12 Volt lampje raambediening vervangen (opgelost)
AlwinW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 13 april 2013 06:53 PM

Beste Citroen leden,

Geweldig dat dit forum er is. En prachtig dat er op internet zo ontzettend veel te vinden is over mijn net verworven Citroen Xsara Picasso 1.8 uit 2004. Even iets over mijzelf:
Ik ben Alwin, 48 jaar, ervaren technisch hobbyer. Ik onderhoud de laatste jaren mijn eigen vorige auto’s. Heel leuk om te doen. In sommige gevallen schiet mijn kennis te kort en zoek ik op internet naar het antwoord. Maar nu diende ik toch de vraag te stellen daar ik het antwoord in twee talen niet kon vinden.
Ondertussen heb ik het uitgevogeld dus voor de liefhebbers hieronder het antwoord.

Een aantal lampjes brande niet op het dashboard. (Aansteker, asbak, klimaat control knoppen en de raambedieningsknoppen) Ik heb het nodige vervangen. Geen probleem.

Ik had de vraag over de voltage van de raambedieningsknop lampjes maar ondertussen heb ik dit gevonden.
Dus voor diegene waarbij het lampje ook niet functioneert en welke men vervangen wilt:

Het zijn 12V lampjes (het soort mini kerstlampje) Je kunt deze knoppen, middels een prachtig kliksysteem, uit elkaar halen. Groene hoesje eruit wippen en de lampjes vervangen.
(Het is dus geen printplaatje met led zoals ik ergens op internet las)

Scheelt veel geld indien je de Citroen dealer benaderd. Deze zegt Helaas dat de knoppen niet open te maken zijn (wel dus, prachtig kliksysteem) en dat de lampjes niet te vervangen zijn (nou mooi wel dus Wink ) en dat je nieuwe knoppen moet bestellen A 40,00 euro p/st. (Lampje kost een paar cent).

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook