Ik heb een ZX 1.4 break aangeschaft. Rijd prima en ziet er erg netjes uit, van binnen zeker. Van buiten heeft de ZX een kleine schade boven het rechter achterwiel. En ook is de achterklep niet mooi meer, zit een scheur in en rammelt ook tijdens het rijden.
Bij de voorwielen hoor ik ook wat rammelen, kunnen dit de stabilisatorstangen zijn? En is dit erg?
ook werkt de waarschuwing voor het uitzetten van de verlichting niet. Dit kan natuurlijk heel vervelend zijn. Komt dit veel voor? En zo ja wat kan ik hier aan doen.
Verder een super auto met een verbazingwekkende wegligging! hij heeft 167 gereden dus dat valt ook wel mee. Ik hoop dat deze wagen nog lang blijft rijden en anders meteen een 1.6 zoeken.
Groet Bram
Rammelen kan inderdaad de stabi-stokjes zijn, effe met de hand voelen of deze speling hebben.
Waarschuwing voor de verlichting zit er volgens mij niet altijd op, de 1.4i is vaak een basis uitvoering.
Een zoemertje wat je tussen de zekering en de massa kunt aansluiten kost c.a. € 10 bij de Halfords.
1.6i in een ZX? zou het niet doen, is niet veel sneller en is een stuk dorstiger dan de 1.4i.
Ook in onderhoud, de 1.4i is een simpele en goedkoop te onderhouden TU motor, de 1.6i is een XU.
Die stabistokjes kun je niet altijd speling bij voelen ook al zijn ze de oorzaak van het geluid.
Zelf voorgehad dat ze me prima leken en na vervanging het geluid toch weg was.
Stokjes kosten iets van een 25euro.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dank alvast voor de reacties. Dus de goede uitvoering gekocht. Was een beetje op de gok. Hoop dat deze het nog lang blijft doen.
Is er misschien iemand hier op het forum die in de buurt van Gouda woont en tijd heeft om even naar de ZX te kijken? Dan weet ik helemaal wat ik gekocht heb.
Groet Bram
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat wil ik wel doen.