Ja hoi…
Maar even hier proberen, je weet maar nooit.
Mijn dame heeft een probleem; haar brandstofpomp is zo lek als een mandje. Stationair lopen doet ze prima, maar als ik een beetje meer toeren van de motor verlang, geeft ze niet meer genoeg brandstof door en valt de motor stil. Ze ligt nu nogal zielig op haar buik op mijn oprit, is bereid te starten en zich op te richten. Eventueel wil ze op automaatkruip nog wel een paar straten rijden.
Ik heb de beschikking over nog twee brandstofpompen, waarvan er eentje nog niet zo lang geleden is gereviseerd. Dze zou ik graag in de dame monteren, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in mezelf dat ik dat tot een goed einde zal brengen. Bovendien heb ik na een arbeidsongeval een aantal jaren geleden niet meer de beschikking over een compleet functionele rechterduim.
Zou er iemand uit de omgeving Tilburg of Breda met de hand over het hart willen strijken en mij met raad (en eventueel daad) willen bijstaan bij het vervangen van dit toch wel belangrijke onderdeel van mijn jongedame? Uiteraard hoeft dit niet voor niets te gebeuren, dat spreekt voor zich!
Mijn dankbaarheid zal grenzen aan hondsdolheid…
Hej Daffodil,
Waar lekt die pomp precies? Boven op het dekseltje onder die heveltjes? Dat is met enig gepruts redelijk makkelijk te repareren met nieuwe o ringetjes, Zorg wel dat die nieuwe o ringen tegen brandstof kunnen.
Het vervangen van een brandstofpomp is op zich wel te doen. Goed je distributie aftekenen met tipp-ex. Het echte werk zit hem in de staart. Die pomp zet je namelijk op tijd door deze ten opzichte van de motor te verdraaien. Maar zelfs al je de positie van de pomp aftekent en de nieuwe precies zo monteert zal die niet op tijd staan. EEN enkele graad verdraaien zorgt er al voor dat je motor niet, of slecht loopt. Zwarte rook en hij staat te laat, witte rook en hij staat te vroeg. Daarbij komt dat de prestaties van de motor ook behoorlijk afnemen.
Lekt ie op het dekseltje, vervang de o ringen. Ga pas vervangen als het niet anders kan, je krijgt hem wel rijdend, maar zorg dan dat je een bosch dieselservice kan bereiken of zo die zo’n pomp op tijd kunnen zetten, wel even van te voren afspreken dat ze dat wel willen natuurlijk.
Groet,
Lisbeth
Sorry dat ik niet een goed humeur heb, maar de omstandigheden laten dit helaas momenteel niet toe.