Wij hebben een C1 automaat (bouwjaar 2011) die sinds enige tijd moeilijk doet. Hij rijdt schokkerig weg. Hiervoor is hij (binnen de garantie) naar de garage geweest, en toen is niets gevonden. Inmiddels is de auto 11 dagen en 4000 km. over de garantie heen en begint te stinken. Er wordt geconstateerd dat de koppelingsplaten versleten zijn.
Vraag: Kan een koppeling van een automaat C1 na 44.000 km versleten zijn?
En: De garage geeft aan 25% coulance te willen bnieden. Is dit normaal bij een citroen dealer?
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
lijkt mij wel erg snel, ik heb weliswaar geen automaat maar rij nog steeds door met de eerste koppeling , en ik heb er al 49500 opstaan.
t]ja sommige dealers willen weinig doen . je zou er mee naar een andere citroen dealer kunnen gaan (of evt de peugeot of toyta deler en hen vragen wat zij er voor rekenen .. dan kan je beter bepalen of het geboden compensastie bedrag redelijk is naam mijn bescheiden mening
sterkte
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !
Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Het is naar mijn mening heel erg snel;
een koppeling moet volgens mij makkelijk een ton mee kunnen, afhankelijk van je rijstijl en hoe je hem bedient.
Als je een koppeling veel laat slippen, dan slijten de platen harder.
Lijkt mij dat bij een automatische koppeling (zoals volgens mij op de C1) alles zo optimaal mogelijk bediend wordt waardoor je eerder minder slijtage krijgt dan meer…