Na een probleem met het raammechanisme aan de bestuurders kant waarvoor ik de accu even los heb gehaald werkt mijn afstand bediening niet meer.
- Deze heb ik proberen opnieuw in te leren door sleutel in het contact, draaien tot contact en dan vergrendel knop indrukken voor 10 seconden. Dit werkte niet dus ben gaan zoeken. Toen kwam ik uit dat ik met de reserve sleutel de deuren op slot moest doen terwijl de normale sleutel met afstandbediening in het contact zat. Dit heb ik dus gedaan met het resultaat dat ik na het eruit halen van mijn sleutel niet eens meer het contact kan draaien.
Sleutel erin werkt maar draaien kan ik niet meer. Zowel niet mijn sleutel met afstandbediening als niet met de reserve sleutel.
Heb net nog geprobeerd de accu een half uur los te maken maar dit helpt niet.
Weet iemand wat ik hier mee aan kan?
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
zit ie niet gewoon in het stuurslot, sleutel in contact steken en dan het stuur een beetje verdraaien, zodat de spaning van het slot gaat, en dan kan je de sleutel draaien, en toen je de accu afkoppelde zat toen de sleutel in het contact? zo ja dan moet je naar de dealer, om het systeem weer te activeren.
Totaal aantal Berichten: 139
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
het inleren van een sleutel bij een xsara moet als volgt je steek sleutel in contact zet hem in stand 2 (stand net voor starten)
en daarna druk je alle knopjes APPART even in een 5 sec. bij de laatste knop die voor het koffer te openen zal de wagen 2 maal kort claxoneren. als hij dit gedaan heeft is de sleutel in geleerd.
mvg Tom
Ik heb juist hetzelfde aan de hand gehad na het vervangen van de batterij. Het inlezen van de sleutel met de knopjes hielp toen niet. Ben toen naar de dealer geweest en de sleutel opnieuw laten inlezen met de Lexia.