De sliders zitten gewoon op hun plaats nu dus in een treintje van 4 maar die halen wel niet in elkaar voor zover we kunnen zien!
Het is gewoon de EERSTE slider die vast komt te zitten op een plaats waar dus niets voorzien is van één van de posities waar het dakje kan in geblokkeerd worden dus heel vreemd.
De 2° slider achter de geblokkeerde zit dus nog gewoon op de ruit en de bache staat dan ook een beetje bold dus deze houd ook de eerste slider zeker en vast niet tegen!
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Blijft mijn vraag, plaats eens een foto van de losse voorste interslide, dus zonder het dakdoek, op de plek in de rail van de dakboog waar deze blokkeert.
Bij het sluiten van het dak begint het dakdoek zich van achter af te ontvouwen.
De interslides moeten dus direct achter elkaar de rail ingaan en niet 1 voor 1.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het jouw bekende filmpje https://www.youtube.com/watch?v=VAxIDSFLuqA
Zie de laatste beelden, het sluiten van het dak.
De kabel zit aan de voorste interslide vast.
Om het dakdoek aan de voorzijde tot het einde gevouwen te laten moeten de interslides dus gekoppeld zijn.
Het is een treintje, de voorste is de locomotief, de andere de wagons.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ha, mijn excuses René!
Weer een fantastische bruikbare raad van u die we zeker nog eens gaan toepassen maar nu even niet meer want we hebben die voorste sliders en de nieuwe kabels er even uitgehaald en het dak dichtgetrokken en afgetaped met duck tape zodat hij op verlof kan vertrekken!
Hoe die sliders dan aan elkaar zouden moeten hangen is ons niet helemaal duidelijk hoor maar zoals ik reeds een paar keer gescheven heb is het probleem echt wel de voorste slider hoor!
De slider die daarachter komt zit nog een heel stuk van de dakrail af als de eerste blokkeerd dus hij houd zeker de zaak niet tegen!
Hij gaat morgen één dagje naar onze zeilboot in Wilhelminadorp en volgende week een hele week en wij vertrekken morgenvroeg met onze camper voor een lang weekendje Ardennen en heb hier nog een paar andere dingen die ik vandaag moet hertellen!
We wonen hier nu bijna 11 jaar en begint het sneuvelen van de toestellen want als er tegenwoordig iets 10 jaar meegaat mag je al gelukkig zijn!
Gasboiler bleef gisteren plots branden nadat ik al een tijdje uit de douche was en onze TV geeft sinds een week af en toe geen geluid en ook het beeld valt soms gedeeltelijk weg dus die gaan we gewoon vervangen maar die boiler is waarschijnlijk gewoon een klep die blijft hangen dus even kijken wat ik juist moet bestellen.
In ieder geval geven we het zeker niet op maar we hebben alle twee even gehad met dat klote ding en niet op verlof kunnen gaan wegens dat dak zou dus een ramp zijn dus bij deze even deze noodoplossen! hahaha
We posten hier zeker het vervolg v/d soap en zullen er dan ook wat fotokes van maken!
Ps.: Er is ook goed nieuws want plotseling kan hij zijn koffer terug langs buiten openen! Yesss
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
alpineovi schreef:De slider die daarachter komt zit nog een heel stuk van de dakrail af als de eerste blokkeerd dus hij houd zeker de zaak niet tegen!
En dat is dus niet correct, de voorste interslide hoort de overige mee te nemen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook niet helemaal correct, blijkt uit eigen nader onderzoek.
Ik heb een hele doos vol interslides staan.
Een set bestaat voor elke kant van het dak uit 5 delen, de voorste (1) en achterste (5) zijn absoluut niet te verwarren, maar de middelste drie lijken wel op elkaar.
Dus die heb ik eens gesorteerd en alleen als je goed kijkt zijn er kleine verschillen.
6 verschillende dus, waarbij er van elk exemplaar ook nog 2 versies bestaan, namelijk met lange èn korte kunststof pennen, waarop de stalen dakspantjes geschoven worden.
De korte versies liggen aan de buitenkant.
Na enig puzzelwerk valt er voor beide kanten een treintje te maken.
De linker interslides hebben een langer uitsteeksel aan de achterkant dan de andere en deze past niet in de voorkant van de middelste en rechter interslides.
Dit moet dus de op één na achterste zijn, nr 4.
Nu nog de verdere verschillen.
Elke interslide heeft een scharnierend nokje, wat door een verenstalen plaatje in de ‘uit’-stand wordt gehouden.
Als de interslide ervoor er ingedrukt wordt, klapt dat nokje in.
De verschillen zitten in het nokje.
Te zien is dat de linker een half nokje heeft aan de onderkant, de middelste een half nokje aan de bovenkant en de rechter een heel nokje.
Deze nokjes horen bij een bepaalde locatie in de glijrail op de dakboog.
Bij het sluiten van het dak moet interslide 2 dus de locatie van 3 en 4 overslaan en is dus de interslide met de hele nok.
Mogelijk is hiermee het mysterie van de blokkerende daken opgelost.
Als het toch anders blijkt te zijn, hoor ik dat graag.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:het mysterie van de blokkerende daken
En dan bedoel ik, na vervanging van de interslides!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Geweldig René!
Jeffry komt zondag terug thuis van een weekje zeilen dus die gaat heel gelukkig zijn!😉
Reuze bedankt kerel!!!
Dubbel gepost.
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Hallo allemaal. Na met onze DS (1970) verkocht te hebben, omdat daar wel erg veel aan moest gebeuren, hebben wij dit weekend ook een C3 Pluriël gekocht. Een leuke auto, maar inderdaad ook met een niet goed functionerend dak. Na eens flink op dit forum te hebben rondgekeken heb ik inmiddels al we nieuwe kabels en een tandwiel besteld. Ik lees hier en daar wel goede beschrijvingen, maar is er wellicht iemand, die deze werkzaamheden ook met wat meer foto’s heeft beschreven (in andere threads zijn die foto’s inmiddels al niet meer oproepbaar)? Ik ben gewend voor al mijn auto’s een Haynes boek te kopen, maar heb dat van de Pluriël nog niet kunnen vinden.
Ik ben benieuwd….
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een Haynes/Vraagbaak/RTA van de Pluriel is er ook niet.
Stuur via PM even jouw mailadres, ik heb wel e.e.a. voor je.
Afkomstig uit Citroen WPHB.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Bedankt voor de toegestuurde informatie, daar kan ik zeker mee aan de slag. Hoewel… het begint met: open het dak volledig. Nou… laat dat nu net niet meer lukken…. nou ja, daar vind ik vast wel wat op…
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gaat de achterruit nog wel open?
Zo ja, verwijder dan de kunststof afdekplaat aan de binnenzijde.
Demonteer dan de aandrijfmotor inclusief het tandwieltje.
Hierna kan je met de hand het dak volledig open schuiven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Ja, het dak gaat nog wel een stukje open, met veel gekraak. En ook het achterraam gaat gewoon open. Inderdaad had ik al zoiets in gedachten… bedankt!
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Die kabels en dat tandwieltje vervangen is een makkie Theo dus dat kan je gerust zelf doen.😉