





















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Voordat je met dieselpompen aan de slag gaat ,
leg eerst een losse darm met een jerrycan rechtstreeks aan je pomp ( of filter ) en kijk wat er dan gebeurd !
Ik zet in op een slechte aanvoor van diesel vanuit de tank !!
Bij de nieuwere CX ‘en zit er een luikje in de koffer , kan je zo de aanzuig er een keer uit trekken .
Anders luikje maken in de vloer is een pak minder werk dan de tank er proberen onderuit te halen , zeker als er nog een trekhaak op zit !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
@ leontien: geen idee hoor, maar is dat wyns spul niet goed dan?
@ wbogaerts : dan zou hij ook luchtbellen in zijn doorzichtige slang zien.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Forté is gewoon echt het beste (ook het duurst, maar het werkt wél).
Met Wynns geen ervaring, maar het zegt wel iets dat Forté alleen via dealers (lees: garages0 te koop is en Wynns bij elk Halfords in het schap ligt.
Als het vervuiling is (wat ik wel geloof), moet je eerst schoon schip maken.
De tip van Walter is zo gek nog niet om vast te stellen of het probleem alleen in het filter zit of zijn oorsprong in de tank vindt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
erikkuiper schreef:
@ wbogaerts : dan zou hij ook luchtbellen in zijn doorzichtige slang zien.
Nee toch? Aanzuigbuis verstopt, aanzuigzeef in de tank vol, etc geen luchtbellen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@ waterman: dat geloof ik ook niet ( was wel mijn eerste gedachte, ivm bacterien) , daarom adviseerde ik ook die aanzuig terug te blazen.
Zou die verstopt zitten is hij in elk geval tijdelijk weer open door terugblazen.
Ik ben een beetje bang dat die pomp zwaar gelopen heeft en een tand versprongen is of pomp verdraaid. Meestal breekt de as dan ook af maar misschien hier wel net niet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Normaal stationair draaien en niet op snelheid raken wijst op te weinig brandstof aanvoer !
Maar als je graag een nieuwe pomp monteert zal ik je zeker niet tegen houden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Nou ff snel getest met de monteur en zodra je de tankslang direct op de pomp doet gaat de auto als de brandweer
In zn 3 als een gek naar de 80 zonder sputteren en optrekken alsof het een normale benzine is!
Zo had ik er nog nooit mee gereden, ik vroeg al of hij stiekem ergens een turbo gemonteerd had
Blijkbaar was dat filter zo ranzig van binnen dan het ook de boel dichthield, er moet ergens een fijne stroom luchtbelletjes mee gezogen worden de pomp in wat het rare gedrag verklaart
Nu zal ik maar een revisie setje bestellen voor het filterhuis of heeft iemand nog een goed idee voor een beter dieselfilter?
Zou ik er tijdelijk ook een normaal benzine filter tussen kunnen hangen?
Verder moet ik voor de APK maar liefst 3 lampjes en een ashoes vervangen!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Voor je er verder mee gaat rijden moet je er eerst een benzinefilter tussen zetten. Dan kun je tijdelijk gewoon doorrijden. Ik zou een kpl nieuw filterhuis monteren. Een revisiesetje kost zo’n 45 euro en een kpl filter het dubbele. Pas zelf bij de hand gehad namelijk.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
kpl filter?
Google werkt niet echt mee….
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Prowl schreef:kpl filter?
Google werkt niet echt mee….
Kpl is kompleet nieuw
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ja een nieuw filter dus maar zijn er ook betere/nieuwere passende te koop van een XM ofzo (ik noem maar wat)
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Gelukkig maar!
Maar ga alstjeblieft niet zonder filter rijden. Ook niet starten!
Edit, ik begrijp dat je dit al gedaan hebt , echt geloof me: nooit doen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Prowl schreef:Ja een nieuw filter dus maar zijn er ook betere/nieuwere passende te koop van een XM ofzo (ik noem maar wat)
gewoon als voorbeeld , zo duur hoeft het niet te zijn !
walter
Meten is weten , gissen is missen






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
erikkuiper schreef:Gelukkig maar!
Maar ga alstjeblieft niet zonder filter rijden. Ook niet starten!
Edit, ik begrijp dat je dit al gedaan hebt
, echt geloof me: nooit doen.
Erik: hij zal wel moeten. Hij moest toch immers testen of het probleem aan het filter lag of aan de pomp. Nu weet hij het.
Maar eeh… ben ik nu de enige die zich afvraagt waarom het filter vervangen wordt, maar de tank niet wordt gereinigd???
Ergens komt die meuk toch vandaan? Dat nieuwe filter zit er slechts enige dagen op, dus als het nu al verstopt is….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Dat nieuwe filter is schoon en niet verstopt, het oude filter zat er misschien wel enkele jaren op
Rijden heb ik er nog geen 2 km mee gedaan direct op de tank aangesloten en dat was ook “de test” volgens de monteur om gelijk te weten of dat filterhuis de oorzaak was
Terug moest ik wel 30km rijden maar laag in toeren blijven dan was er niet veel aan de hand, hoe hoger je in toeren kwam des te meer er lucht aangezogen werd
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….