Zo, gisteren toch nog wat nuttigs gedaan.
De veerpootretouren hadden het na 25 jaar opgegeven.
Er lag steeds een drupje LHM naast m’n voorwiel.
Ik had voor nood een buisje gebruikt, maar daar wordt het rubber niet nieuwer van…
Het is makkie om te vervangen, maar het blijkt dat het toch wel erg lastig is om de beugel te monteren zonder geschikt gereedschap…
In de wph staat hoe je een tang kan bewerken.
Dat had ik dus meteen moeten doen, want je blijft pielen om het laatste stukje van de beugel op z’n plek te krijgen.
Ik kon op het forum nog geen beschrijving vinden (misschien een te makkelijke klus?), dus ik dacht ik post het toch maar even..
De tang moet aan één kant zo afgeslepen worden dat er nog een klein randje van een milimeter overblijft.
Met deze tang is het een kwestie van 2 minuten, ook om de oude los te maken is ie ideaal!
Ik kwam er ook nog achter dat de indicatordraad van de remblokken aan één kant was verdwenen…
Weet iemand of dat verplicht is voor de APK?
nop, niet verplicht. 99 van de 100 BXen die rondrijden, missen die indicatoren. Ik had ze vroeger op de blokken, maar toen ik de auto voor een beurt wegbracht, had de garagist ze eraf gehaald…. Je hebt er niet erg veel aan, een beetje sneeuw / viezigheid en je hebt een knipperend lampje op je dash, terwijl je blokken nog prima zijn.
Okee thanx!
Dan houd ik het maar op visuele inspectie !
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Had ik net inderdaad die vraag op het forum gesteld, over die^%$#@clipjes! Dank voor de info! Kwam na zoeken op allerlei manieren toch niet naar boven… Heb je toevallig ook een gouden tip voor een vastzittende veerpoot (in de draagarm)? Krijg een van die twee krengen er niet uit! Het lukte me niet de opening achter de poot (in de draagarm, bij de bout) ruimer te maken…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’