hallo
jefmirakel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 15 mei 2013 12:12 PM

Hallo,

Ik ben als Nederlander woonachtig net over de Belgische grens. Mijn vriendin en ik zijn bezig aan onze tweede Citroën. Eerst een C15-bestelauto of cammionette, zoals ze hier zeggen.
De huidige is een Berlingo 1.9D, ook een cammionette. Motortype WJYB, voor het eerst ingeschreven in België februari 2007. Voor zover ik weet dus gebouwd in ergens 2006.

Hoewel ik liever aan mijn fiets onderhoud dan mijn auto, probeer ik toch het minimum aan onderhoud en werkjes zelf te doen (olie en filter wisselen, wisselen banden seizoen, koelvloeistof verversen). Wat dat laatste betreft zei mijn garagehouder dat hij dat nooit deed, hij vond zoiets niet nodig.

Nu, die lokale garagehouder is gestopt en dat betekent dat ik zelf al iets meer zal gaan doen, al houd de moderne technologie me tegen. En het feit dat er zoveel onder een motorkap gepropt, wordt dat ik er met mijn handen nog nauwelijks onder kom.
Over enkele tienduizenden kilometers komt er een grote beurt aan, het ding wordt al ouder (maar zit nog niet aan de 100.000km), dus ik verwacht af en toe een hapering. Vandaar maar eens registreren in plaats van oude threads te bekijken zonder actief te kunnen vragen naar de details.

Daar ga ik meteen gebruik van maken via een een privé-bericht.

Hoie.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook