Oke, even een hoofdstukje over deze rubbers.
Wat voor voorkeur hebben jullie?
Waar zijn ze goed (geprijsd) te verkrijgen.
Zit er achter en voor verschillende maten onder ?
Is er misschien ook een adres waar je goede 2dehands kunt krijgen?
laat maar horen ik ben zeer benieuwd
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Michelin en Citroen gaan wat mij betreft hand in hand… een citroen met een ander merk rubber… is gewoon niet compleet in mijn optiek.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sja, heb nu michelin gekozen.
Ze horen wel bij een Citroen, ze hebben alleen 1 nadeel, de prijs. Ik vind 80 euro voor een eendenband (125R15) veel geld, daar heb je er bij Firestone 2 voor!
Tis dat ik nu bredere banden onder mn eend heb, is iets meer keus
Maar als ik de smalle nog had, waren er Firestones onder gekomen ipv de Michelins.
PS, ik verplaats dit onderwerp ff naar “Diversen/Algemeen”
Michelin, Michelin, Michelin, Michelin, Michelin Voor elk wiel een en GEEN enkel ander!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga ook voor Michelin.
slijtvast, grip, lange levensduur en onder een citroen hoort Michelin.
ik heb ooit eens pirelli P5000’s gehad….. K@T banden
toen ik mijn auto kocht zaten er vredesteins onder, die reden niet lekker in de regen, en met mijn Michelins heb ik daar totaal nergens geen last van. regen of droog
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Patrick schreef:Ik ga ook voor Michelin.
slijtvast, grip, lange levensduur en onder een citroën hoort Michelin.
ik heb ooit eens pirelli P5000’s gehad….. K@T banden
Helemaal mee eens, Michelins zijn ook een stuk stiller. En de Pirelli P5000 had ik ook onder mijn 306 leasebak, zijn indedaad k*tbanden, met Michelins eronder was het een wereld van verschil. Sinds 2 weken heb ik nieuwe Michelins onder mijn ZX zitten en wat een verschil en comfort zeg met de oude Arrowspeed? en Goodyear zooi.
PTC van Kleef in Delft merkt Vredestein banden aan als Brons, Continentel als Zilver en Michelins als Goud in de orde van kwaliteit en veiligheid. En uiteraard zegt elke Citroen/Peugeot dealer en bandenboer dat onder een Franse wagen Michelins horen omdat het zo een beetje de duurste banden zijn. Maar ze zijn het geld dubbel en dwars waard
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ik ben aan het sparen voor een setje Good Year Eagle F1 GS D3, 225/45 ZR17…
omdat ik ze mooi vind…
Hm,
zomerbanden heb ik idd Michelin E3A 175/70R14 (en door een foutje ergens rechtsachter een 175/65R14, gilt het uit in bochten naar links).
Ik overweeg alleen voor de winterbanden Vredestein. Moet ze nog aanschaffen en vind Michelins dan toch eigenlijk te duur.
michelin’s zijn zeker wat duurder, maar war ZX1.4i al zei:
ze zijn het geld dubbel en dwars waard.
bedenk wel, je banden zijn het enige contact tussen je auto en het wegdek.
als dat contact met de weg al slecht is, voel je je dan veilig in je auto??
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Re: Banden
Oke ,
Ik begrijp dat iedereen verschillend een eigen voorkeur heeft alhoewel michelin wel de winnaar lijkt te zijn. Maar ik heb deze vraag specifiek gevraagd voor een DS(snoek) dus hoe zit het met de onderstaande vragen:
Waar zijn ze goed (geprijsd) te verkrijgen.
Zit er achter en voor verschillende maten onder ?
Is er misschien ook een adres waar je goede 2dehands kunt krijgen?
laat maar horen ik ben zeer benieuwd
Heb gisteren nog even een remproef gedaan, wat een verschil zeg met de oude banden van een flutmerk waar nog genoeg profiel opzat. Auto slipt nu niet meer tientallen meters door op een nat wegdek, hij slipt helemaal niet bij stevig remmen, de remweg is nu aanzienlijk korter.
@ieksEmmu, Ik weet het niet hoor maar de Good Year Eagle F1 GS D3, 225/45 ZR17… zien eruit als banden die je onder de sjonnie golfjes en bmwtjes ziet :
Maar afgezien van dat, is er nog iets bijzonders aan? afgezien van de maat waardoor ze niet goedkoop zullen zijn.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ZX1.4i schreef:@ieksEmmu, Ik weet het niet hoor maar de Good Year Eagle F1 GS D3, 225/45 ZR17… zien eruit als banden die je onder de sjonnie golfjes en bmwtjes ziet :
Maar afgezien van dat, is er nog iets bijzonders aan? afgezien van de maat waardoor ze niet goedkoop zullen zijn.
ieksEmmu was al voorzien van sjonnievelgen, dus daaronder kan alleen maar sjonnie rubber
Verder niks bijzonders aan de Good Years, ik heb nu een set achter zitten en het is me nog niet gelukt de achterkant uit te laten breken, wat toch zou moeten kunnen bij het nemen van een afrit met 130, bocht naar rechts en het gas plotseling los…
Voor zit nu een set Fulda rubber, makkelijk wielspin bij nat wegdek, maar dat kan ook aan mn rechtervoet liggen…
Verder ben ik een slome rijder zoals getypeerd op het ANWBforum…
Ik heb voorlopig nog rondom flutmerk banden. Merk je vooral als het nat is: Als je dan hard remt voel je dat de ABS zijn werk moet doen.
Dit is qua bochtgedrag bij mij aan de hand: Ik heb volop grip, echt in ernstige vormen dat je denkt, DIT KAN NIET! Maar het is dan ook in 1 keer afgelopen: Geen overstuur, geen onderstuur, maar gewoon ineens met 4 wielen geen grip meer en je gaat zijdelings de berm in.
Ik heb dit pas 1 keer gehad, toen wilde ik weten wat mogelijk was met mijn auto, en heb een bocht uitgekozen met 100 meter gras ernaast. Daar stond ik dus halverwege in!
Ik weet niet of dit weggedrag aan de banden ligt, of aan het onderstel met passief meesturende achterwielen.
Volgend jaar wil ik rondom nieuwe banden, voorlopig wil ik Michelins, maar heel mischien laat ik er Potenza’s onder zetten….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mee eens. Heb ook primacy’s onder XM, zijn lekker banden. Stiller dan Energy’s krijg ik de indruk en het zit allemaal goed aan de weg vast.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
:cheer4
allereerst namens al m’n collega’s bij Vredestein de complimenten voor het opnemen van het merk in deze poll…
zoals velen al wel gezien zullen hebben op de foto’s van m’n XTR, die afgelopen zomer op dit forum stonden, heb ik vanzelfsprekend Vredestein banden onder m’n voiture.
Momenteel nog even Vredestein Sportrac 2, maat 205/45 R16 V, een Giugiaro ontwerp.
Binnenkort een korte pitsstop voor winterbanden: Vredestein Snowtrac 2, maat 195/55 R15 H.
voor alle liefhebbers verwijs ik hierbij naar onze site,
http://www.vredestein.com
waar ook het nieuwste Giugiaro-ontwerp te zien is: de Wintrac xtreme.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ook een mooi bandje en Italiaans design!
Wat houdt velgbescherming nou eigenlijk in?