank moet dan open, niet iedereen weet dat.
Ook zit rechts voor voorin het subframe ergens een leiding-koppeling die wel eens gaat lekken.
Zo zullen er wel meer zijn.
Maar zomaar te weinig olie in de tank vergt onderzoek, anders heb je het binnenkort weer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2013 03:28 AM
  [ # 18 ]

De tank kan ook lek zijn bv door opkrikken zonder het vat te openen.
Ale de leidingen kunnen liek zijn ook die van de oliekoeler achter de bumper.
Dus regelmatig het LDS nivo checken is een must.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 24 april 2013 01:27 PM
  [ # 19 ]

Mannen, er was geen lek! Zoals gezegd stond de olie op het normale niveau. Deze is eerst tot het maximale niveau gevuld en daarna zelfs tot iets daarboven.
Opkrikkken zonder vat te openen is alleen gevaarlijk als de auto nog in de rijstand staat. Normaal gesproken doe je dat alleen in de hoogste stand en dan is er absoluut geen probleem.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 24 april 2013 01:32 PM
  [ # 20 ]

Jeetje Jan, slecht geslapen gisteren…?

Grtn Martijn

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 april 2013 01:32 PM
  [ # 21 ]

Als de olie op het normale niveau stond begrijp ik niet dat die trilt in een bocht.
De mijne trilt niet in een bocht met het niveau op normaal. Net 1400 km vice versa Italië gereden met alle denkbare bochten en snelheden zonder getril.
Er is dus nog een raadsel op te lossen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 april 2013 01:35 PM
  [ # 22 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Jeetje Jan, slecht geslapen gisteren…?

Grtn Martijn


?????

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 24 april 2013 02:05 PM
  [ # 23 ]

@ Jan: vandaar dat ik het bericht hier had gepost om te horen of er meer mensen met dit euvel waren…
Misschien is mijn voorraadvat-constructie anders? Kan het zijn dat die bij de 3.0 is gewijzigd t.o.v. de eerdere modellen?
Of wellicht zit het vat een beetje scheef?
Of misschien moet ik het laten open maken en zit er aan de binnenkant iets niet goed? Dan zouden ze dat bij het bijvullen toch wel hebben moeten zien? Verder heb ik ook geen andere problemen met sturen, of rijden.
Of ik gum gewoon veel harder door een (knijpende) bocht (die ook nog eens naar beneden duikt)...
Al met al heb ik gisteren even flink kunnen testen, maar is het probleem volledig verdwenen…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2013 06:07 PM
  [ # 24 ]

De nieuwere tankjes hebben een andere afsluitdop met overdruk protectie.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 25 april 2013 10:16 AM
  [ # 25 ]

Maar ik neem toch aan dat dat toch niet de oorzaak kan zijn van het trillen in het stuur?

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
beinema
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 10 mei 2013 08:47 AM
  [ # 26 ]

Stuurpomp checken, Had met mijn C6 iets dergelijks, de problemen startten idem maar het eindigde wel met een totale blokkering van de stuurinrichting. Er kwamen tegen die tijd ook een hele boel errors op het dashboard die indirect door de kapotte pomp werden veroorzaakt; motormanagement, abs, esp etc etc…

Citroen C6 2.2 Lignage, Peugeot 404, Ducati 944

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 10 mei 2013 11:55 AM
  [ # 27 ]

Zoals gezegd: probleem is verholpen door wat extra LDS erin te doen. Sindsdien alweer vele kilometers probleemloos gereden. Stuurpomp is ook naar gekeken, maar gaf geen fouten. Ik heb overigens ook nooit meldingen op m’n dashboard gezien (hetgeen ik misschien wel zou verwachten als in een bocht de hoeveelheid LDS niet toereikend blijkt te zijn).

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2013 11:10 AM
  [ # 28 ]

De melding krijg je pas als je al heel wat olie bent verloren weet ik uit eigen ervaring met mijn eerste C6 gebouwd in November 2005.

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 13 mei 2013 12:29 PM
  [ # 29 ]
Geo schreef:

Zoals gezegd: probleem is verholpen door wat extra LDS erin te doen. Sindsdien .... bocht de hoeveelheid LDS niet toereikend blijkt te zijn).

kijk wel uit met lds bijvullen:

voor de vering zul je hem aan de koffer moeten hangen om het systeem drukloos te maken anders zit er al snel teveel in.
voor sturen: niet iedere c6 gebruikt lds in het tankje voor de stuurbekrachtiging

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2366
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 mei 2013 08:35 PM
  [ # 30 ]

Alleen de 2.2HDi heeft z’n eigen LDS circuit voor het sturen, de andere C6-en gebruiken de LDS uit het voorraadtankje.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook