Bluetooth streaming audio op mijn Berlingo (2009)
Claxonneur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 21 mei 2013 06:16 PM

Hallo allemaal,

Even geleden dat ik mij op dit forum geroerd heb, ik heb inmiddels de Berlingo bestel uit 2002 ingeruild voor één uit 2009. Een hele vooruitgang, fijne auto en erg plezierig rijden met Cruise Control, Airco en automatische lichten en ruitenwissers.

Nou kan ik aan mijn (originele) autoradio ook mijn telefoon draadloos koppelen met Bluetooth, maar alleen voor telefoongesprekken. Ik wil ook graag audio naar mijn radio kunnen streamen. Als ik het goed begrijp moet dat dan via een aan te schaffen apparaat dat ik aansluit op de Aux van de radio (die dan eerst door de garage geactiveerd moet worden) en dat streaming audio via bluetooth kan ontvangen. Klopt dit? Wie heeft hier ervaring mee, en welk apparaat moet ik hebben?

Ik heb een paar dingen gevonden op het forum die hier mee te maken leken te hebben, maar het werd me uit het doorlezen niet duidelijk of die verhalen op mijn auto van toepassing zijn.

Profiel  

Claxonneur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 23 mei 2013 09:05 PM
  [ # 1 ]

OK, na een boel lezen op verschillende fora ben ik weer wat verder. Als ik het goed begrijp is er bij een RD4 N1-radio maar één Aux-aansluiting, en daar zit dan waarschijnlijk mijn Bluetooth-telefoonmodule op. Dan blijft nog de CD-wisselaar/CAN-aansluiting over die ik zou kunnen gebruiken.
Als ik een RD4-N2 heb dan zijn er 2 Aux-aansluitingen dus dan kan het via de vrije Aux.
Nou moet ik er achter zien te komen welke van deze twee modellen ik heb.
Weet er hier iemand toevallig welk type standaard was in jan 2009 op de Berlingo bestel?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook