

Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-03-2013
- 2CV 2cv6
- ID/DS 19
- CX 25 TRD Turbo 1
Beste CX fanaten,
Hierbij een re-post van mijn introductie op de hoofd introductie pagina.
Een foto is in de bijlage aangehecht.
Groet,
Stijn
Gepost: 03 maart 2013 11:49 AM
[ # 870 ]
Beste citrofiel(in)en,
Beter laat dan nooit… hierbij mijn aanmelding en introductie op het citroen forum.
Mijn naam is Stijn en als zovelen ben ook ik met de paplepel opgegroeid met citroen en andere mediterrane merken. Waar mijn moeder zich voortbewoog in respectievelijk een GS break (2x), BX 1.9 TRD en 2CV Dyane camionette (2x) en tegenwoordig in een Saxo, reed mijn vader in een CX break 2.5 D, CX 2.5 TRD Turbo 2, XM Break 3.0 V6 en momenteel in een XM 3.0 V6 24v met daarnaast een DS Break 2.3. En m’n zus rijd in een DS 1.9.
Met name de CX vond ik altijd een van de mooiste citroens, maar mijn eerste eigen auto was een 2cv6, die ik nog steeds heb. In de loop der jaren is hier nog een 2cv6 bijgekomen. De afgelopen 4 jaar heb ik als dagelijkse auto in een DS 1.9 (1972) rondgereden, aangezien mijn kilometers niet boven de circa 7k per jaar uitkwamen was dit goed te doen. Sinds begin 2013 is ook deze auto in ruste en aan de verzameling toegevoegd. Iki vind het leuk om zoveel mogelijk zelf te doen, en aangezien er veel tijd en moeite in het onderhoud gaat zitten is het altijd lastig om afstand te doen van een auto
Omdat ik wat meer km’s moest gaan maken ben ik op zoek gegaan naar een “modernere” auto. Via het citroen forum kwam ik terecht op leboncoin.fr en is mijn oog uiteindelijk gevallen op een 28 jaar jonge CX 2.5 TRD Turbo die eind 2012 naar NL is gehaald. Erg leuk om een x een auto te importeren. De auto is op een paar rotte plekken in carrosserie en chassis na keihard, de motor verbruikt geen olie, en het leer is nog in goede staat. Er is al het nodige gebeurd aan de auto inmiddels en er moet nog wel het een en ander gebeuren, o.a. het plaatwerk, een hangend dakje, de snelheidsmeter en de deurpanelen. Maar de auto rijd al een aantal maanden op de NL wegen rond.
Wellicht is het ook handig als ik me even introduceer in specifieke CX hoek van deze site, al weet ik niet of daar een thread voor is.
Groeten,
Stijn




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi, weer een cx rijder erbij.
Was al bang dat het met 2014 in aantocht minder zou worden.
Maar gelukkig zijn er mensen die zich er niet door af laten schrikken.
Veel zweef plezier.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-03-2013
- 2CV 2cv6
- ID/DS 19
- CX 25 TRD Turbo 1
Dank!
daar laten we ons zeker niet door afschrikken, de ervaring van het CX rijden is priceless
Veel plezier met je CX.
Citroen CX 2500 prestige turbo


Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-03-2013
- 2CV 2cv6
- ID/DS 19
- CX 25 TRD Turbo 1
dank! welkom op het forum, ook
Ook welkom!
Prima keuze trouwens die motor
Een beetje jammer dat onze volksvertegenwoordigers daar anders over denken maar goed.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
@erikkuiper +1! En welkom Stijn!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93


Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-03-2013
- 2CV 2cv6
- ID/DS 19
- CX 25 TRD Turbo 1
Dank Erik en Frank!
@Erik, de motor bevalt idd prima, en is behoorlijk zuinig. Qua power kan de auto ook prima met het huidige verkeer meekomen. Het voorgloeien duurt wel lang. Circa 20 - 30 sec..
Welkom op het forum Stijn!
Uit ervaring kan ik zeggen dat je een heerlijke diesel hebt gekocht.
Het lange voorgloeien is trouwens heel normaal, als de auto na voorgloeien goed start is er geen reden om nieuwe gloeistiften te plaatsen.
Groet,
André






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
8chevrons schreef:Dank Erik en Frank!
@Erik, de motor bevalt idd prima, en is behoorlijk zuinig. Qua power kan de auto ook prima met het huidige verkeer meekomen. Het voorgloeien duurt wel lang. Circa 20 - 30 sec..
Hoi en welkom hier!!
Die voorgloeikastjes zijn errug traag inderdaad (40 seconden denk ik eerder), maar je kunt er eentje van een BX monteren, die hoeven maar ca. 10 seconden te gloeien! Deze worden in de wandelgangen ook wel ‘snelgloeikastjes’ genoemd, al zullen mensen met een moderne diesel daar smakelijk om lachen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij moet je dan ook de gloeispiralen van de BX hebben.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986


Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-03-2013
- 2CV 2cv6
- ID/DS 19
- CX 25 TRD Turbo 1
Dank! Andre en Léo,
@Léo, goeie tip, dit ga ik zeker doen, 10 seconden is wat mij betreft Rázend Snel.