3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Krukaspoelie in 2 delen.
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 07 mei 2013 10:56 PM
  [ # 31 ]

Het zaakje zit erop en de motor snort weer als vanouds. Distributieriem was dus toch een tandje versprongen.
Dank voor jullie hulp en tips. Alleen in mijn enthousiasme de multiriem iets te strak gespannen. Morgen even iets losser zetten.
Hen nu ook gelijk de HD-pomp gewisseld voor een exemplaar die niet zweet, de turboslang omgeruild voor eentje zonder lek en ik heb weer een vlotte, het echte TD gevoel, terug.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 mei 2013 10:57 PM
  [ # 32 ]

Goed werk hoor! Je ziet het, de aanhouder wint!  very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 08 mei 2013 12:35 AM
  [ # 33 ]

Dank je,

Mag binnen 40.000 km weer aan de slag en dan vervang ik ook de rollen en de spanner. Dat is vanuit de onderhoudshistorie te achterhalen dat dat nog wel even kon wachten

Heb deze keer alleen de distributieriem en de multi-riem vervangen om te weten of het ding het nog deed en er geen andere schade is ontstaan aan kleppen of klepstoters. Het is een keuze die je soms moet maken. Of alles netjes vervangen volgens het boekje en er achter komen dat dat niet echt de oorzaak was of het probleem oplossen.
Moet alleen nog in de tussentijd zien uit te vissen hoe die spanrol van de distributieriem op een handige manier te vervangen is. De plaatjes in Haynes en Olving zien er zo makkelijk uit. Heb wel in de gaten dat ze werken met een gedemonteerde motor en die rechtop staat.
Volgens mij weet ZX1.4i hier meer van. Iets met een tyrap was de truc.
Merkte ook dat de Belg (XM is geïmporteerd uit België door vorige eigenaar) niet zo heel precies is onderhouden. Vond rondom de distributie meer resten van de multi-riem die echt niet van mijn riem afkwam. En de startmotor zat vast met 2 bouten in plaats van 3 bouten.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook