25 van de 41
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
De Gallier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-06-2019

- C3 Pluriel 1.6
Gepost: 01 juni 2019 02:20 PM
  [ # 361 ]

Thanks. Ik ga even checken. Ik heb de oude versie nog.

Profiel  
 
De Gallier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-06-2019

- C3 Pluriel 1.6
Gepost: 03 juni 2019 06:44 PM
  [ # 362 ]

Waar kan ik het relais van het achterruitje terugvinden. @rene Jongejan ik heb een afbeelding toegevoegd. Zou je kunnen aangeven waar het betreffende relais zich bevindt?

Afbeelding Bijlagen
djpKvhLdSAGA0N3WrPBm%Q.jpgwfoL3fvnT2umYb2G0Wh_Xg.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 juni 2019 07:08 PM
  [ # 363 ]

Even beter lezen, het is het relais van de achterklep, niet van de achterruit.

In het instructieboekje kan je zien dat achter F4, F7 en F12 nog meer zaken zijn aangesloten.
Doen die wel gewoon hun werk, dan is de betreffende zekering heel en kan je die schrappen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
De Gallier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-06-2019

- C3 Pluriel 1.6
Gepost: 03 juni 2019 07:43 PM
  [ # 364 ]

Pfff gefixt. Het was gewoon fuse nr 7. Het valt allemaal dus erg mee gelukkig.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 juni 2019 08:54 PM
  [ # 365 ]

En wat zeggen we dan? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
De Gallier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-06-2019

- C3 Pluriel 1.6
Gepost: 03 juni 2019 09:49 PM
  [ # 366 ]

Haha. Uiteraard bedankt voor je hulp Rene !

Profiel  
 
jbiggel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 06 juni 2019 10:23 AM
  [ # 367 ]

Naar aanleiding van het geweldige initiatief om een zelfsleuteldag voor Pluriel daken te organiseren ben ik weer wat actief geworden met de Pluriellebel van mijn moeder.

Voor de hele geschiedenis even naar beneden scrollen in deze post anders moet iedereen een heel verhaal doorakkeren terwijl ze misschien de vraag die ik heb zonder dat alles kunnen beantwoorden, beetje om TLDR te voorkomen Wink

Gisteren een aantal keer het dak een stukje kunnen bewegen (ongeveer 15 cm open), ook tijdens het rijden en dat ging in tegenstelling tot voorheen elke keer goed. Anders dan dat het dak niet helemaal open ging natuurlijk.

Nadat ik mijn dochtertje had afgezet ben ik weer ingestapt en ik deed het dak open. Maar tot mijn verbazing ging het dak ineens helemaal open. En zelfs over het achterruitje. Dus snel uitgestapt, dak weggeklapt en naar moeders gereden om haar een dakloos ritje te geven. Het eerst in jaren.

Daarna het dak weer terug opgebouwd, ging prima dicht zoals het hoort. Alleen daarna niet meer helemaal open.

Wat me opvalt is dat als ik (stationair) meer gas geef het dak verder open gaat voor het stil blijft staan. Dus ik vermoed dat er iets in het elektrische deel niet lekker gaat, niet in het mechanische.

Weet iemand hoe ik dat uit kan sluiten en helemaal geweldig: wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dat oplos?

Meedoen aan de zelfsleuteldag is wat onzeker geworden omdat ik geen goede diagnose van mijn probleem heb kunnen stellen tot nu toe.

En dan nu het “nog langere verhaal”:

Een jaar of 3, 4 geleden rijdt mijn moeder met haar Pluriel van de snelweg af richting het stoplicht. Ze rijdt over een hobbel en het dak gaat een stukje open. Het dak reageert nergens meer op en ze besluit om naar een Citroën “specialist” te gaan waarvan we toen nog dachten dat hij wist waar hij mee bezig was. Die komt niet veel verder dan “met deze schroevendraaier krijg ik het weer dicht en kunde weer ekkes rijden”.

Vervolgens bij zowel dealers als specialisten als generalisten geweest maar niemand kan een goede diagnose stellen laat staan dat ze het dak weer normaal kunnen laten bewegen als ze er überhaupt al aan wilden beginnen (“koop maar een andere auto”). Adviezen varieerden van “niets meer aan doen” tot “breng hem maar naar de sloop want een nieuw dak er op is duurder dan een andere kopen”. Ik zelf kreeg het dak een keer open en als ik mazzel had ook weer dicht. Dan moest ik de motor uit en weer aan zetten en kon ik weer één of twee bewegingen doen.

Mijn vermoeden was dat het initialiseren van het dak er mee te maken heeft maar omdat ik het dak niet ver en vaak genoeg kan bewegen lijkt dat steeds te mislukken.

Omdat een van de “specialisten” de draaischakelaar zodanig ruw los had getrokken dat de lipjes afbraken is die vervangen. Verder is alles nog zoals het was toen ze uit de fabriek kwam.

Bij de bewegingen gisteren hoorde ik geen vreemde geluiden en ook de andere symptomen die worden genoemd hier en op andere plaatsen lijken ons bespaard te blijven.

Wat wel “anders” is sinds een tijdje is dat er een andere accu in zit en dat gekoppeld aan het gedrag met meer toeren en na het weer instappen van gisteren doet me vermoeden dat of de aandrijving meer stroom vraagt dan normaal of dat er niet zoveel geleverd wordt als zou moeten…

Kei veel groeten!

Joost

Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2019 10:27 AM
  [ # 368 ]

Heeft de auto al eens aan een Lexia gehangen?
M.a.w. zijn er al eens mogelijke foutcodes uitgelezen?

Zo nee, kom dan toch maar naar de sleuteldag, dan gaan we dat eerst eens doen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jbiggel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 06 juni 2019 01:18 PM
  [ # 369 ]

Graag!

Reden dat ik twijfelde aan de (voor mij) toegevoegde waarde was dat ik het idee kreeg dat het echt “gericht sleutelen” was. Maar als je me wilt helpen om te zoeken naar de oorzaak dan ben ik er zeker bij!

Hoop dat het zijruitje achter het dan ook weer doet (wil sinds gisteren niet meer omhoog). Maar dat is een ander verhaal Wink

Kei veel groeten!

Joost

Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2019 01:24 PM
  [ # 370 ]

Zijruitje is waarschijnlijk een mechanisch probleem, iets met het raammechanisme of de staalkabel daarin.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jbiggel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 06 juni 2019 03:31 PM
  [ # 371 ]

Dat verwacht ik ook, alleen de reactie van mijn garage als het aan komt op de Pluriel is nogal allergisch maar we gaan er volgende week donderdag naar kijken…

Kei veel groeten!

Joost

Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2019 03:36 PM
  [ # 372 ]

Is hier ook al eens voorbij gekomen, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/236338/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jbiggel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 06 juni 2019 09:28 PM
  [ # 373 ]

Handig zo’n uitgebreide zoekfunctie! Wink

Maar zonder dollen: dat youtube filmpje is briljant, daar kan ik het zelf ook mee proberen.

Kei veel groeten!

Joost

Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender

Profiel  
 
sietze01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-06-2014

Gepost: 07 juli 2019 11:10 AM
  [ # 374 ]

Ik ben nu bezig met de interslides te vervangen en met de door jullie geposte informatie gaat dit best goed.
Nu krijg ik alleen de achterste slide (T van het onderdelenplaatje) niet los.
Het lijkt of deze geschroefd zit, maar ik kom niet bij de schroefjes.
Weet iemand hoe dit werkt?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2019 12:09 PM
  [ # 375 ]

Die zitten inderdaad geschroefd.
Om daar bij te kunnen moet eerst de achterste zwarte kunststof lijst los van het dakdoek.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
25 van de 41
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook