![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 32
- Xsara Picasso 1.8 Plaisir
Ik heb een Citroen Xsara Picasso 1.8 uit 2002.
Een aantal weken terug begon het airbag lampje te branden. Na wat speuren op internet kwam ik tegen dat de stekkers onder de stoelen “slecht” kunnen zijn. Deze heb ik doorgesoldeerd. Helaas heeft dit niet geholpen. Vervolgens heb ik de sleepring/klokveer in het stuur vervangen. (helaas zonder door te meten, want de oude was gewoon goed. Iets te snel gehandeld wat nodeloos geld kost).Het airbag lampje brand nog steeds. Ik heb de ecu uitgelezen, maar er staan geen foutcodes in. Hebben jullie nog een idee waar ik het kan zoeken?
De ecu uitlezen heeft geen zin.
Je moet de BSI uitlezen met een Lexia, die laat precies zien wat er mis is.
Ik heb helaas niet de beschikking over een Lexia. Wellicht nog andere tips waar ik het kan zoeken?
Nee.
Er zitten nog meer airbags in. En als er een een storing geeft, kun je dit uitlezen.
Zonder lexia zoek je je een ongeluk.
Helaas, een lexia heb ik niet, het alternatief is de dealer maar dat zie ik als techneut wel als een nederlaag
Wat ik wil doen is vanaf de airbag module de weerstand gaan meten richting elke airbag. Dit moet naar ik begrepen heb een weerstand van maximaal 3 ohm hebben. Maar nu mijn probleem, in de vraagbaak die ik heb staat dat de airbag module voor de front airbags zich achter de bediening van de airco bevindt. Maar daar kan ik hem niet vinden. Ik denk dat dit bij verschillende jaargangen anders is.
Weet iemand misschien waar ik hem kan vinden? (En die van de zij airbags)
Ik heb de airbag unit gevonden. Deze zit niet achter de bediening van de climate control maar op de vloer vastgezet achter het onderste opbergvak in de middenconsole. Helaas kom ik daar niet goed bij. Ik krijg het kunstof waar het onderste opbervak inzit ( en de sigaretten aansteker, asbak) niet los en verwijderd. Iemand van jullie een tip?
Ik heb één tip. Ga dat ding laten uitlezen. Je kunt zoeken tot je een ons weegt, je gaat het echt niet zomaar vinden.
Ik denk zelf dat er na de nodige plastic breekacties meer schade achter blijft dan je oplost.
Het is best wel een tupperware-kar hoor.
Uitlezen en dit hele topic is overbodig
Je weet dan nl precies wat er mis is.
Toegegeven, met de auto laten uitlezen had ik inderdaad veel uren kunnen uitsparen, maar het is opgelost . Ik heb de massakabel van de centrale airbag unit losgehaald, schoongemaakt en met contactspray ingespoten. Vervolgens alles weer vastgemaakt. Verder de stekker naar de unit losgehad en opnieuw vastgemaakt. Daarna de auto op contact gezet en na een aantal seconden ging het lampje uit.
Een volgende keer zal ik beginnen met laten uitlezen, dat scheelt me allicht klachten van mijn vrouw dat ik alweer met de auto bezig ben
Ik heb al een tijdje dezelfde storing, daarom ga ik maar even verder in dit topic.
Na het doorsolderen van de stekkers onder de stoelen bleef de storing nog steeds aanwezig. De afgelopen dagen ben ik er achter gekomen dat ik de storing ’ activeer’ door aan het stuur te draaien. Daarom 2 vragen.
1. In verschillende fora lees ik dat het dan waarschijnlijk de sleepring achter de bestuurdersairbag zal zijn. Zit deze sleepring op de com2000 vast gemonteerd, of is deze ring los te vervangen?
2. Voor de zekerheid wil ik nog even de airbagunit achter de prullenbak controleren. In eerdere reacties is nog geen antwoord gegeven op de vraag hoe ik de plastic onderdelen daarom heen los kan maken, zodat ik er goed bij kan komen. Wie weet dat?
Xsara Picasso Image 1.8i-16v * bj 10-2004 * 230.000 km