38 van de 41
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
BooSrotterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 28-01-2021

Gepost: 31 januari 2021 08:29 PM
  [ # 556 ]

Bedankt voor je bericht Smile

Ik snapte er niets van, zeker toen ik ergens las dat al die daken hetzelfde waren.

Maar de eerste toelating datum is….........08-07-2005 Surprisedops: tyties ik. Laughing

De verkoper vertelde mij dat het geen probleem was, maar zou ik hem kunnen vragen of ik die “computer” er nog af kan van halen, al zou ik niet weten waar die nu zit.

En is het probleem dan opgelost of zal ik ook de kabel aansluiting moeten veranderen ?

Groet Marcel

Afbeelding Bijlagen
kenteken.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 januari 2021 08:42 PM
  [ # 557 ]

Die dakcomputer zit gewoon in de dakcassette, daar waar ook de dakmotor zit.
Die heb je waarschijnlijk dus al.

Jouw auto is van vòòr de overgang naar volledig CAN.
Om het weer te kunnen laten werken moet je echt de kabelboom en de dakcomputer gebruiken die origineel bij de auto horen.

Al snap ik niet wat jouw beweegredenen zijn geweest om de gehele dakcassette te vervangen.
In jouw geval had ik slechts de defecte onderdelen vervangen en het voor de rest origineel gelaten.
Dat had je een bak ellende gescheeld. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 januari 2021 08:50 PM
  [ # 558 ]

De door jouw geplaatste foto toont overigens niet de juiste sticker.

Het moet de sticker zijn waarop ook de bandenspanning weergegeven staat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
BooSrotterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 28-01-2021

Gepost: 01 februari 2021 04:04 PM
  [ # 559 ]

Ja het dak lekte, beide geleiders waren gebroken,en de buitenkant en hemeltje zag er niet meer uit. En deze kon ik voor 500€ er zelf werkend afhalen, dak is echt zo goed als nieuw, dacht dat het wel makkelijker was. (not)

Alle elektronica had ik al veranderd, dus de CAN van mijn wagen zit er al in.

Het is dus niet mogelijk om 1 kabel te trekken naar dat computer kastje in mijn dakcassete ? De rest van de draad kleuren zijn hetzelfde. alleen miste ik er 1. 


Bedankt weer, Groet Marcel

 

Afbeelding Bijlagen
IMG_5786.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3695
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 februari 2021 05:26 PM
  [ # 560 ]

Zoals Rene J al schreef: De overgag naar volledig CAN is van September 2005, en jouw fabricagedatum is 18 april 2005: Je hebt dus nog een VAN/CAN C3.
Dat wil zeggen dat er een CAN bus is zit voor het motormanagement en een VAN bus ( die lijkt op CAN, maar is niet hetzelfde..) van PSA voor de rest. Als je dus een DAK uit de Can tijd ( na september 2005) gekocht hebt dan kun je dat die zomaar monteren. In het kort:
Jouw Pluriel wil een dak zien met een VAN aansturing , met een CAN element kan hij echt niet overweg. Je moet dus de hele motormodule MET electronica van je “oude” dak weer inbouwen. Je kunt niet zomaar een draadje erbij maken. Als je weet wat Sedre is en er in kunt dan kun je elektrische schema’s bekijken en zien welke draden waar thuis horen.
( Tenzij… je zo goed bent in electronica en ow-level programmeren en zo veel weet van die CAN en VAN bussen en de interpretatie van PSA dat je een Arduino kunt programmeren om die zooi om te zetten, maar als je dat kunt wist je al wat je probleem was).

Misschien een beetje direct, maar het is niet anders.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
BooSrotterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 28-01-2021

Gepost: 01 februari 2021 07:20 PM
  [ # 561 ]

Nee ik ben niet een van de elektra, ben maar een turbocharger monteur op schepen:-)

wat je allemaal zegt is voor mij abracadabra,VAN/CAN bus enz. maar begrijp het nu wel een beetje.

Even voor de zekerheid. Als ik die kabelboom van de Engelse sloop wagen demonteer en samen met zijn dakcassette installeer naar mijn oudere Pluriel dan die Engelse blijkbaar is, dan komt het goed?  of praten ze dan nog niet met elkaar ?

Of is het mogelijk en misschien makkelijker om alleen het dak met geleiders over te zetten.

Groet Marcel

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 februari 2021 08:07 PM
  [ # 562 ]
BooSrotterdam schreef:

Als ik die kabelboom van de Engelse sloop wagen demonteer en samen met zijn dakcassette installeer naar mijn oudere Pluriel dan die Engelse blijkbaar is, dan komt het goed?

