




Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
CEE-IKS schreef:Ga eerst maar eens goed rekenen…..met de huidige LPG prijzen rijd je per tank toch zo’n 60 euro goedkoper dan op benzine.
Daarbij mag je met benzine de maanden december januari en februari niet rijden waardoor je ook weer een andere auto nodig hebt.
Ik vraag me dus af of het wel daadwerkelijke goedkoper is om er de gastank uit te halen. Bij 10.000 kilometer heb je het verschil in wegenbelasting er al uit….. En je mag het hele jaar rijden!
Tja duurder worden gaat het sowieso met onze in geldnood zijnde regering. Nu is de klassiekerrijder dus de melkkoe.
En de kosten voor het uitbouwen (en later weer inbouwen) van de gasinstallatie… Mijn cx wordt over 4 jaar 40, dus ik kies er ook voor om me niet gek te laten maken. Tsja, de kosten worden tijdelijk hoger, maar de alternatieven zijn veel minder aantrekkelijk.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Gaat het daarbij uiteindelijk niet om de beleving bij de pomp?
Een volle tank gas kost je minder dan de helft van een tank benzine. Dat bedrag tik je onder je neus elke keer weer af. de andere kosten halen ze van je rekening af en “zie je dus niet”.
Daarmee wil ik zeggen dat je rekendkundig misschien wel straks goedkoper uit bent met een benzine auto maar ja..





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
hogervp schreef:Helemaal eens met CEE-IKS. Even goed rekenen loont. Omslagpunt bij mijn BX wordt 6.000 km per jaar. Ik blijf dus gewoon het hele jaar rijden op LPG.
Patrick
logisch een BX weegt niks, maar een CX van 1400 KG is wel anders qua wegenbelasting dit wordt 1540 euro per jaar kan ik heel wat voor tanken.
Aangezien ik ongeveer 5000 km per seizoen rij a 1:10 - 500 liter x 1,70 = 850 euo. + 120 = 970 euro
en op gas 1:8 = 625 liter x 0,62 = 387 euro + 1540 = 1927 euro
kortom ik ga dit niet terug verdienen zelfs al schors ik hem 6 van de 12 maaanden.
kortom lpg gaat eruit als het zo door gaat en 4 jaar de schuur in.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
@Mark
De enige juiste beslissing punt.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mark Gielen schreef:en 4 jaar de schuur in.
Huh? Hoezo dat dan?
Je kunt toch ook wat minder gaan rijden? 4 jaar de schuur in is wel errug drastisch.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
lpg gaat er uit en voor 4jaar de garage in
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oh de LPG installátie gaat 4 jaar de schuur in!
Dat had ik niet begrepen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo’n grote schuur heb ik niet eens dat de CX erin past
maar we blijven natuurlijk wel lekker zweven de komende 4 jaar.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben niet zo bekent met gas,maar ik hoor wel eens dat je niet alles kunt hergebruiken als het vier jaar in de kast heeft gelegen na gebruik.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Verdamper vaak niet. De membranen worden hard.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

























Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Wat hier stond klopte niet…





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat stond er dan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat stond er dan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik vermoed dat je bar weinig hebt aan een lpg setup die jaren in de schuur heeft gelegen. Slangen en tank zul je niet meer kunnen en mogen gebruiken. verdamper ook niet.. dan blijft er bar weinig over om weg te leggen..