Hoi,
Toch mooi dat er zo veel kennis gedeeld wordt op dit forum. Ik be naast dit forum (sinds vorge week) al lange tijd actief op het SAAB forum en ook daar wordt zeer fanatiek kennis gedeeld.
Ik ben nog wel zoekende naar een eenvoudige oplossing voor d elekkage van het dakje, bij de zonekleppen. Mijn Pluriel hefet dus de modificatie gemist. Ik wil eerst even de rubbers goed schoonmaken en kijken of dat helpt, maar om de hele modificatie nu te laten uitvoeren, betekent ongeveer € 1000,- En dat is best veel centjes.
Waar ik nu naar op zoek ben, os of er ooit iemand zelf de lekaage aan het dakje verholpen heeft door andere zaken op te lossen, zoals bijvoorbeeld verwarminssbuis isolatie te gebruiken in plaats van d eholle rubbers om d eaanlsuitpin of zo..
Iedere tip is welkom en een Pluriel tour lijkt em sowieso leuk. Pluriel is voor mij toch ene beteje de revival van de 2CV (Al zal ik dat wel niet mogen stellen zo), maar het is een bijzonder apart ontwerp. De reatcie sdie je krijgt op de wagen zijn ook allemaal leuk.
C3 Pluriel 1.6 SensoDrive… Oranje
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een eenvoudige oplossing voor de door jou genoemde lekkage is er niet.
Anders had de fabriek dat zelf wel zo bedacht.
Als ik jou was zou ik niet zelf gaan knutselen met materiaal uit de DHZ-zaak.
In de genoemde 1000 euro zit een flink deel loon en slechts een beperkt deel materiaal.
Mijn advies: zoek contact met 1 van de in dit topic genoemde specialisten, bijvoorbeeld Johan Oldenhage, en bespreek de mogelijkheden.
Wellicht kan je het in samenwerking grotendeels zelf uitvoeren.
Tip, zaterdag 11-04 is de voorjaarsmeeting van dit forum bij hem in de zaak.
Ga heen en overleg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank je.. Die voorjaarsmeeting klinkt in ieder geval goed… Nieuw Vennep is niet helemaal om de hoek, maar dat maakt dan niet uit. Is er ook een thread voor die voorjaarsmeeting?
C3 Pluriel 1.6 SensoDrive… Oranje
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met dank aan Hydro, mede-Plurielrijder, beschik ik over een omschrijving van de uit te voeren werkzaamheden bij deze modificatie, in de vorm van Info Rapide C3 pluriel 8 nr. 31 van 16-03-2006.
Interesse?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
hallo
mijn zoon heeft een c3 pluriel gekocht maar nu werkt het dak niet. en is losgekoppeld.
het dak gaat niet open en dicht. wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?
De kosten kunnen we overleggen
Met vr. groet Bert
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bert
Ik hoop voor jouw zoon dat de aanschafprijs gerelateerd was aan het defecte dak.
Er kan namelijk van alles defect zijn of niet werken.
Neem even de moeite dit volledige topic te lezen.
Onder andere hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1791452/ wordt de naam van specialisten op het vlak van het Pluriel-dak genoemd.
Hoop wel dat jullie het dak weer werkend krijgen.
Pas dan kan je het cabrio-gevoel ervaren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Enkele dagen geleden heb ik mij hier lig gemaakt en voorgesteld.
Voor onze zoon dus een Pluriel gekocht met een defect dakje aangezien we zelf mechaniekers zijn en ik hem dus wel iets wou geven met een uitdaging! lol
Nadat ik dit topic naar hem had doorgestuurd heeft hij vandaag natuurlijk toch al eens het dakje geopend en gaat het natuurlijk niet volledig dicht!
Open gaat zonder schokken en heel soepel maar dicht is het een geklakkel van overspringende tandjes dus duidelijk dat dat hier ook het probleem zal zijn.
Ik heb er mee wat aan zitten trekken vanboven en het lijkt nochtans dat het volledig sluit maar de koffer gaat niet open dus moeten we nog even de topics doorlezen om te kijken of we dat voorlopig niet terug kunnen inorde krijgen?
We hebben even getest en er komt gelukkig geen water in dus morgen gaan we in ieder geval zorgen dat hij de koffer dan langs binnen kan openenen zoals ik hier ergens gelezen heb.
Kunnen we aan het motortje/mechanisme zelf niet op één of andere manier dat dakje nog iets verder helpen sluiten zodat de koffer terug open gaat?
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
alpineovi schreef:Kunnen we aan het motortje/mechanisme zelf niet op één of andere manier dat dakje nog iets verder helpen sluiten zodat de koffer terug open gaat?
