1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Razkin’s BX 1.4i Deauville - LHM verlies
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 08 april 2013 05:12 PM

Ik rijd met enig regelmaat Rotterdam <-> Den Bosch en elke keer dat ik die route aflegt kapt een deel van de elektronica er na +/- 45min mee.

De storing begint altijd als ik m’n knipperlicht wil gebruiken.Er klinkt dan een brom, waarna het acculampje gaat branden en iig de richtingaanwijzers niet meer werken.

De storing is simpel te verhelpen door het contact even af te zetten, komt deze storing iemand bekend voor?

Het gaat om een BX 1.4i Deauville uit 1992.

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 08 april 2013 07:08 PM
  [ # 1 ]

heb je veel apperatuur aangesloten zoals navigatie systeem dashcam carkit etz..

ik zelf heb er ook heel af en toe last van na gebruik van het knipperlicht maar dan trek ik een tijd het navigatiesysteem (een mio met file update) en dan gaat het lampje weer uit, ik weet ook dat mijn radio (marquant) heel veel stroom verbruikt.

laat even weten wat je in je auto van materiaal hebt aangesloten en hoe zwaar je accu is.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 08 april 2013 07:26 PM
  [ # 2 ]

Buiten een autoradio heb ik geen elektra in de auto. De capaciteit van de accu weet ik zo niet uit m’n hoofd, maar dat zal wel goed zitten(gok op 45~50Ah).

Met het laadcircuit is in de basis niets mis, dat het acculampje brandt komt iig niet door een lege accu/weigerende dynamo.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 08 april 2013 07:59 PM
  [ # 3 ]

Zitten je accupolen goed vast?
zijn de massaverbindingen goed?
Zijn de stekkerverbindingen onder de kap oké?

Het lijkt erop dat er ergens een storing zit in een verbinding die gaat opspelen zodra er veel electrisch vermogen gevraagd word.

Emiel

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 08 april 2013 08:05 PM
  [ # 4 ]

Emiel,

Het rare is wel dat het probleem blijft bestaan totdat het contact wordt uitgezet. daarna wordt gestart en is er geen probleem meer (wat ik opmaak uit de openingspost).. De startmotor trekt natuurlijk ook enorm veel stroom…

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 april 2013 08:16 PM
  [ # 5 ]

Accupolen en capaciteit van de accu lijken mij niet aannemelijk.
Dan zou ie niet starten.
Misschien slechte massa van een knipperlicht/lampunit?
Is het bij zowel linker als rechter knipperlicht?
Of misschien juist kortsluiting bij clignoteur?

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 08 april 2013 08:21 PM
  [ # 6 ]

Een accu kan best helemaal stuk zijn en je auto nog starten, heb al heel wat vreemde accu’s meegemaakt maar dat terzijde, ik geef slechts een advies gebaseerd op ervaring Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 april 2013 08:29 PM
  [ # 7 ]

Het zal het contactslot wel zijn. Door slijtage blijft het niet meer precies in de stand “run” staan, maar pendelt tussen “starten” en “run”. Ander contactslot lost dat probleem wel op, ik heb het eerder meegemaakt bij een BX. Je kunt het checken door, als de storing optreedt, heel iets de sleutel in het slot te bewegen.

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 08 april 2013 10:05 PM
  [ # 8 ]

Ik verdenk eerlijk gezegd een knipperlicht relais….

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 april 2013 10:13 PM
  [ # 9 ]

Ik zet m’n geld op het contactslot. Been there enzo Wink

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 08 april 2013 10:32 PM
  [ # 10 ]

Het is jouw ex BX, had jij er ook al last van toevallig?

Zowel L + R als gevarenlicht valt uit, het klopt dat ik tijdens het rijden het contact uitschakel en de motor weer “start” door de koppeling op te laten komen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 april 2013 10:38 PM
  [ # 11 ]

Bij deze heb ik het niet gehad, wel bij een andere. De sleutel heel ietsjes terugdraaien was al voldoende om alles weer normaal te laten werken. uitschakelen hoefde nooit. Kun je misschien ook eens proberen - en als dat het is, dan ben je met een ander contactslot klaar. Hoe is het verder met het beestje eigenlijk?

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 08 april 2013 10:44 PM
  [ # 12 ]

Ik zal volgende keer eerst ff aan de sleutel frotten.

Het beestje heeft sinds aanschaf zo’n 4000km gedraaid zonder problemen. Lekt inmiddels wel wat LHM(retourleding en/of octopus denk ik)en de vering is ook duidelijk stugger aan het worden.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 april 2013 10:48 PM
  [ # 13 ]

Ah, het is een BX, dus Very Happy

Rondje bollen en een middagje handen ontvellen, of oprijden?

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 08 april 2013 11:01 PM
  [ # 14 ]

Ben ik nog niet over uit… Er zitten nl nogal wat gaten in de motorruimte wat de zaak voor de BX niet versterkt.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 april 2013 11:04 PM
  [ # 15 ]

Daarvan zei ik al dat het de auto de das om zou doen.. de rotterij aan het schutbord. Zolang die het doet doet ie het.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook