Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De kunststof afschermkappen van de scharniermechanismes afhalen en met de hand ontgrendelen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
goedemiddag, hoe kun je het dak handmatig ontgrendelen, mijn dak gaat niet goed open, iedere keer een stukje en dan moet ik hem weer een stukje dichtdoen en dan weer een stukje open enz. enz. wanneer het dak dicht gaat maat hij een ratelend geluid, ik heb hier al meer over gelezen, tandwieltje en kabels moeten vervangen worden.
de bediening van de achterruit werkt ook niet, ik kan wel vanuit binnen handmatig ontgrendelen, dus mijn vraag is; wanneer ik het dak op de achterruit heb liggen, hoe kan ik dan zorgen dat de ruit met dak ontgrendeld, ( het naar beneden klappen van de achterruit met het dak) zodat ik de kabels kan vervangen.
Tevens lees ik dat het dak ook gereset moet worden, dit heb ik diverse keren geprobeerd maar dit werkt bij mij niet, het ratelen blijft hoorbaar bij het indrukken van de standen schakelaar, zowel aan het begin van de reset als aan het einde.
heb al diverse oplossingen gelezen, maar geen een die bij mij werkt.
Help, help
M. Ambrosius
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het antwoord op jouw vraag staat gewoon in het bericht voorgaand aan de jouwe.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Goedemiddag mede Pluriël liefhebbers,
De laatste keer dat ik bij Johan Oldenhage was hebben we mijn dak geinspecteerd en is vast komen te staan dat de kabels en tandwiel vervangen moesten worden. Aangezien ik vrij handig ben, hebben we in overleg besloten dat ik het zelf ging proberen. Bij Johan de kabels aangeschaft en de verdere benodigde onderdelen. ook heeft Johan toen voor mij een beschrijving/gebruiksaanwijzing bijgeleverd in de vorm van kopieeen, hoe het alles te vervangen.Prachtige uitleg op paier dus.Nu ik daar eerdaags mee wil beginnen kan ik die kopieeen nergens meer vinden. Johan 3x aangeschreven of hij nogmaals die kopieeen wil verschaffen maar de firma/man reageert nergens meer op…....
Heeft iemand hier een handleiding hoe je de kabels het best kan vervangen?
Stapsgewijs.
groet,
Ron
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Je kunt in ieder geval alvast dit filmpje bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=Vu20zGOirf8
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 07-05-2017
- BX Sport 1.9 159B
- C5 Tourer 2.0-16v Exclusive
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
kan je johan misschien niet even bellen(morgen)?
C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Op onderstaande link kan je wat documenten over het dak downloaden, die ik eerder van onder meer René Jongejan heb gekregen.
http://www.tvda.nl/downloads/plurieldak.zip
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Bij ons inmiddels ook het probleem van het dak dat het niet meer doet en de ratel. Verder ook wat scheurtjes in het dak. De hele handel moet worden vervangen. Heb Johan Oldenhage vorige week gebeld maar die zit niet meer te wachten op dergelijke klussen gaf hij aan. Daarom de vraag: kennen jullie iemand die deze klus (uiteraard tegen betaling) zou willen en kunnen doen? Ik weet dat SB Auto in Lille ook daken vervangt maar heb niet zo heel veel trek in een rit naar de Franse grens. Ik hoor het graag!
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Tja, de Pluriël is ondertussen wel écht een auto voor de liefhebber geworden. Het is inmiddels een ouder ontwerp, waarbij een aantal onderdelen uiteindelijk kapot gaan. Dealers zitten er blijkbaar niet meer op te wachten dergelijke uitdagingen aan te gaan. Dat betekent dus misschien, dat je er meer zelf aan moet kunnen doen. Gelukkig kan je op bijvoorbeeld dit forum en YouTube daarover veel informatie vinden, die je een flink eind op weg kan helpen. Forumleden zijn over het algemeen altijd wel bereid tot het uitwisselen van ervaringen en het geven van adviezen.
Ik heb mijn Pluriël nu bijna een jaar. Niet dat ik nu alles al voor elkaar heb, maar ik heb inmiddels al aardig inzicht in hoe het een en ander is op te lossen. Forumlid René Jongejan is een échte kenner, hij heeft mij al aardig wat goede adviezen gegeven. Misschien dat hij je verder kan helpen als je je antwoord niet hebt kunnen vinden op dit forum.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Theo van den Akker schreef:Je kunt in ieder geval alvast dit filmpje bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=Vu20zGOirf8
Gezien, thanx, nu nog Italiaans leren lezen…..
Theo van den Akker schreef:Op onderstaande link kan je wat documenten over het dak downloaden, die ik eerder van onder meer René Jongejan heb gekregen.
http://www.tvda.nl/downloads/plurieldak.zip
Helemaal fijn, daar heb ik wat aan, ik ga ze bestuderen, thanx!
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Plofferdeplof schreef:maar de firma/man reageert nergens meer op…....
Uit eigen ervaring weet ik dat Johan een dusdanig druk bezet man is dat hij domweg niet de tijd heeft om alle mails te lezen/beantwoorden.
Je kan hem inderdaad het beste even bellen.
Ook snap ik dat hij niet echt meer staat te springen om aan Pluriel-daken te sleutelen.
Dat zijn meestal tijdrovende klussen, waarbij ook lang niet altijd garantie gegeven kan worden op een positief eindresultaat.
Hij heeft namelijk o.a. als C6-specialist intussen een dusdanige reputatie opgebouwd dat zijn klanten van ver over onze landsgrenzen komen.
Ga maar eens bij ‘m langs en je treft zelfs auto’s aan met Franse kentekens.
Daarnaast heeft hij ook zelf zaken ontwikkeld, zoals het spoelen van automaatbakken.
Wat anders, mijn naam wordt regelmatig genoemd als kenner van het Pluriel-dak.
Naar mijn idee iets te veel eer, want de informatie waarop mijn tot nu toe nog theoretische kennis is gebaseerd heb ik mogen ontvangen van Hydro, wiens Pluriel overigens het afgelopen weekeinde op Citromobile bij de Pluriel-clubstand stond.
Ik denk dat het vanuit de Pluriel-club een goed initiatief zou kunnen zijn om alle intussen beschikbare theoretische en praktische kennis en ervaring te verzamelen en te bundelen.
En indien mogelijk eens een technische dag omtrent het dak te organiseren.
Ook zou het mij dan niet eens verbazen als Johan dan toch als gastheer zou willen optreden.
Folkert, kom er eens in!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Ik ben een foto tegengekomen van de ophanging van het ‘dakmotortje’, waarop een gelig rubber onderdeel te zien is, wat bij mij NIET aanwezig is.
Ik heb wel zo’n soort onderdeel bij het nieuwe tandwieltje geleverd gekregen, maar dat zat in de bestaande situatie tussen de bevestigingsplaat en het motortje. Op de foto lijkt dit echter ONDER het geheel te zitten. Zou dat wellicht het afbreken van de motorophanging hebben veroorzaakt? Ik ben nu maar op zoek naar een nieuwe ruit, maar dan moet ik wel zeker weten, dat ik alle benodigde onderdelen heb.
Overigens lijkt me het een goed idee van je, René, zo’n ‘technische databank’. Maar in feite kom je met de informatie, die jij op dat Citroën-account vindt, toch al een heel eind?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat gele rubber hoort er origineel gewoon te zitten.
Theo van den Akker schreef:Maar in feite kom je met de informatie, die jij op dat Citroën-account vindt, toch al een heel eind?
Maar het blijven wel acties van mij persoonlijk om te informeren.
Mijn voorkeur gaat uit naar een databank die eenvoudig te bereiken is voor bijvoorbeeld de leden van de Club de Pluriel.
Daarnaast heb ik ook niet alle informatie en ben ik zeker niet de enige met kennis en ervaring.
Alleen al om die reden zou ik het breder willen trekken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Dank, ik moet dan zo’n rubber ook nog op de kop weten te tikken.
Verder ben ik op de thread over de Pluriëlclub terechtgekomen, daar heb ik ook wat op gezet.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)