Geweldig! Gewoon, omdat het kan.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Toch wel erg gaaf en sjiek om te zien. Misschien m’n break maar ombouwen, hou je met ingevouwen dak nog wat kofferbak over en wordt de lijn nog iets langer….
Nou nog iets verzinnen voor als het regent…
Meer foto’s:
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het misstaat niet, best wel een leuk model cabrio zo.
Is dit spielerei of wil je echt een cabrio maken?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ff hoor, je bent er toch niet écht de openbare weg mee op geweest???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hahaha, geniaal! Zat ik net vol bewondering naar het twingodakje te kijken (écht een goed plan),
is deze nóg beter! Ik twijfel wel sterk aan de (missende) stijfheid van de auto: in en uitstappen doe je zeker zonder de portieren te openen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Whahahaaa, die kofferbak ook. Misschien een 13e ruitje plaatsen tegen de tocht op je nek? Vind het wel gaaf staan. Word ie zo ook goedkoper in de mrb?
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Geweldig! Ik vind het een keistrakke cabrio!
Je kan nog een 2e achterbank in de kofferbak zetten. Een 5+2 cabrio…
waterman schreef:ff hoor, je bent er toch niet écht de openbare weg mee op geweest???
Zo te zien wel…
Leuk om de slijptol zo in een XM te zetten als je hem toch gaat slopen. Maar ik was er toch niet mee gaan rijden.
Ehhh, hoe rijdt het?
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hoezo, is die / een / iedere auto zo slap als een vaatdoekje als het dak er afgaat? Vind het ook niet slecht staan trouwens hoor… Bij een CX vind ik het wel zo afzichtelijk, maar bij een XM, best oké!
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nelis Infra schreef:Hoezo, is die / een / iedere auto zo slap als een vaatdoekje als het dak er afgaat?
Ja. En hij voldoet gelijk niet meer aan de TGK, dus onwijs gezeik als het misgaat…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tja Niels, jij bent CX’en gewend. Die zijn al zo slap als een vaatdoek van zichzelf…
Maar als je bij elke andere auto zomaar het dak er af sloopt, dan is de stijfheid volledig weg. Niet voor niets zijn cabrio-uitvoeringen (bijna) altijd voorzien van extra verstevigingsbalken.
Nielsje schreef:in en uitstappen doe je zeker zonder de portieren te openen..
Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je een deur opendoet, dat je die dan niet meer dicht krijgt…
pavang schreef:Is dit spielerei of wil je echt een cabrio maken?
Dat eerste, en over een paar dagen begin al met de sloop van dit hok.
waterman schreef:ff hoor, je bent er toch niet écht de openbare weg mee op geweest???
Wat denk je zelf?
Nielsje schreef:Ik twijfel wel sterk aan de (missende) stijfheid van de auto: in en uitstappen doe je zeker zonder de portieren te openen..
Valt me eigenlijk nog wel mee, de voordeuren kunnen gewoon zonder enkel probleem open en dicht. De achterdeuren zitten wel dichtgetapt i.v.m. de scherpe randen.
En als je er met 2 man in staat te springen zie de hangnaad wel ietsje groter of kleiner worden, maar had zelf ook verwacht dat het meer zou doen.
In en uitstappen gebeurt dus ook gewoon op de normale manier via de voordeuren.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gaaf hoor zo’n cabrio !
Die hadden ze bij Citroen echt moeten maken, een echte grande routiere in cabrio.
Die missen we al een paar jaar, de DS was toch de laatste (als ik de Visa niet mee tel) ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Einde verhaal voor de SN-GD-18.
Heb hem meer als een jaar gehad, gekocht als hok van een stel studenten uit Delft en na wat zwarte verf werd het mijn pekelbak, daarna deed die dienst als uitleenhok en de laatste paar dagen nog eventjes als cabrio.
Heel veel lol met dit ding gehad en ondanks dat die 0,0 aan onderhoud heeft gekregen is die altijd blijven rijden, remmen en veren naar behoren. En op een lekke band na totaal geen gezeik mee gehad, betrouwbare auto’s dus, die XM’s!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90