Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zonder ECU kan je niet inleren.
Heb je de kunststof afscherming aan de binnenzijde van de achterruit er nog af?
Zo ja, dan kan je van binnenuit handmatig aan weerszijden ontgrendelen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Zonder ECU kan je niet inleren.
Ja, dat begrijp ik
Maar als ik de initialisatieprocedure lees, dan moet je het dak open en dicht doen. Ik heb een ECU die dat nou net niet kan…
Dus als ik je goed begrijp, zit ik nu met achterbak die ik van binnen moet openmaken totdat de ECU weer helemaal werkt….
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Helemaal correct.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Lol… wie heeft de FMEA voor de ECU gedaan :+)
Je wil toch niet dat systeem A niet werkt als minder belangrijk systeem B defect is?
Lekker ontwerp
Ik zit te kijken of ik inductief kan bedenken welk component het is. Het lijkt een SMD power choke. De relais zijn allebij tot 35A, dus de keuze voor chokes van dat formaat is klein. Dit zou bijvoorbeeld kunnen. Toch fijner om te weten wat het echt is.
(Dan zijn er ook nog een aantal niet geplaatste componenten op die plek. Twee grote weerstanden… Zelfde functie denk ik: beperken van de inschakelstroompiek. Maar ja, ook daar zou ik niet weten wat het design is)
Ik heb intussen zitten kijken naar sloop Pluriels voor een reserve ECU… misschien dat ik daar nog iets vind.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
JHBonarius schreef:Lol… wie heeft de FMEA voor de ECU gedaan :+)
Het complete dakontwerp is gedaan door Inalfa, Nederlands bedrijf.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ah, die naam staat al groot op de ECU
Ik vraag het wel even… hopelijk antwoorden ze
Anders rijd ik wel even langs Venray XD
In 2011 werd Inalfa overgenomen door het Chinese bedrijf Beijing Hainachuan Automotive Parts (BHAP).
Productie is zo te lezen geheel in lagelonenlanden.
Ik heb Inalfa ge-emaild en kreeg na 1 dag al een zeer nette e-mail terug van de Quality Insurance Engineer die 8 jaar geleden bij het ontwikkelen van het zonnedak in Spanje aanwezig is geweest(!).
Hij vertelde dat hij nog nooit van dit probleem had gehoord. Niet direct en niet via de Warranty afdeling. Hij vermoed een kortsluiting in de kabelboom.
Hij kan me echt niet een nieuwe module opsturen, omdat dat contractbreuk met PSA zou zijn.
Eind september komt de engineer die het ciruit ontwikkeld heeft terug van vakantie, en misschien wil die wel doorgeven wat het onderdeel zou zijn dat ik moet vervangen.
Helemaal top! Veel meer dan ik had verwacht.
Ik hoop dat de engineer me kan helpen.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Moet het geen 18 jaar geleden zijn?
De Pluriel ging begin 2003 al in productie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
inderdaad… hij zal zich wel vertypt hebben xD
Over het dak van Celosses Pluriël is een apart topic aangemaakt: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238687
Daar kan naar hartelust over dat specifieke dak gespeculeerd worden.
Dit topic is bedoeld als algemeen naslagwerk.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In het bovenvermelde topic over het dak van de Pluriel van Celosse wordt door Johan Oldenhage als mogelijke oorzaak van dakproblemen het krimpen van het originele vinyl dak genoemd, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2074650/
Enige posts later noemt Waterman de mogelijkheid om het dakdoek na te laten van het materiaal Sonnenland A5.
Fabrikant hiervan is Haartz, op hun website bestaat de mogelijkheid tot “find your top”, https://www.haartz.com/find-your-top
Als ik daar een Pluriel selecteer komt als suggestie het materiaal Eurotopping DQ.
Ik heb mij suf gegoogled, maar kan helemaal niets vinden over dit materiaal, zelfs niet op hun eigen site.
Voor een C1 wordt het Twillfast RPC en voor de DS3 Cabrio dus Sonnenland.
Een nieuw origineel dakdoek, onderdeelnummer 8401JZ, kost intussen bij de dealer € 1.919,19.
De vraag is, kan je voor dat bedrag bij een cabriospecialist een dakdoek laten maken uitgevoerd in Twillfast dan wel Sonnenland?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Intussen gestart met de zoektocht naar welke cabriodak-specialist al ervaring heeft met het Pluriel-dak en er heil in ziet om een bestaand dak te voorzien van een stoffen buitenlaag.
Cabrio Care in Naarden dus niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
https://www.cabrioletkappen.nl/
Schijnt ook net werk te leveren.. misschien informeren of die ervaring heeft?
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Intussen heb ik een tweede partij benaderd en die belde bijna direct op.
Zijn reactie: “Daar begin ik liever niet aan”.
Maar hij verwees mij wel door naar een zeilmakerij, die wel meer “specials” voor hem doet.
Wellicht daar maar eens langs met de Pluriel en mijn reservedak.
Kijken of zij de uitdaging aan willen gaan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Gaat het in dit geval alleen om het buitendakje?
Dus zonder voor- en achterrand enz?