Mijn Tourer uit 2009 heeft 2 roestplekjes op de motorkap. Waarvan 1 bij het bovenste deel van het Citroënlogo. Is dit een bekend euvel?
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ja dat komt vaker voor, o.a. bij C4 en C5. Bij mijn C4 (2011) is vorige week de motorkap onder garantie vervangen.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=378266#p378266
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Mijn dank voor de reacties.
Dan ga ik eens citroen contacteren.
Overigens is het C5 forum een goede informatiebron. Wel beangstigend, wat de auto allemaal wel kan mankeren. Roest heb ik er als onderwerp niet bij zien staan.
Overigens wel geestig, want Retro is helemaal in.
We kennen de PT Cruiser, de New Beetle, de Mini en de nieuw 500. En Citroen ontwikkelt geen nieuw model, die laat de auto’s gewoon weer roesten.
Voor de citrofielen waarbij de humor-module niet is geïnstalleerd: dit is bedoeld als een grapje.
Hi Bernardo,
Ditzelfde euvel had ik ook op mijn C5 Tourer (Gris Fulminator)van 2009. Ik heb via de dealer een coulance regeling van Citroën aangeboden gekregen. 30% Citroën, 30% Dealer, 30% zelf.
Let wel dit was na ruim 3 jaar gebruik, en 120.000km op de teller.
Dus voor zeer weinig alle steenslag + een aantal blaasjes verdwenen. (Had dezelfde ervaring ook al eens bij een C4)
Persoonlijk ben ik er zeer content mee, en prima geregeld door Citroën.
Ik heb me laten vertellen dat de blaasjes ontstaan doordat de onderste strook (daar waar de meeste vliegen tegen aan kletsen) zachter is qua lak, zodat er minder steenslag pitjes van de lak af springen. Ook zou de kap van aluminium zijn, maar dat heb ik (nog) niet getest. Mocht dat laatste het geval zijn, dan hecht daar meer waarde aan, want lak en aluminium hebben geen grote hechtingsband.
Nu de volledige kap met de hand is geschuurd en gespoten is de kans op herhaling zeer gering geworden.
Ik zou dus eenzelfde aktie bij jouw dealer aankaarten. Succes!
Groet, Caspar
C5III break 2009 Gris Fulminator