Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Tja… Ziehier! Maar misschien eerst even voorstellen. Op andere delen van dit forum was ik al wel eens actief en ten tijde van de aankoop van deze besteleend ook op dit deel. Maar da’s lang geleden…
Want deze besteleend kreeg ik in 2004 (!) cadeau van een garagehouder in de Dordogne, bij aankoop van een andere 2CV. Pas nu heb ik haar naar NL gehaald. Maar ze heeft al die tijd wel in een droge Franse schuur gestaan…
Wat nu ermee te doen. De koets is zwaar beschadigd door lomp, boers gebruik. Van de krik gedonderd met tot gevolg een lelijke schade aan de klep over de tank , een gat in een achterdeurtje door een harde klap tegen het kennelijk toen al losse scharnier. Nog een aantal van zulke gaten. Moeder de vrouw heeft op de motorkap gezeten. Maar goed, dat heeft zijn charme.
Roest valt wel mee. Het chassis is prima, de achterbalk is erg slecht, en er is wat laswerk aan bodemplaten en voetenbak. Dramatisch is het allemaal niet. Én vijf jaar geleden liep de auto als een trein. Een groot nadeel is het ontbreken van een kenteken.
Eerst maar eens de datering: ‘nieuwe’ deuren, oude grille. Klopt het dan als ik op 64/65 uitkom?
Zo schrijvende denk ik: we gaan maar eens restaureren!
Corrosion sympa!
Leuk weer een Azu erbij. Waarom weet ik niet maar deze serie (nieuwe kap, oud type deurtjes) is redelijk zeldzaam in NL.
Zo te zien op de foto is de auto van ‘63/64, en waarschijnlijk ‘64 omdat je al de twee “deuken” in het dakje boven de bestuurder hebt.
Als je het chassisnummer hebt gevonden (staat in de chassisdekplaat voor de gaatjes van de rechterstoel)kan je de datum achterhalen.
Veel plezier ermee .En zien we je ook op het besteleenden forum van Martijn? http://www.citroenazu.nl/
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuke Azu!
Ik denk een 65er want hij heeft geen zelfmoorddeuren meer.
En inderdaad willen we er op http://www.Citroenazu.nl ook wel wat over weten
Als je je daar wilt aanmelden moet je me maar een pm sturen. Ik heb de registratie vanwege de vele fake accounts uitstaan, maar ik kan je handmatig aanmelden.
Veel plezier met je AZU!
Las ik hier laatst niet eerst invoerkeuring en dan restaureren?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Dank voor jullie reacties!
Wat die datering betreft, zelf zat ik ook rond 63-64-65. Met de beschrijving op het Eendeei in de hand kwam ik tot de conclusie dat het niet veel preciezer lukt. De combinatie oude grille, nieuwe kap, deuken in dak en moderne deuren zijn eigenlijk niet te combineren. Zoals jullie aanraden zal ik op zoek gaan naar het chassisnummer.
Ik heb trouwens wel 5 deuken in het dak, maar dat heeft weer op een hele andere manier met ‘gedateerd’ te maken…
Over keuring, restaureren en kenteken, en de volgorde daarvan moet ik nog eens goed nadenken. Ik heb er hooguit een aankoopbon bij, met de vermelding ‘pour pieces detachees’. Geen carte grise en de kentekenplaten zijn verwijderd. Het kenteken daarop was niet gelijk aan het geschilderde kenteken wat onder de platen verschuild ging. Ik las ergens dat het te overwegen valt om maar eens naar de RDW te rijden en net te doen of ik gek ben. Dat hier geen van diefstal afkomstig voertuig staat is wel duidelijk… Én dit forum lezen voor ideeën, én adviezen zijn welkom.
Ik kom graag ook op het forum van Martijn! Welke gegevens moet ik in de PM zetten?
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Na een dagje kijken, rommel uitladen, starten (!) en vooral zoeken zijn er twee vraagjes opgekomen.
1. Ik kom het chassisnummer nergens tegen. Precies voor de voorstoelen was een grote plaat gepopt,maar ook na verwijdering daarvan kwam er geen nummer in zicht. Waar moet ik het precies zoeken?
2. Mijn schoonheid is versierd met deze achterbumper. Altijd gedacht dat dit niet hoort, maar klopt dat eigenlijk wel?
Corrosion sympa!
Hier hoort het te staan, zal wel erg verroest zijn
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Het is nog iets erger dan alleen roest, weet ik inmiddels. Een filmpje op Youtube gaf antwoord op mijn vraag over de locatie van het nummer. De foto is niet zo duidelijk, maar er zit op die plek een grove langwerpige deuk. Het nummer is weg gebeiteld…
Dat vraagt om andere maatregelen, de auto heeft geen enkele identiteit. En met de regels van dit forum in het hoofd zal ik het maar even niet meer over kentekens en nummers hebben!
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Weet je zeker dat het weggebeiteld is? In mijn trax zijn de originele nummers ook heel diep en onregelmatig in de plaat ‘gehakt’, waardoor het ook een langwerpige deuk geworden is.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Nou, zeker… nee. Maar met voorzichtig krabben kwam er nog niet het begin van een leesbaar teken tevoorschijn en het is écht een diepe deuk. Goed, morgen maak ik de boel eens helemaal kaal. Misschien ben ik té voorzichtig.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
lk zal morgen eens een foto maken van mijn chassisnummer, dat zal je misschien gerust stellen
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Graag! Het idee is vooral dat ook de RDW gerust wordt gesteld….
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat snap ik. Ik ben een keer met de auto voor een apk geweest, toen was daar ook wel even wat discussie over.
Het bumpertje is origineel en zat op de Azu’s in overheids dienst (PTT EDF of DDE)
Is de auto toevallig eigeel of helderblauw van binnen?
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ja, ze is geel van binnen, het is er één van La Poste. Leuk dat te weten, van het bumpertje!
Met héél veel geduld lijkt er nu zowaar een nummer leesbaar te worden. Ik durf niet verder met de staalborstel en doe het nu chemisch en met een tandenborstel. Ook met die tip, over de deuk rond het nummer, was ik erg ingenomen…
Verder loopt de auto nu prachtig stationiar. Gas geven leidt tot uitvallen en knallen in het luchtfilter, maar da’s klein werk. Ook de halfautomaat lijkt z’n werk te doen.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Oh ja, die foto. Ik ben de hele dag de hort op geweest, sorry. Morgenavond probeer ik er aan te denken. Roep anders even als ik het vergeet.