Totaal aantal Berichten: 107
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Ja ,eigenlijk wat het onderwerp al zegt .1 deur gaat bij mij niet van het slot ,en is van buiten en van binnen niet te openen .Hoe kan ik het beste te werk gaan? Gaat om een ‘84 CX 25 Pallas .
Alvast bedankt!

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Eerst zien open te krijgen, anders kun je simpelweg niets beginnen want om ‘t deurpaneel eraf te krijgen moet toch echt eerst het portier open.
Mechaniek binnenin zal wel vastzitten door troep, roest of ouderdom. Of stekkertje van het motortje gecorrodeerd.
Is het plotseling gekomen of vertoonde hij al eerder kuren?
P.s. Je schrijft “is van buiten en van binnen niet te openen”. betekent dit dat je hem ook met het kunststof handeltje niet van het slot krijgt?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Klopt ,zowel de hendel aan de buitenkant als de hendel binnen doen gewoon niks Is het slot ergens mee te bereiken terwijl de deur dicht zit? Hij had het probleem al bij de aankoop .

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Niet te bereiken, want het deurpaneel moet er eerst af. Dit gaat niet als de deur dicht is.
Lastige kwestie..
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heel vervelend inderdaad. Ik heb het 2 x gehad…:( Wel 2 x opgelost maar wel wat een gedoe…pfff
Er zijn betere experts hier die het je uit kunnen leggen hoe nu te handelen.
Wel een paar keer bij een serie 2 meegemaakt,maar bij deze modelen gaat het deurpaneel er vrij gemakelijk af.Hoe je dit bij een serie 1 moet doen.Gewoon proberen denk ik en zien hoever je komt!!
Probeer eens of je de achterbank er uit kunt krijgen via de andere deur. Dan heb je wel ruimte om het binnenpaneel er af te krijgen.
Maar eerst even een flinke klap tegen de buitenkant bij de deurgreep geven. Mogelijk gaat hij dan wel los.

Bedankt voor de tips
cxj ,zal het slot gewoon vast gekoekt kunnen zitten?
Precies, waarschijnlijk blijft er een palletje hangen. Nieuwigheid zullen we maar zeggen.

Ik ga het morgen ‘s proberen
na een periode van stalling wil bij mijn 1 deur ook niet open. Na verloop van een paar dagen doet ie het echter wel weer. Ik denk dat het bij mij een kwestie van vochtige bedrading/stekkers is.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik had het na het uit de stalling halen met mijn rechter voorportier. Dit ging na een paar dagen gewoon weer open, waarschijnlijk was er smeer e.d. in het slot door de kou in de stalling dik geworden, want na een paar dagen in de waterige maartse zon ging ie toch opeens weer open. Vervolgens maar wat kruipolie in het slot (het deel dat in de vanger op de B-stijl valt) gespoten.
Edit: o wacht, relevantie… ik heb natuurlijk geen centrale vergrendeling… ops:
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Bij mij gaat ‘ie met CV wel los, maar niet meer vast. En eigenlijk ook niet altijd in één keer los… Tegen de kruk duwen heeft soms zin, ander gaat ‘ie na een tijdje toch vanzelf weer los. Ik ga ‘t oplossen als de deur vervangen gaat worden (mocht ik dat nog gaan doen gezien de MRB…).
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Ik heb nog even een vraagje omtrend mijn achterdeur (bestuurderskant) die dus niet van het slot af wil .Ik neem aan dat die deur eerst open moet kunnen om überhaupt die achterband te kunnen (laten) vervangen he? Of valt het wiel te verwijderen zonder de wiel-klep open te doen?
Had je de deur nog niet open gekregen??Het beste is inderdaad het klepje verwijderen en dan de achterband vervangen.Dus ik zou als eerste toch zsm beginnen met die deur.
Waarom was het nog niet gelukt als ik vragen mag?

Hoi Daan ,
omdat ik geen idee heb hoe dit aan te pakken .Ik ben een beetje een sloper ,als iets me te lang duurt voordat het los komt geef ik er een ruk aan Dat kan ik mijn schatje niet aan doen natuurlijk ,dus ik heb eerst de bovenstaande tips geprobeerd (een klap op de handgreep geven en dan nog ‘s proberen of hij open gaat) ,maar helaas
Hij gaat trouwens van binnen en van buiten niet open na het ontgrendelen via de Centrale Vergrendeling ,is dat een goed of slecht teken? Hoe is het verder?