De positiebepaling van het dak wordt gedaan door middel van pulsjes uit de aandrijfmotor.
Helaas zit dat aan de aandrijvende kant en niet aan de aangedreven kant.
Wanneer dus het tandwieltje t.o.v. de trek/duw-kabels verspringt, vaak door slijtage van deze onderdelen of een te zwaar gaan van het dak bij sluiten, staat het dak dus in werkelijkheid in een andere positie dan de besturing denkt.
Het dak helemaal gesloten wordt dan niet gezien als helemaal gesloten en volgt er geen vrijgave voor het openen van het achterraam en daarmee de achterklep.
Het is mij wel op de volgende manier al een aantal keer gelukt deze vrijgave toch te krijgen.
Bij een geopend achterraam de kunststof bekleding verwijderen.
Klep en raam sluiten en dan het dak sluiten.
Hierna dakmotor demonteren, maar wel elektrisch aangesloten laten.
Dan het dak a.h.w. weer volledig openen, het dak beweegt dus niet, maar de dakmotor draait wel en geeft dus de pulsjes af.
Op deze manier ook het dak weer sluiten.
Dan eindigt de dakmotor weer in de stand waarvan de besturing denkt dat het dak volledig gesloten is en volgt de vrijgave voor het openen van het raam.
Soms moet dit een of meerdere keren herhaald worden.
Wanneer dit gelukt is, de dakmotor elektrisch loskoppelen en weer monteren.
Daarmee is het dak weer vergrendeld in de gesloten stand.
Raam en klep zijn weer te openen, het dak helaas dus niet.
Hoor graag of dit bij jou ook lukt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Bedankt voor deze geweldige tip René dat gaan we zeker proberen.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hier maar even geplaatst.
Iemand hier nog gebrek aan?
http://link.marktplaats.nl/m947827267
Pack Spider 1, nieuwprijs destijds € 245,-
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
[edit mod] Offtopic reactie gewist. Zet liever een advertentie in het gevraagd gedeelte [/edit mod]
alpineovi schreef:Bedankt voor deze geweldige tip René dat gaan we zeker proberen.
We hebben dat nu al op verschillende manieren geprobeert maar het werkt spijtig genoeg niet.
Eergisteren heeft hij wel eens wat verder gezocht en één en ander gedemonteerd en gezien dat wel degelijk een klein stukje van de kabels beschadigd is.
We begrijpen wel niet hoe we die kabels nu moeten demonteren enz. dus ik zal hier nog even moeten kijken of daar wat deftige foto’s van staan voor we alles demonteren.
Mensen,
Vandaag weer eens wat getest aan het dak…
Nadat ik laatst de kappen van de achterklep had verwijderd en het dakmotortje los had gemaakt en de zekeringen gecheckt heb ik nu verder getest.
Met de Lexia heb ik de dakmotor getest en die werkt. Ik heb hem wel losgehangen om het dak niet werkelijk te openen. Dit omdat het dak ook wat aandacht verdient namelijk de geleiders enzo.
De Lexia gaf aan dat de schakelaar “niet actief” is en dat blijkt ook wanneer ik de draaischakelaar test omdat de dakmotor niet reageert bij draaien aan deze knop.
Je zou dan denken schakelaar defect, dus deze even uitgewisseld met de wel werkende Plu van mijn vriendin. Zowel mijn schakelaar in de hare als de hare in de mijne getest en conclusie is dat beide schakelaars goed zijn.
Inmiddels weet ik dus dat mijn dakmotor en mijn schakelaar dus goed zijn. Echter de dakmotor reageert niet wanneer ik de schakelaar bedien. De Lexia ziet wel de standen van de schakelaar en geeft aan “ongeldige stand” wanneer ik de schakelaar in andere stand zet dan in de 0-stand.
Hoe is de schakelaar geschakeld? Gaat deze eerst naar de BSI en vervolgens naar de dakmotor? Waar zit de BSI en hoe los ik dit op? Zijn er nog onderdelen/schakelingen die ik kan testen tussen schakelaar en dakmotor?
Graag jullie advies. Eerste doel is het dak te “foppen” om de achterklep weer werkend te krijgen, handmatig openen wat ik nu steeds doe is wat onpraktisch…
Dan nog een andere vraag, waar zit de module die de centrale vergrendeling aanstuurt? Mijn afstandbediening is niet aanwezig bij de Plu en dus heb ik aftermarket setje aangeschaft echter die moet ik nog zien aan te sluiten. Iemand aansluitschema en plaats van waar ik zoeken moet?
Bedankt allemaal!
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Super hoe jullie dit oplossen.
Je beleeft er een hoop plezier aan met de juiste instelling.