2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Wat is er mis met aandrijving
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 april 2013 11:13 PM
  [ # 16 ]

Jan,

Jammer dat je het zo opvat, maar het was niet slecht bedoeld hoor wat ik schreef.
Ik heb mijn post nog even nagelezen, en volgens mij is het eerlijk en realistisch verhaal.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en de cx snel weer klaar is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Jan.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-2011

- CX Athena
Gepost: 12 april 2013 11:43 PM
  [ # 17 ]

Sorry Erik en Leontien,dat ik een beetje cru reageerde.
Weet ondertussen uit eigen ervaring al dat bij dit soort auto er altijd wel een verrassing te voorschijn komt.
Maar dit is niet zo erg want ik denk dat dit ook een uitdaging is om auto in goede conditie te houden.
Het plezier van het er alleen al mee te kunnen rijden maakt veel goed.

Profiel  
 
Jan.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-2011

- CX Athena
Gepost: 22 juni 2013 08:20 PM
  [ # 18 ]

Het heeft even geduurd,maar toch een update op voorgaande.
Het is iets meer geworden dan alleen een paar pakkingen en synchromesh ring vervangen.
hebben toch het blok gedemonteerd om makkelijker te werken.
Versnellingsbak open gehaald waarbij gelijk aan het licht kwam waar vreemd geluid vandaan kwam.
Tand uit pignonwiel gebroken en door lager speling ingelopen in huis bak.
Gekeken voor compleet gereviseerde bak,maar aangezien het geen restauratie project is vond ik dit soort bedragen toch iets te gortig
Andere revisie bedrijven gemaild maar meestal hierop geen reactie.
Lof voor garage hydraulique die ik gemaild had en mij binnen de kortste keren een mail terug stuurde en waar ik wat aan had.
Zelf mijn garagist kreeg de smaak te pakken en heeft via via een goede versnellingsbak op de kop getikt.
Alle keerringen zijn vernieuwd.Nieuw drukgroep koppelingsplaat en druklager gemonteerd.alleen koppelingsplaat vertoonde wat teveel slijtage
Distributie riem en spanner vervangen.nog een nieuwe koelwaterslang gemonteerd.
Motor kleppen gesteld en opnieuw afgesteld.
Resultaat:loopt en rijdt als nieuw.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 juni 2013 01:50 PM
  [ # 19 ]

goed om te horen ! is toch een behoorlijke klus geweest.
nu weer lekker zweven !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Jan.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-2011

- CX Athena
Gepost: 24 juni 2013 11:50 PM
  [ # 20 ]

Gisteren 140 km gereden was reparaties en onderhoud waren het zeker waard.
Deze week nog even terug want volgens mij branden er enkele controlelampjes niet als ik het contact aanzet.
Volgens mij moeten dan de lampen voor oliedruk en hydraulisch systeem branden en uitgaan als motor gestart is.Mijn olie nivo meter werkte eerst ook nog nu niet meer.Iemand ideeën?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juni 2013 11:58 PM
  [ # 21 ]

Horen inderdaad te gaan branden. Je kunt de draad van de betreffende manocontacten losmaken en met massa verbinden. Met contact aan zouden de lampjes dan moeten branden. Zo niet, dan zijn de lampjes kapot (of draadbreuk). Zo ja, dan zijn de manocontacten kapot. Als je de drukknop indrukt moeten de lampjes voor oliedruk, hydr druk en watertemp gaan branden. Met contact aan dacht ik…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Jan.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-2011

- CX Athena
Gepost: 25 juni 2013 12:14 AM
  [ # 22 ]

Klopt ze gaan branden als ik middelste knop indruk
Motorblok is er uit geweest zal waarschijnlijk daar iets mee te maken hebben

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 juni 2013 12:24 AM
  [ # 23 ]

Ja, dat denk ik ook. Lampjes zijn dus nog goed. Nu de sensoren opzoeken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2013 10:29 AM
  [ # 24 ]

LHM zit onder je reservewiel heel ver naar beneden. Olie achter op het blok.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jan.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-2011

- CX Athena
Gepost: 25 juni 2013 09:11 PM
  [ # 25 ]

Bedankt ga morgen kijken of ik ze zelf kan vinden.
Hoop dat men alleen vergeten is de stekkers er terug op te steken.

Profiel  
 
Jan.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-2011

- CX Athena
Gepost: 26 juni 2013 10:57 PM
  [ # 26 ]

Vanavond gekeken of stekkers erop zaten.Nee dus deze terug geplaatst en controlelampjes olie en LHM werken weer.
Zelfs de olieniveau meter doet het weer.
neem aan dat watertemperatuur lamp pas gaat branden als water temperatuur echt te hoog is en nog niet als contact aangezet wordt
Nogmaals bedankt voor de tips

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2013 12:30 PM
  [ # 27 ]

klopt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook