Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik ben eigenlijk niet op zoek naar zoiets ‘extreems’, ik zal ook nooit als hobby gaan poetsen. Ik ben op zoek naar de juiste manier/handvaten/middelen om op een relatief eenvoudige wijze toch een mooi eindresultaat te krijgen. Waarbij de ‘echte poetsers’ vast nog wel wat op te merken hebben, maar wat goed genoeg is voor de meesten.
Vergelijk het met eten koken. Ik hoef geen topkok a la Jamie Olivier / Jonnie de Boer te worden, als ik maar een aantal leuke gerechten kan maken om gasten voor te schotelen, in plaats van een aangebrande omelet. Qua wassen en poetsen zit ik nu op het niveau van de omelet. Ik ben dus op zoek naar een paar leuke gerechten en iemand die mij kan leren om die gerechten te bereiden.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
je wil dus op een eenvoudige manier je auto er netjes uit laten zien , en dan met name iig voor je bruiloft .
in dat geval : auto wassen , dan behandelen met srp van autoglym , en afwerken met een wax zonder cleaners .
srp geeft je auto een mooie glans en heeft redelijk veel fillers die swirls (wasstraatkrassen) camoufleert , zodat ze met het blote oog bijna onzichtbaar worden , vervolgens een wax zonder cleaners gebruiken om die glans te behouden .
waarom een wax zonder cleaners ? omdat je met een wax met cleaners de onderliggende laag srp weer verwijderd , en dat willen we niet toch ?
niet in de zon werken en de wax de tijd geven , dus niet a la minute weer uitpoetsen .
hoop dat je hier wat aan hebt .
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
blauwe schreef:speciaal voor boeman : vertel ze daar NOOOOOIT dat je je auto wast met een spons , want hoe denk je dat die mooie microkrasjes veroorzaakt worden LOL
Het is zo’n ding:
Is dat ook al verkeerd? Zoja, dan raden ze bij de automaterialenzaak dus iets verkeerds aan….
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om het heel simpel te houden kan je beginnen met 3 stappen.
Wassen:
http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Super_Slick_Wax_Limited_Edition_473ml_PB_SW3216_101248
Polish:
http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Professional_Polish_473ml_PB_PP16_100723
Inwrijven en direct met microfiber doek verwijderen
Deze stap kost het meeste tijd.
Bescherming:
http://carclean.nl/product/Poorboys_World/EXP_Pure_Sealant_473ml_PB_EXP16_100728
Heel dun aanbrengen, beter 2x heel dun dan 1x iets te dik.
Na 20 min met MF doek verwijderen.
Setje van deze om de polish en sealant aan te brengen:
http://carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_High_Tech_Applicator_Pad_Soft_Foam__2_Pack_X3070_100094
En nog wat microfiber doeken om het er weer af te halen
Je kan het zien als een hoop geld, maar die polish en sealant gaan jaren mee als je je auto 2x per jaar doet.
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
He, dat klinkt al wat bereikbaarder, dank Arjan en blauwe voor jullie reacties. Hoe breng je de shampoo aan, was die spons van hierboven ok of niet?
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op het eerste gezicht ziet die er eigenlijk niet slecht uit
Een poetsmeeting ben ik helemaal voor in!
Heb ook al heel wat geleerd en gelezen op het carclean forum.
Als je er eenmaal bezig bent kan het zijn dat je een virus te pakken krijgt, haha.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Voor de “poets”-freaks onder ons…
Ik maak graag een dag in het weekend vrij omn mn auto beschikbaar te stellen voor een flinke opknapbeurt.
(Ik kan helaas door breuken in het verleden, mn arm niet meer langdurig belasten, zelfs niet een professionele poetsmachine.)
Dus en ultieme kans voor de poetsers
Life’s too short to drive without comfort!!!
Even een beetje stil geweest van mijn kant, maar ik heb zeker niet stil gezeten!
Inmiddels heb ik met carclean.nl kunnen regelen dat we daar een clinic kunnen volgen. De data worden binnenkort vastgesteld. Kan ik van iedereen die geinteresseerd is wat contactgegevens krijgen?
Ik kan jullie dan opnemen in een groepsoverleg voor een datum en jullie verder op de hoogte stellen van de inschrijfprocedure.
De bijeenkomst zal dan plaatsvinden in Berkel en Rodenrijs.
Let wel, het zal niet mogelijk zijn een hele dag alleen maar te poetsen. De bijeenkomst is gericht op een volledige introductie op het detailen van je auto. De verschillende technieken komen aan bod, professionals zullen advies geven over de aanpak en geschikte producten, er zijn voor een leuke prijs producten te koop en ieder kan in ieder geval 1 plaatdeel afmaken. Een motorkap is voor zo’n dag bijvoorbeeld een erg mooi object…
Kosten voor de clinic zijn 35 euro inclusief een luxe lunch…
Graag hoor ik van jullie wie interesse hebben om zo een plaatsje voor dit jaar te kunnen veroveren. Ik zal er ook nog een apart topic voor openen…
hangt een beetje af wanneer het is..
maar zo;n dag lijkt mij geweldig..
vooral omdat ik al klant ben van carclean..
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even een vraagje hier, wat raden jullie aan om krasjes in een gespoten kunststof bumper minder zichtbaar te laten worden?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
opvullen met lak in de juiste kleur ,wetsanden en dan polijsten ??
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wetsanden is voor mij een nieuw begrip, waar doe ik dat mee?
En welk polijstmiddel raad je aan?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
wetsanden is niks meer of minder dan met waterproof schuurpapier schuren (nat schuren dus ), en dan heb ik het. niet over korrel 180 natuurlijk , maar over korrel 2000 /2500 .
polijstmiddel : bijvoorbeeld de monello serie : inizio , mezzo.
Ik heb een vraagje over machinaal poetsen.
Als een poetsmachine je het werk uit handen neemt is dat natuurlijk fantastisch.
Maar…..
Zijn dat soort poetsapparaten wel goed.
Ook nu zie ik weer bij de Aldi een poetsmachine te koop voor twee tientjes.
Zijn er mensen hier die met dergelijke poetsapparaten ervaring hebben?
Ben zelf toch een beetje huiverig daarvoor. kan het wel wat zijn, kwalitatief?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën