4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

Poll
Willen jullie de bouw van een 1/8 Citroën traction meevolgen?
Ja, lijkt me leuk! 21
Nee, boeit me niet. 0
Totaal Aantal Stemmen: 21
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
Citroën traction - Heller 1/8
FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 20 oktober 2013 12:13 PM
  [ # 46 ]

ik zal met de makkelijkste vraag eerst beginnen. ik heb gewoon een mailtje gestuurd naar via het contactformulier op de site van heller en uitgelegd wat ik aan de hand had. ik heb niet overdreven met de stukken (eigenlijk mis ik een volledige motor blank stare , maar daar heb ik niet achter gevraagd). ik had verwacht een mail terug te krijgen met een overschrijvingsformulier, maar twee week later ontdekte ik een pakketje in mijn onderste brievenbus (daar kijk ik nooit in, dat ding dient voor pakketjes maar de postpode doet er nooit iets in): 5 banden en een stikkervel.

Ik kan je aan een traction helpen als het gaat voor de eer van het bouwen en niet voor het in bezit houden van het eindresultaat haha, mijn bedoeling was om 1 showmodel te maken en 1 barnfind. maar ik wil je gerust de overschot opsturen en dat jij je met die barnfind bezig houdt. Ik heb nog nooit zo een kwaliteitswerk gezien mbt schuurvondsten als dat van jou very good

ik heb 100 euro betaald voor de twee modellen, aleja eigenlijk voor anderhalf model blijk achteraf.
ik kan je aanraden om ook eens op leboncoin.fr te kijken. die bouwdozen met traction 1/8 modellen komen in vlagen, en de prijzen vallen af en toe goed mee. vlak nadat ik mijn twee modellen gekocht had stond er eentje in nieuwstaat te koop voor 70 euro.

bedankt voor het wakkerschudden en tot een volgende keer, hou je email in de gaten want ik denk dat ik veel gebruik ga maken van je aanbieding om vragen te sturen Wink mijn vorige werk vind je hier:

?w=900

?w=300
?w=300

Profiel  

RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356

Gepost: 20 oktober 2013 12:31 PM
  [ # 47 ]

Hallo Felix,

Dat is dan een goede service van de firma Heller. Moeite waard om dit te proberen.
Voor de ‘Barnfind’, tja het is wel een uitdaging natuurlijk. In opdracht iets maken is dan een ding wat geheel nieuw voor me is. Is wel een goede start voor een Portofolio.
Ik stuur je in de loop van de week wel een PM, ik moet er eerst even over denken.
Vragen zijn altijd welkom.
Bedankt voor de positieve reacties en ik hoop dat je model een succes gaat worden, net als je andere werk.

Robert Jan

Profiel  

FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 03 november 2013 11:52 AM
  [ # 48 ]

Robert-Jan heeft me terug op gang geholpen. Het model is naar de kelder van mijn ouderlijk huis verhuist waar ik het, wanneer ik er niet mee bezig ben, kan laten liggen ipv het steeds te moeten opruimen. mijn oude pingpongtafel doet nog maar eens dienst.

Robert-Jan en ik hadden een leuke afspraak: ik stuur hem de stukken op die ik dubbel heb en hij gebruikt die voor een schuurvondstcampaign te maken. eens hij ermee klaar is komt het model terug mijn kanten uit. win-win want Robert-Jan krijgt de kans om een uniek project te hebben en ik krijg de kans om een kunstobject op de kast te hebben staan. clap

tijdens het splitsen van de twee pakketten ben ik tot een treurige constatatie gekomen. ik heb slechts 1 dak (en dus voorste ruit) geen idee of het zelfs mogelijk is die zelf te maken met plamuur. ohh

zou dus kunnen dat de superdeal voorbij is voordat het goed en wel begon. alweer eens bewezen: goedkoop is duurkoop Grrrr

het komt dus stilaan terug op gang. ik ga proberen ieder weekend enkele uren aan het model te spenderen. zou dus nog wel eens een hele tijd kunnen duren voordat het klaar zal zijn.

nice day

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9350

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2013 01:44 PM
  [ # 49 ]

Als je hem een goede foto stuurt,of het dak even als voorbeeld meestuurt maakt hij hem zo na.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 november 2013 04:31 PM
  [ # 50 ]

Hallo Felix,

Het is wat Frank zegt, dat is wel te maken. Ik heb je ook aangegeven dat alles wat je zelf nodig hebt om de TA volledig te kunnen bouwen voor jezelf uit moet sorteren. De rest kun je mij rustig toesturen en daarmee is de ‘superdeal’ geenszins in gevaar.
Het is een project wat draait om de roest, het wrakkige karakter en ze zo goed mogelijk uit te beelden.

Geen problemen dus. Succes met het opstarten van je modelbouw.

Robert Jan

Profiel  

FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 03 november 2013 11:44 PM
  [ # 51 ]

okido,

heb nog even verder gedaan. volgend weekend sorteer ik verder.  Wink

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9350

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2013 12:57 AM
  [ # 52 ]
RJGSvM schreef:

Hallo Felix,

Het is wat Frank zegt, dat is wel te maken. Ik heb je ook aangegeven dat alles wat je zelf nodig hebt om de TA volledig te kunnen bouwen voor jezelf uit moet sorteren. De rest kun je mij rustig toesturen en daarmee is de ‘superdeal’ geenszins in gevaar.
Het is een project wat draait om de roest, het wrakkige karakter en ze zo goed mogelijk uit te beelden.

Geen problemen dus. Succes met het opstarten van je modelbouw.

Robert Jan

Hoe meer roest hoe beter Laughing
Daar kunnen wij wat mee.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 04 november 2013 09:57 AM
  [ # 53 ]

Hallo Felix.
Dit is ongeveer wat ik van plan ben.
Foto’s komen overigens uit een Citroexpert van een aantal jaren geleden.

Groeten,

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project Trax 0.0 005.3.jpgProject Trax 0.0 002.3.jpgProject Trax 0.0 003.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 04 november 2013 10:11 AM
  [ # 54 ]

Hi Robert-Jan,

Dat was zowat de bedoeling. ik ben ervan overtuigd dat je er iets wonderbaarlijks van gaat maken :p

groeten,

Felix

Profiel  

FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 17 november 2013 11:34 PM
  [ # 55 ]

Dit weekend weer wat opgeschoten met de 2 pakketten uit elkaar te halen. ik ben bij pagina 20 van de 28 geraakt. de instructies zijn meer bouwplannen voor een echte wagen dan voor een schaalmodel… zeer interessant.

Profiel  

RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 november 2013 01:40 AM
  [ # 56 ]

Dat ziet er profi uit zo’n model.
Kan bijna niet wachten tot ik kan beginnen.

Profiel  

FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 01 december 2013 11:52 AM
  [ # 57 ]

Model is bij Robert-Jan aangekomen voor zijn Rust&dust;-campaign. Ben benieuwd wat hij er van zal maken, in ieder geval veel succes Wink

nice day

Profiel  

RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 december 2013 02:15 PM
  [ # 58 ]

Ja wel degelijk. Alles is al gesorteerd en de eerste onderdelen zijn klaar voor de spuiter. Portieren en de radiateur zijn of worden al voorzien van nieuwe details. Model is namelijk niet helemaal kloppend.
Zal straks als het wat verder is een nieuw topic openen. Met diverse links en véél fotomateriaal van http://www.scalemotorcars.com gaat de TA een fikse beurt krijgen. Veel onderdelen, zoals de scharnieren, stuurinrichting en vooral de wielophanging zijn veel te zwak. Op de tekening van Heller staan ook houten blokjes die je moet maken om de auto te steunen. Dat gaan we oplossen met messing en koper buismateriaal. Heb de kleuren uitgezocht en het gaat een productiemodel van 1939 worden.
De rest kun je straks nalezen en bekijken in mijn nieuwe topic.

Groeten,

Robert Jan

Profiel  

Delarue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 01 december 2013 10:00 PM
  [ # 59 ]
Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4