Sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een DS3 Chic. Hiervoor een Twingo uit 1997 gereden tot er 270.000 kilometers op zaten. Deze Chic heeft allerlei opties erop zitten waardoor die volgens mij zo door kan gaan voor een So Chic maar goed . Ook de Pack Confort ben ik erg blij mee. Was de laatste DS3 die nog bij de dealer stond (bordeaux rood met zwart dak).
Wat een verademing deze wagen en daarnaast ziet deze er ook super eigenzinnig uit.
Alleen wat ik hier her en der lees zijn toch wel gemiddelde verbruiken waar ik jaloers op ben, ook als ik zie wat deze verbruikers gemiddeld rijden. Niet dat mijn twingo echt zuinig meer was maar oke. Mijn collegas rijden hetzelfde traject toch wel wat zuiniger..
Ik rijd zelf iedere dag 15 minuten 120/ 15 minuten 100/ 15 minuten lagere snelheden en mijn verbruik ligt nog op gemiddeld 1/17. Na de eerste tankbeurt was het 1/15 en hierna heb ik heb ook even gereset en die 1/17 is nu dus de tussenstand.
Heb er nu 1200 km op staan maar het verbruik valt me dus wel wat tegen, zijn de fabrieksopgave echt zo hoog of zit iedereen qua verbruik een stuk zuiniger?
Ik ben erg benieuwd!
De fabrikant stelt de verbruiksgegevens vast a.d.h.v. een rijcyclus die voor alle auto’s hetzelfde is. Zo kun je verschillende merken en typen met elkaar vergelijken.
Dit is vaak niet het verbruik van de auto in de praktijk. Zo las ik in een duitsautoblad dat het verbruik van de Opel Amepera 333,3 % hoger is dan de fabrikant op geeft.
Naar mate de auto meer km. gemaakt heeft zal het verbruik iets voordeliger worden. 1200 km is nog te weinig.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Zerol schreef:Sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een DS3 Chic. Hiervoor een Twingo uit 1997 gereden tot er 270.000 kilometers op zaten. Deze Chic heeft allerlei opties erop zitten waardoor die volgens mij zo door kan gaan voor een So Chic maar goed . Ook de Pack Confort ben ik erg blij mee. Was de laatste DS3 die nog bij de dealer stond (bordeaux rood met zwart dak).
Wat een verademing deze wagen en daarnaast ziet deze er ook super eigenzinnig uit.
Alleen wat ik hier her en der lees zijn toch wel gemiddelde verbruiken waar ik jaloers op ben, ook als ik zie wat deze verbruikers gemiddeld rijden. Niet dat mijn twingo echt zuinig meer was maar oke. Mijn collegas rijden hetzelfde traject toch wel wat zuiniger..Ik rijd zelf iedere dag 15 minuten 120/ 15 minuten 100/ 15 minuten lagere snelheden en mijn verbruik ligt nog op gemiddeld 1/17. Na de eerste tankbeurt was het 1/15 en hierna heb ik heb ook even gereset en die 1/17 is nu dus de tussenstand.
Heb er nu 1200 km op staan maar het verbruik valt me dus wel wat tegen, zijn de fabrieksopgave echt zo hoog of zit iedereen qua verbruik een stuk zuiniger?
Ik ben erg benieuwd!
Met een nieuwe auto met 1200 km op de teller, kan je toch niet verlangen dat ie zuinig is, motor is nog niet ingereden. Check eens vanaf 5000km en naargelang uw rijstijl .
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Haha oke, aan mijn rijstijl zal het echt niet liggen ( denk ik ). Maar ik had niet verwacht dat het “inrijden” van de auto/motor zoveel verschil zou kunnen gaan maken. Ik lees (en hoorde van de dealer) dat de DS3 amper meer in hoeft worden gereden. Ik moest er gewoon normaal mee gaan rijden, geen gekke dingen.
Maar misschien dat dat er los van staat en dat de motor zich wel anders gaat gedragen na een paar 1000 km.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat verschillen maar ik ben er nog altijd heel erg blij mee, echt een super auto! Bedankt voor de reacties in ieder geval .
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Je zou eens de cruisecontrole op 120, 100, 90 en 80 moeten zetten. Dan zie je precies wat het verschil in snelheid/verbruik is. Rij ik met 90 zo’n 1:34 is dit met 120 ineens 1:23
Dan heb ik het in dit geval over een 1.6 eHdi. Het gaat om het verschil…
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Hier ook een DS3 met 1.2 Vti; verbruik valt ook hier behoorlijk tegen. We moeten moeite doen om 1:15 te halen. Mijn C5 rijdt nog zuiniger….....
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Zozo, een verbruik van 1:23 bij 120 km per uur? Dat doe je erg netjes!
Cruise control op 80 levert bij mij 1:29 en op 120 levert het 1:15,5.
Dus ik ben benieuwd hoe dat over een paar 1000 km. Maar een verbetering naar meer dan 1:17 bij 120km per uur zie ik niet gebeuren. Erg jammer want dat had ik wel een beetje gehoopt bij dit mooie wagentje. Dan kan er de volgende keer ook wel meer vermogen in voor de fun .
Dat verbruik van DS3B gaat om een dieseltje. die zijn over het algemeen al zuiniger als benzine auto’s. Al valt de DS3 wel tegen wanneer de snelheid omhoog gaat.