Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Zijn voorstel is om met een gemodificeerde ruit deze kant op te komen en dan het systeem te installeren.
Mijn voorstel om te ruilen. Dan sleutelt hij in t geheel niet en hoeft alleen garantie op de xc25 te geven.
Die ruit moet hij in beide gevallen voorbereiden.
Jaap
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hij zal een reden hebben om het zo niet te willen: ik vermoed zijn verdienmodel. Daar valt dan niets aan te doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens zijn website heeft hij er octrooi/patent op vastgelegd, brevet déposé sur la platine XC25 en aluminium.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is slim van hem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman heeft daar een heel goed punt: De wetten voor consumentenbescherming zijn nog niet gelijk in alle landen binnen de EU en in Frankrijk soms nogal specifiek.
Voor wat betreft het “brevet”, daar zou ik me geen zorgen over maken, een patent deponeren is makkelijk maar het toegewezen krijgen niet en daarnaast als je dat privé 1 keer namaakt dan ligt dat ook anders.
Het originele dak komt van Inalfa Roof Systems in Venray: Dat is geen kleine jongen in “auto-daken-land” en ik verwacht niet dat die zullen accepteren dat iemand een patent aanvraagt op iets dat van hen is. ( Een andere materiaal gebruiken: dat zal zeker wel in het originele patent opgenomen zijn).
Die man zijn “verdienmodel” is complete daken repareren, geen onderdeeltjes leveren en een ruilsysteem opzetten dan wil je wel weten wat je binnen krijgt, daar zit het probleem denk ik.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kunt er ook anders naar kijken:
Die Pluriel heeft een specifiek probleem. Deze man kan dat voor 700 (?) euro oplossen met een door hem bedacht onderdeel. Dat is toch hartstikke mooi? Als we allemaal zelf gaan lopen sleutelen verdiend die gozer niets meer, raakt ie gefrustreerd en stopt ie misschien in z’n geheel met het fiksen van die daken. Voor 700 los je dus je probleem op, laat je een zelfstandige een stukkie brood verdienen en creëer je markt waar je zelf ook iets aan hebt. Daarbij: als je nou helemaal happy de peppy bent met je Pluriel, wat is dan 7 meijer?
Even te vergelijking: ik heb een Duitse cabrio met een elektro-hydraulische kap. Het laten reviseren van een set cilinders kost 1800 euro incl de montage. Revisie van de pomp 450 euro extra en het vervangen van sensoren is nog eens een paar honderd euro. Dat dus bij een specialist die zelf gereedschap gemaakt heeft om cilinders te kunnen reviseren die bij de dealer gewoon in de kliko gesmeten worden en vervangen worden voor 800 euro per stuk, en dat x5 excl de montage. Die gasten hebben serieus geïnvesteerd en lossen een potentieel heel erg duur probleem goed en voor een net bedrag op. Alle cabriorijders weten de weg naar ze te vinden en door de vele aanloop en hun grote ervaring zijn hun onderdelen en diensten in prijs gezakt! O ja, een nieuwe stoffen kap op die kar kost nog eens 2500 euro. Dát is serieus geld vergeleken met 700 euro om een bekend en ergerlijk probleem aan je Pluriel op te lossen. Toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nu is € 700,- ongeveer de helft van de waarde van de gemiddelde Pluriel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dus? Als je blij met je auto bent dan is het toch ok om er geld aan uit te geven? Niet alles hoeft te renderen toch? Als dat de insteek is bij de Pluriel dan wacht er een toekomst a la BX en GSA. Geen hol waard en alleen maar nietsgevers die er geen cent in willen stoppen. Ik krijg een beetje het gevoel dat zo’n dak het wel moet doen maar dat het vooral niets mag kosten om het werkend te houden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Willen is een ding. Het geld hebben is een ander ding.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als het nu maar bij die € 700,- zou blijven.
Wil je alle (toekomstige) problemen verhelpen, dan raak je ook nog eens aan een vervanging van het originele helaas krimpende buitendoek en heb je het minstens over een verdubbeling aan onderdeelkosten.
En heb je zelf niet de kennis en sleutelervaring om het eigenhandig te doen komt er ook nog een post arbeidsloon bij.
De Pluriel is/wordt naar mijn idee een liefhebbersauto, waarbij de groep bezitters waarschijnlijk uit 2 delen gaat bestaan.
1. de zelfsleutelaars, die met hooguit wat kosten aan onderdelen het dak werkend weten te houden.
2. degenen die zo gek van deze auto zijn dat ze bereid zijn hun knip te trekken om dat te laten doen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
het dak van een cabriolet, als dat niet van staal gemaakt is, heeft sowieso een beperkte levensduur. Gemiddeld rond de 10 jaar. Helaas wordt door veel cabrioleteigenaren niet stilgestaan bij de levensduur van een dak waardoor vervangen als en onaangename verrassing komt. De kap van mijn auto ging, als ware het een wonder, 25 jaar mee. Ik was dus aan de beurt dit jaar voor 2500 eurootjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Ter informatie:
Het voornemen was om dit najaar een tweede Pluriel dak-reparatie workshop te organiseren. Ondanks voldoende belangstelling hebben we als workshop organisatie moeten besluiten dat een workshop op korte termijn niet mogelijk is vanwege de huidige corona maatregelen. Tijdens het samen sleutelen en uitleg geven is het in de praktijk niet haalbaar om altijd 1,5 meter afstand te houden. We willen de regels niet moedwillig overtreden en ook ieder zijn gezondheid bewaren.
Er zal voorlopig dus geen Pluriel dak-reparatie workshop gehouden worden.
Pas als de corona maatregelen flink versoepeld worden, is het weer mogelijk een workshop te houden.
Tot die tijd kun je voor technische en praktische tips en advies over het Pluriel dak terecht bij het C3 deel van het Citroën Forum.
Namens de workshop organisatie,
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik ben net bij een bedrijf hier in Zwolle geweest die 3d printen. Geinformeerd naar de mogelijkheden om de motorbevestiging te laten printen in een harde kunstof of een mal die in aluminium oid kan worden gemaakt.
Ze willen hier best aan meewerken, maar om 1 zo’n ding te maken wordt het kostbaar.
Zijn er pluriel bezitters die mee willen doen in zo’n project om een definitieve oplossing voor het dakprobleem te realiseren?
Jaap
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik verwacht wel dat vanuit het Pluriel Register er belangstelling is voor dit soort initiatieven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Tja, wel heel interessant. Maar gezien de diverse reacties hierboven omtrent patent en zo is er misschien nog wel een hobbeltje te nemen. Ik wil in ieder geval wel meedoen, als er meer gegadigden zijn.
En inderdaad, de dagwaarde van de Pluriel is momenteel niet zo hoog meer, maar de waarde voor ons als liefhebbers is uiteraard veel hoger. En dan mag/kan er wel wat in geïnvesteerd worden.
Wat betreft de steeds zwaardere milieu-eisen, die een eventuele old-timerstatus van de Pluriel in de weg zou kunnen staan start ik een nieuw topic.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)