Vandaag de nare ervaring gehad van een scheur in mijn linker voorband. Hierbij helpt een reparatiesetje en compressor niet, dus gesleept naar bandencentrum. Om dit in het vervolg te voorkomen wil ik een thuiskomer aanschaffen. Ik zie diverse maten op marktplaats. Wie kan mij de juiste maat vertellen?
C4 1.6VTI Exclusive + navigatie + Denon geluidssysteem, gris shark

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Je kunt ook een gewoon reservewiel aanschaffen. Of nog beter, als je winterbanden hebt, kwak je een van die wielen in de uitsparing in de kofferbak. In de winter andersom natuurlijk. Dan hoef je niks extra aan te schaffen en heb je toch een volwaardig wiel bij de hand. Een thuiskomer heb je een beperkte snelheid. Dat is erg vervelend als je nog pakweg 100 km of meer moet afleggen. Ik ga er vanuit dat de uitsparing groot genoeg is. Onze C4-II heeft in ieder geval wel een normaal reservewiel.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
jellejawa schreef:Je kunt ook een gewoon reservewiel aanschaffen. Of nog beter, als je winterbanden hebt, kwak je een van die wielen in de uitsparing in de kofferbak.
Normale banden zijn breder en daardoor past dat (vaak) niet.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Die zijn inderdaad breder, maar maakt Citroen dan C4’s met verschillen in de bodem, dat er wel of geen reservewiel in past. Kwestie van eerst maar eens opmeten lijkt me. Zoals ik al aanhaalde, heeft onze C4-II gewoon een volwaardig wiel in de standaard uitsparing in de bodem van de kofferbak.
Dan zal je de bak waar die kit inzit moeten verwijderen.
Std zit er een rep setje bij.
Als je affabriek geen lm velgen hebt kan je als optie een volwaardig reserve wiel bestellen.
Mijn excl staat affabriek op lm en ik kon alleen als optie kiezen voor een thuiskomertje.
As zondag kan ik eens naar de maat kijken.
Ik heb geen winterbanden en ik denk dat een normale reserveband niet in de daarvoor bestemde plaats past. Daarom mijn vraag over een thuiskomertje.
Romana: ik hoor graag de maten van je.
Heb je de maten al eens opgenomen van de uitsparing en een normaal wiel?
Bij onze zoektocht naar een C4-II hebben we er 3 bekeken. En alle 3 hadden inderdaad verschil. Reparatieset, thuiskomertje en een volwaardig reservewiel. De onze is een Ligne business. Daarop zit het pack City met lichtmetalen velgen. En toch zit er een normaal reservewiel bij. Maar daar kunnen natuurlijk diverse redenen voor zijn geweest bij het afleveren, nieuw. Het betreft een ex. lease auto.
Oud Topic; http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/178735/
Als je een elektrische handrem hebt dan zit de motor daarvan in de bak voor het reserve wiel.
Daar past wel een thuiskomer bij maar ws geen normaal wiel.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Als ik de bagagevloerplaat verwijder zie ik een voorgevormde plaat met daarin de compressor, het sleepoog en een kleine sleutel (foto 2). Geen krik en wielmoersleutel in de daarvoor bestemde uitsparingen.
Als ik vervolgens deze plaat verwijder dan zie ik de noodontgrendelings unit (foto 1). Ik vrees dat daar geen normaal reservewiel over heen past, mogelijk wel een thuiskomertje. Wie heeft hier ervaring mee?
Frie, je was net iets eerder met je plaatsing dan ik. Met blijkbaar dezelfde mening. Heb jij dit uit ervaring?
Dat was mijn inschatting. Maar het is ook uit de prijslijst af te leiden:
16 inch zonder EGS heeft de mogelijkheid van volledig reservewiel, thuiskomer of reparatiekit
17 inch zonder EGS 16 inch reservewiel, thuiskomer of reparatiekit
18 inch thuiskomer of reparatiekit
19 inch (bij 200pk) alleen reparatiekit
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Ik heb een 1.6VTI Exclusive, dus geen EGS. Dit zou betekenen dat er plaats is voor een volledig reservewiel? Ik betwijfel dit, zie eerder geplaatste foto. Er zou dan ook nog plaats voor een krik en wielsleutel moeten zijn?
Prijlijst is niet correct,
Ik heb onlangs een 1.6vti exl gekocht en ik kon alleen kiezen voor de thuiskomer,
En ik heb ook geen egs.
Het is zoals ik hierboven heb beschreven.
Had ik de seduction gekocht met wieldoppen en stalenvelgen dan had ik een volwaardig reserve wiel kunnen bestellen.
Want een volwaardig reserve wiel was als optie 20 euro duurder en daarvoor koop je geen michelin band.
Net zo goed dat je de 1.6 vti in als 4traps automaat kan bstellen in de excl uitvoering.
Citroen logica
Ronama,
Indertijd kocht ik een voorraadauto en had geen keus. Jij hebt blijkbaar precies wat ik nodig heb en ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Past de thuiskomer over de handremunit? Waarschijnlijk zit er nog zo’n voorgevormd geval bij met daarin de krik en wielsleutel? Kun je mij de maat van de thuiskomer geven en eventueel een fotootje hoe dit alles in de bak ligt?
Zondag avond ben ik weer thuis en dan maak ik een foto ervan.
Tevens zet ik dan de maat van de band op.