Ik rijd met enig regelmaat Rotterdam <-> Den Bosch en elke keer dat ik die route aflegt kapt een deel van de elektronica er na +/- 45min mee.
De storing begint altijd als ik m’n knipperlicht wil gebruiken.Er klinkt dan een brom, waarna het acculampje gaat branden en iig de richtingaanwijzers niet meer werken.
De storing is simpel te verhelpen door het contact even af te zetten, komt deze storing iemand bekend voor?
Het gaat om een BX 1.4i Deauville uit 1992.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
heb je veel apperatuur aangesloten zoals navigatie systeem dashcam carkit etz..
ik zelf heb er ook heel af en toe last van na gebruik van het knipperlicht maar dan trek ik een tijd het navigatiesysteem (een mio met file update) en dan gaat het lampje weer uit, ik weet ook dat mijn radio (marquant) heel veel stroom verbruikt.
laat even weten wat je in je auto van materiaal hebt aangesloten en hoe zwaar je accu is.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Buiten een autoradio heb ik geen elektra in de auto. De capaciteit van de accu weet ik zo niet uit m’n hoofd, maar dat zal wel goed zitten(gok op 45~50Ah).
Met het laadcircuit is in de basis niets mis, dat het acculampje brandt komt iig niet door een lege accu/weigerende dynamo.
Zitten je accupolen goed vast?
zijn de massaverbindingen goed?
Zijn de stekkerverbindingen onder de kap oké?
Het lijkt erop dat er ergens een storing zit in een verbinding die gaat opspelen zodra er veel electrisch vermogen gevraagd word.
Emiel
Emiel,
Het rare is wel dat het probleem blijft bestaan totdat het contact wordt uitgezet. daarna wordt gestart en is er geen probleem meer (wat ik opmaak uit de openingspost).. De startmotor trekt natuurlijk ook enorm veel stroom…
Accupolen en capaciteit van de accu lijken mij niet aannemelijk.
Dan zou ie niet starten.
Misschien slechte massa van een knipperlicht/lampunit?
Is het bij zowel linker als rechter knipperlicht?
Of misschien juist kortsluiting bij clignoteur?
Een accu kan best helemaal stuk zijn en je auto nog starten, heb al heel wat vreemde accu’s meegemaakt maar dat terzijde, ik geef slechts een advies gebaseerd op ervaring
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het zal het contactslot wel zijn. Door slijtage blijft het niet meer precies in de stand “run” staan, maar pendelt tussen “starten” en “run”. Ander contactslot lost dat probleem wel op, ik heb het eerder meegemaakt bij een BX. Je kunt het checken door, als de storing optreedt, heel iets de sleutel in het slot te bewegen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik verdenk eerlijk gezegd een knipperlicht relais….
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik zet m’n geld op het contactslot. Been there enzo
Het is jouw ex BX, had jij er ook al last van toevallig?
Zowel L + R als gevarenlicht valt uit, het klopt dat ik tijdens het rijden het contact uitschakel en de motor weer “start” door de koppeling op te laten komen.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bij deze heb ik het niet gehad, wel bij een andere. De sleutel heel ietsjes terugdraaien was al voldoende om alles weer normaal te laten werken. uitschakelen hoefde nooit. Kun je misschien ook eens proberen - en als dat het is, dan ben je met een ander contactslot klaar. Hoe is het verder met het beestje eigenlijk?
Ik zal volgende keer eerst ff aan de sleutel frotten.
Het beestje heeft sinds aanschaf zo’n 4000km gedraaid zonder problemen. Lekt inmiddels wel wat LHM(retourleding en/of octopus denk ik)en de vering is ook duidelijk stugger aan het worden.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ah, het is een BX, dus
Rondje bollen en een middagje handen ontvellen, of oprijden?
Ben ik nog niet over uit… Er zitten nl nogal wat gaten in de motorruimte wat de zaak voor de BX niet versterkt.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Daarvan zei ik al dat het de auto de das om zou doen.. de rotterij aan het schutbord. Zolang die het doet doet ie het.