Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
gompy58 schreef:
Overigens weet ik dat schijven groten deels via een club in Ijsselstein geleverd worden en ik heb gezien hoe dat gaat…. Die maat schijf hebben ze nodig… welk doosje? oh, dan een doosje van die stapel… Diezelfde schijf kon ook in een doosje van een ander gaan…
De marge op schijven is echt enorm…
Op de schijf stond Brembo, ik kan me niet voorstellen dat dit geen Brembo schijf was, er zat ook een voorschriftenboekje van Brembo bij in…
en de optie van je stuurkogel(s) ?
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Moet ik nog checken evenals de mogelijkheid van een kromme naaf, ik houd jullie op de hoogte.
Heb met mn TD ook zitten klooien met kromme schijven.
De schijven en blokken vervangen. En na een tijdje flink trillen.
Schijven krom, de oude waren prima.
Ik heb er weer nieuwe schijven erop gezet.
En de remklauwen goed schoon gemaakt.
Links voor vertrouwde ik nog niet, nieuwe voor gekocht. Die heel bleek te lekken, en weer geruild.
Ik denk dat door het terug duwen van de zuiger de remklauw stuk gaat, door de interne vervuiling.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
als ze zo snel gaan trillen moet je inderdaad goed je remklauwen controleren/vervangen anders trillen de volgende ook gelijk weer
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe kom je aan die wijsheid?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb voor m’n saxo een keer schijven gekocht bij een niet nader te noemen bekende automaterialenzaak. Na een jaar: trillen. Er waren ook duidelijk verkleuringen te zien. Nieuwe bij de citroen dealer gekocht voor een tientje meer en na 4 jaar nog steeds geen centje pijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
verkuilm schreef:Heb met mn TD ook zitten klooien met kromme schijven.
De schijven en blokken vervangen. En na een tijdje flink trillen.
Schijven krom, de oude waren prima.
Ik heb er weer nieuwe schijven erop gezet.
En de remklauwen goed schoon gemaakt.
Links voor vertrouwde ik nog niet, nieuwe voor gekocht. Die heel bleek te lekken, en weer geruild.Ik denk dat door het terug duwen van de zuiger de remklauw stuk gaat, door de interne vervuiling.
Hoe kan nu na het terugduwen van de zuigers de remschijf krom worden….de zuigers zijn beschermd door een hoesje en het enige dat ik kan bedenken is dat de remmen blijven hangen…. en dat doen die van mij dus niet.
Kun je vertellen hoe dat dan werkt?
Ed P schreef:Op de schijf stond Brembo, ik kan me niet voorstellen dat dit geen Brembo schijf was, er zat ook een voorschriftenboekje van Brembo bij in…
Namaak onderdelen (vooral uit China) is “big business”...
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Hoe kan ik dan zien of het echte Brembo schijven zijn?
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Je begint het topic met een verhaal over hoe je de handremkabel moet modificeren om eea passend te krijgen. Weet je zeker dat die niet toch net nog even te strak gestaan heeft om de boel vrij te laten lopen? Helemaal nu je ook een vreemd slijtagepatroon aan je remblokken ziet…
Grtn Martijn
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Tja daar begonnen de problemen, in eerste instantie vroeg ik advies voor de handremkabels, die zitten er nou in en die zijn precies lang genoeg dus de remmen lopen niet aan; als ik ‘s morgens de auto start rolt hij zo weg zodra ik de koppeling in trap (mijn oprit loopt iets af) en als ik voor een stoplicht sta op een helling dan moet ik ook remmen om de auto op zijn plaats te houden, de remmen lopen dus vrij.
door het terug duwen van de zuiger, kom je terrecht op een gebied waar de zuiger al tijd niet gezeten heeft.
Daar zit dan allemaal zwarte troep.
Gevolg is dat zuiger te zwaar gaat. Als je remt en weer los laar, blijft je rem klein beetje hangen.
Je kunt de xm opkrikken, een flink remmen en weer los laten. En dan voelen of het wiel goed vrij loopt
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Als ik mijn XM in zn N zetten rolde die verder prima vrij. Alleen op de krik zat er verschillen tussen R en L.
Bij twijfel schoon maken, niet zo heel moeilijk!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Onder schoon maken versta je, zuiger eruit, schoonmaken van de cilinder met benzine, zuiger er weer in na hem met LHM ingesmeerd te hebben, remmen ontluchten rijden maar?
Kan een vastzittende zuiger tot trillende remmen leiden?
En hoe krijg ik de zuiger eruit zonder dat de LHM er uit spuit? Blikje hout tussen zuiger en remschijf en dan op de rem trappen?
En hoe zit het met de beschermhoes die om de zuiger zit? Gaat die gewoon mee en kan ik die hergebruiken?