Nee, juist niet.
Je hebt niet méér onderdelen nodig van die Engelse Pluriel, maar juist minder.

René Jongejan schreef:

Om het weer te kunnen laten werken moet je echt de kabelboom en de dakcomputer gebruiken die origineel bij de auto horen.

Beter lezen dus.
Kort gezegd, de dakcomputer en de kabelboom, die bij de oude dakcassette horen, monteren op de Engelse dakcassette.
Anders krijg je het nooit werkend.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
BooSrotterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 28-01-2021

Gepost: 01 februari 2021 09:30 PM
  [ # 563 ]

o ik voel me zo stom Laughing

mijn ouwe dak ligt al een paar dagen in de woonkamer, en ineens zie ik kabels hangen. Dat is de de kabelboom die ik nodig heb, ik dacht echt alleen maar aan, van zekeringkastje naar achteren, dat dat de kabelboom was huh Maar het is nu helemaal duidelijk.

De vrouw is blij met je tongue wink

Groet Marcel.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 februari 2021 09:33 PM
  [ # 564 ]
BooSrotterdam schreef:

De vrouw is blij met je tongue wink

Dat zal ze pas zijn als alles weer werkt, dat moet namelijk nog blijken.

Er zouden mogelijk nog foutmeldingen in de BSI kunnen staan die eerst met een Lexia gewist dienen te worden alvorens je het dak kunt initialiseren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
BooSrotterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 28-01-2021

Gepost: 02 februari 2021 05:51 PM
  [ # 565 ]

Even een update

De kabelbaan aangesloten, en ging hem uitproberen, beginnend bij de achterklep, het slot werkte, met de sleutel op slot doen en open.
De volgende poging was het dak, die wilde niet echt mee werken maar de censoren maakte wel een geluid.
Dak was dicht en ik probeerde de reset van het dak, na 25 sec ongeveer hoorde ik weer een geluid van de achterklep vandaan komen, en na 2 x drukken op de dakknop weer een geluidje.
Dus vol vertrouwen probeerde ik het dak te openen, en niets, geen geluidje of iets, en zelfs de acherklep werkt nu niet meer.
Nog snel even naar zekering 7 gekeken maar die was nog heel.

Ik zal wel met Laxia aan de slag moeten neem ik aan.

Groet Marcel.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10239
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 februari 2021 07:01 PM
  [ # 566 ]

Heb je zelf diagbox/lexia?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
BooSrotterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 28-01-2021

Gepost: 02 februari 2021 08:01 PM
  [ # 567 ]

Nee ik dacht dat een maatje zo’n ding had, maar dat is een obd2 lezer.

Zal naar de garage moeten, waar ik hem gekocht heb. En hopen dat die het dan doet.

Groet Marcel

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 februari 2021 08:10 PM
  [ # 568 ]
BooSrotterdam schreef:

Na 25 sec ongeveer hoorde ik weer een geluid van de achterklep vandaan komen, en na 2 x drukken op de dakknop weer een geluidje.

Wat hoorde je, een klik, alsof er iets overspringt?

Tijdens het initialiseren hoor je normaal namelijk niets te horen.

De achterklep gaat nu niet open omdat de initialisatieprocedure niet gelukt is en de dakcomputer nu niet weet in welke stand het dak staat.

Wat een Lexia betreft, ik neem aan dat je in de regio Rotterdam woont.

Je zou hier een oproepje kunnen doen of er een in de buurt wonende medeforumer in het bezit van een Lexia jou helpen wil.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
BooSrotterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 28-01-2021

Gepost: 07 februari 2021 10:29 AM
  [ # 569 ]

Hoi Rene

Wat ik hoorde was eigenlijk dat elke sensor reageerde eigenlijk, ook maar 1 x, was net of dit bij de installatie hoorde.

Beetje druk met werk gehad, moet nog langs de garage, voor een kratje bier doen ze dat wel.

Dak is dicht en lekt niet meer, dus de vrouw is al blij.

Profiel  
 
getzspirit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-03-2019

- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
Gepost: 14 februari 2021 08:06 PM
  [ # 570 ]

Hallo,

het dak van mijn pluriel loopt zeer langzaam in de winter. In de zomer lijkt het dak prima open en dicht te gaan in de winter moet ik het helpen. De goten heb ik al vaker gereinigd en met het juiste vet voorzichtig gevuld, Het dak krijgt het moeilijk op de 2 na laatste stand voordat hij over het raam schuift. Dwz de eerste 3 stappen dan prima en terug hetzelfde probleem (gaat langzaam of stopt).


De accu heb ik gecontroleerd en lijkt goed te zijn. Mijn vraag is waar kan het aan liggen? de motor van het dak?

Profiel  
 
 
38 van de 41
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook